הפולימרים שהתגלו בקישון (צילום: אלון בן מאיר, רשות נחל הקישון)
הפולימרים שהתגלו בקישון (צילום: אלון בן מאיר, רשות נחל הקישון)

הקישון זוהם בפולימרים מתעשיית הפלסטיק

רשות נחל הקישון מדווחת כי אלפי כדוריות פולימר קטנות מתעשיית הפלסטיק, המכונות "הדמעות של בנות הים", התגלו במורד הנחל בזכות ערנות של תושב ופעולה מהירה של הרשות, שהתחקתה אחר מקור הזיהום אשר הגיע ככל הנראה ממפעל כרמל אולפינים הסמוך

פורסם בתאריך: 16.2.21 13:40

אלפי כדוריות פולימר קטנות (נורדלים) מתעשיית הפלסטיק התגלו במורד נחל הקישון בזכות ערנות של תושב ופעולה מהירה של רשות נחל הקישון, שהתחקתה אחר מקור הזיהום אשר הגיע ככל הנראה ממפעל כרמל אולפינים הסמוך אשר שייך לקבוצת בז"ן.

מרשות נחל הקישון נמסר כי המקרה אירע לפני כשבועיים וכי הגילוי של כדוריות הפלסטיק, שמכונות "הדמעות של בנות הים", דווח לרשות. צוות של הרשות יצא לסיור לאורך הנחל וזיהה את כדוריות הפולימר. בבדיקה שנערכה עם אנשי כרמל אולפינים התגלה כי כמויות של נורדלים הגיעו למי הנחל כתוצאה מסחף וכי "המפעל לא הקפיד על ניקיון השטח מחוץ למאצרות".

עוד נמסר כי הפולימרים מהווים סכנה למערכת האקולוגית בנחל וכי המשרד להגנת הסביבה שלח מכתב התראה למפעל וחייב אותו לנקות את מוקדי זיהום הפולימרים לאורך הנחל.

 

 

מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים: "הימצאותם של הנורדלים – חומר גלם של תעשיית הפלסטיק – במי הנחל עלולה לפגוע בשוכניו מכיוון שהפולימר מצטבר בגופם של בעלי החיים ופוגע בשרשרת המזון. לא בכדי מצטרפים המשרד להגנת הסביבה והרשויות המקומיות לאיסור של שימוש בכלים חד פעמיים שגורמים לזיהום בשטחים הפתוחים. הפלסטיק הוא תוצר לוואי של תעשיית הנפט עם זמן פירוק ארוך, והדבר גורם לזיהום משמעותי למערכות האקולוגיות. מיד עם גילוי הזיהום בנחל פעלנו ביחד עם המשרד להגנת הסביבה להפסקתו לאלתר ולביצוע פעולות אכיפה".

תגובת בזן: "בעקבות פנייתה של רשות נחל הקישון לכרמל אולפינים נרתמה החברה לסייע בניקוי של הנחל ללא קשר למקור החומרים שנמצאו בו. החברה נרתמה לביצוע הניקוי מתוך ראיית עולמה על אודות הגנת הסביבה, ובכוונתה להרחיב את שיתוף הפעולה עם מפעלים נוספים באגן נחל הקישון מתוך מטרה משותפת להמשיך ולשמור על נכסי הטבע של מפרץ חיפה".

 

הפולימרים שהתגלו בקישון (צילום: אלון בן מאיר, רשות נחל הקישון)

הפולימרים שהתגלו בקישון (צילום: אלון בן מאיר, רשות נחל הקישון)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. די לזיהום

    לסלק מיד ממפרץ חיפה את כל התעשיות הפטרוכימיות המזהמות והמסוכנות לחיי אדם

  2. קפלן עודד

    הכי אהבתי את הפלטרופיות של בז"ן, הגיע הזמן להעיף את כל המפעלים האלו ממפרץ חיפה ולהחזיר לציבור המרחב עם נחל הקישון והאוויר הנקי.

  3. נמאס בחיי

    אם זה היה הירקון כבר היו שלוש ניידות שידור עם פריצות ישירות למהדורות הערב.
    אבל חיפה הם התרגלו שאנחנו פח האשפה ובקרוב נמל המפרץ יאכסן דלקים וזיהום ישר מדובאי.. הם כבר מתכננים שנהיה המרכז הלוגיסטי לקליטת פסולת תעשייה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר