בית הקפה אליקה (צילום: באדיבות בית הקפה)
בית הקפה אליקה (צילום: באדיבות בית הקפה)

הבעלים של בית הקפה אליקה: "זה לא מקובל עלי"

יממה חלפה מאז שבית הקפה אליקה ברחוב מסדה נקלע לסערה ציבורית בעקבות ידיעה ב-YNET על צעירה במדים שסולקה מהמקום. כעת מנסה הבעלים וואחיד עסאקלה להסביר איך נקלע לאירוע שלא מייצג אותו: "אנשים על דעת עצמם עשו מה שעשו ואין לי שליטה עליהם. אני לא מבין איך הגענו למקום הזה"

פורסם בתאריך: 20.11.23 16:20

24 שעות חלפו מאז שבית הקפה אליקה ברחוב מסדה 24 נקלע לסערה ציבורית בעקבות ידיעה שהתפרסמה באתר YNET תחת הכותרת: "צעירה במדים סולקה מבית קפה בחיפה". וואחיד עסאקלה (43), הבעלים של המקום ב-14 השנים האחרונות, לא מצליח להבין למה זה קרה דווקא לו. כעת הוא מנסה להסביר איך נקלע לאירוע שלא מייצג אותו ואת דעותיו.

"אנחנו מקבלים את כולם, בכיף", הוא אומר, "אצלנו יושבים ערבים ויהודים, אצלנו אפשר להחליף דעות, מעולם לא קרה אצלנו דבר כזה, למרות שהבנתי שאנשים מייחסים לנו מקרה אחר שממש לא קשור למקום שלי אלא למקום ברחוב הלל. אני לא בעולם הזה, אני לא בא בגישה הזו, הרי בסוף אנחנו נחיה ביחד. מה שקרה רחוק מאוד ממני. אני רוצה שיתייחסו אלי כאל בן אדם, בלי לשייך אותי למוצא ולאמונה. אנשים ייעצו לי לא להתראיין עכשיו, ואני חושב בדיוק ההיפך. כי אני לא כזה, כי מה שקרה לא מאפיין אותי ולא את המקום שלי".

צפית שזה מה שהולך לקרות, שהרשת תתפוצץ על הסיפור הזה?

"את האמת, אני לא מחובר בכלל לרשתות החברתיות, אבל חברים שלחו לי צילומי מסך ואמרו שזה מה שנכתב עלינו. הבנתי שיש משהו, כי דיבר איתי כתב ואמר לי שקרה מה שקרה בבית הקפה, וישר אמרתי לו שזה לא מקובל ושאני לא יודע מה בדיוק קרה כי אין אצלנו דבר כזה. זה הפתיע אותי, אז התקשרתי לבית הקפה כדי להבין מה קרה, ועדיין לא ממש הבנתי כי כל אחד אמר משהו אחר, ופשוט נוצר בלגן. זה גם לא הסגנון של בית הקפה. המקום שלנו מקבל את כולם. אני בן אדם שמכבד את כולם, ולא משנה מה הרקע שלך". 

נשאלת בכתבה אם אתה מתנצל, והתשובה שלך "אין לי על מה להתנצל" עוררה זעם גדול.

"קודם כל, לא ידעתי שהוא עושה כתבה וגם לא הייתי מודע למה שקרה. הבנתי שזו לקוחה מול חיילת, אבל לא ידעתי בדיוק. נשאלתי אם אני רוצה להתנצל באופן אישי, כך אני זוכר, ואמרתי לו שבאמת לא עשיתי כלום ושאני חושב שמי שעשה את זה צריך להתנצל. אבל כעיקרון, ואמרתי בצורה ברורה, זה לא מקובל ואין לנו נוהל כזה. גם התקשרתי ודיברתי עם החיילת, עם ריקי. היא בחורה נחמדה. היא גם הסירה את הפוסט המקורי והורידו את הכתבה מ-YNET. היא מבינה שזה מקרה של אנשים שבכלל לא מייצגים אותנו כי אצלנו אין דבר כזה. שאלתי אותה 'אם את יושבת במקום במשך שנה וחצי, את יודעת שגם חיילים יושבים פה?', אז היא ענתה 'כן, וזה מה שהפתיע אותי'. אמרתי לה 'אני מבין אותך שזה מעליב ולא מקובל, ועל זה שנעלבת אני מתנצל. את צודקת, זה ממש לא מקובל'. את האמת, היא בחורה נחמדה והיה טוב מאוד שדיברתי איתה. תקשיבי, נכנסתי לתוך סיפור שבכלל לא קשור אלי, אלו לא העמדות שלי".

אלו לא העמדות שלך, אבל זה בית הקפה שלך.

"כן, אני מבין, זה קרה בבית הקפה שלי. אין לי מה להגיד חוץ מלחזור על אותו משפט – זה לא מקובל. אין אצלנו גישה כזו, זה גם מה שהפתיע אותי".

 

 

אתה יכול לפזר את הערפל כדי שנבין מה בדיוק קרה?

"זו מישהי שעבדה פעם, ונראה לי שגם החיילת זוכרת אותה מפעם. את האמת, לא אמרו לה שלא תיכנס על מדים, גם ריקי אמרה לי את זה. הקטע היה שהלקוחה דיברה על לא להיכנס עם נשק כי זה מפחיד אנשים. במצב מתוח כל כך מתחילים לדבר כל מיני שטויות. החיילת לא הבינה למה מדברים איתה ככה, היא הבינה שנאמר לה 'תלכי' או לא יודע מה. העובדת אמרה שהיא הולכת לעשות קפה, וכשחזרה היא לא מצאה אותה. זה התגלגל למקום לא נעים. זה ממש לא מאפיין את המקום, אני מאמין שנכון לקבל את כולם כדי ליצור הידברות, כדי להחליף דעות ולהבין האחד את השני. אנחנו לא בקטע של מי שלא מתאים לנו מוציאים אותו. אני מכיר את חיפה ואת המרקם המשותף פה, וזה לא הנוהג שלנו. מי שיושב אצלנו יודע שהמקום מקבל את כולם – ערבים, יהודים, כולם יושבים ביחד, כל המינים, כל המגזרים, כל הדעות. אף פעם לא היה לנו דבר כזה".

בעלים יהודי של עסק שכן אמר שאתה איש מקסים אבל הבעיה שאתה לא נמצא בעסק.

"אני לא כל הזמן במקום. יש לי תאומות קטנות, ואני גם מתעסק בעבודה נוספת בתחום הספורט, אבל יש לי מנהלים. אני נמצא כל בוקר, עושה את העבודה שאני צריך לעשות, ואז יש מנהלים. אנחנו בקשר, ואם הם צריכים אותי אני מגיע".

אז אולי כדאי לרענן את הנהלים למנהלים.

"כשהתחיל הבלגן ב-7 באוקטובר אמרתי למנהלים בצורה ברורה שהולך להיות מצב רגיש, שיהיו כל מיני אנשים שיגיעו וידברו, ושהם צריכים לקבל את כולם כי זה מצב רגיש. אם היה מצב אחר ולא מלחמה, הבחורה פשוט היתה מתקשרת אלי ואומרת לי שהיא כל יום יושבת פה ושדיברו איתה ככה, ואז הייתי פותר את הבעיה ישירות. היא בחורה נחמדה, והיא התעצבנה כי זה מעליב. היא סיפרה לי שהיא כבר לא חיפאית, שהיא עושה מילואים בצפון ופשוט בא לה לשתות קפה באליקה, ושהיתה התנהגות מבאסת של הלקוחה. את האמת, אני לא מבין איך קרה דבר כזה".

איך ממשיכים מפה?

"אני לא יודע, אני ממשיך. מאות חברים, יהודים וערבים, תמכו מאז אתמול כי הם מכירים אותנו ויודעים שאנחנו לא מתנהגים ככה ושמה שקרה זה לא מייצג את מדיניות בית הקפה. אנשים על דעת עצמם עשו מה שעשו ואין לי שליטה עליהם. סיבכו אותי בדבר שזה ממש לא הדעה שלי. מובן לכולם שאנחנו לא מתנהגים ככה, ואני לא מבין איך הגענו למקום הזה".

היום פתחתם כרגיל?

"פתחנו כרגיל. אני מבין שכולם לחוצים, גם העובדים. אמרתי להם בצורה ברורה שאם הם לא מרגישים בטוחים, אני מבין אותם. הם אמרו שהם יפתחו כרגיל ושמה שקרה לא מקובל. מהבוקר הם שואלים איך קרה לנו דבר כזה, איך עשו לנו דבר כזה, ואין לי תשובה. אני לא מרגיש טוב בסיטואציה הזו שלא קשורה אלי. פתאום הסתבכתי במשהו שהוא בדיוק ההיפך ממני. תביני, הקטע של ההתנצלות – בכלל לא הבנתי שהולכת להיות כתבה ועדיין ממש לא הבנתי מה בדיוק קרה. כל צד אמר משהו אחר, ועדיין לא שמעתי את הגרסה של החיילת. לקח לי חמש-שש שעות עד שהגעתי למספר הטלפון שלה, וזה קרה כשהיה כבר בלגן".

שאלה אחרונה – אתה מתנצל?

"אני מתנצל על כך שזה קרה בבית הקפה שלי, זה הפתיע אותי כי זה לא מאפיין אותנו, זו לא הגישה שלנו לאנשים. ושוב – זה לא מקובל עלי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שקרן מסריח . בכתבה היה כתוב שהוא גם בא לחיילת ואמר לה .אחריי שאמרו לה לקוחות.

  2. ימני גאה

    חגית, את מנסה לעשות עיניין מכלום.
    מה את רוצה מבעל המסעדה? הוא לא אחראי לריב בין לקוחות.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא פעם ראשונה, לפני כשנה וחצי גם אלי ניגשה לקוחה בזמן שישבתי שם במדים (ואכלתי) בטענה שאני חצופה ואני לא יכולה לשבת שם בגלל האוכלוסיה העיקרית של המקום, בסופו של דבר גרמה לי להרגיש חוסר נוחות ובושה והעדפתי ללכת (אני לקוחה יחסית קבועה שלהם מאז שאני בתיכון). העובד שהיה שם באותו הרגע ראה את זה קורה מולו ולא עשה דבר בנושא..

  4. מ. גיב

    מאז תחילת המחאות בעקבות החוקים לשחיקת הדמוקרטיה יש בחיפה גל של בוטים שכל מטרתם להכפיש ולסכסך. הם תמיד אנונימיים בתגובות או בעלי חשבון פיקטיבי בפייס. צאו לנו מהחיים!
    קרה מקרה, הבעלים הבהיר מהי עמדתו – תתקדמו ותנו לחיפה להישאר יפה ומיוחדת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר