גל גבריאלי (צילום: בועז כהן)
גל גבריאלי (צילום: בועז כהן)

גבריאלי: "עובד שמאמין ברעיון הנכבה לא יעבוד אצלי"

"לקח לי שבועיים להתפכח ולהבין שיש אצלי עובדים שמעלים פוסטים נגד 'רצח העם' בעזה" @ "מי שמכחיש את הטבח וטוען שזה פייק ניוז - בבקשה, דרכו החוצה מובטחת" @ "נגמר הנרטיב הערבי-ישראלי-פלסטיני-חיפאי, הוא לא קיים יותר מבחינתי" | גל גבריאלי כבר לא רואה בדו קיום ערך עליון

פורסם בתאריך: 4.12.23 07:29

מאז שגל גבריאלי פתח את גל'ס בייקרי במרכז הכרמל, הוא נוהג להעסיק עובדים יהודים וערבים אלה לצד אלה במסגרת הדו קיום החיפאי. מתקפת החמאס הרצחנית ב-7 באוקטובר טלטלה רבים, ורבים מהמאמינים בדו קיום משותף עשו חשבון נפש. כך גם גבריאלי. כעת הוא מודה שההכלה שהיתה אופיינית לו כל כך נשברה.

בשבת השחורה כתב גבריאלי לעובדיו: "לא אתן לאף אחד לפגוע בזכרם של הנופלים או לזלזל במה שקרה. כדאי לכם להפנים ולדעת שלא משנה אם אני מעסיק יהודי או ערבי – מי שלא ישתתף בצער אמיתי שיישאר בבית ולא יבוא לפה יותר. אין לי צורך באנשי גיס חמישי אצלי. מי שנפגע מדבריי עדיף שייפגע מדיבורים בלבד כי הכל מתגמד לנוכח מה שקרה. אולי תהיה מכה חזקה מצפון שכולנו נחטוף, מדרום, מאיראן, מכל מבקשי רעתנו".

גבריאלי, למה כתבת את זה?

"כי ידעתי שיש אצלי נכבה ושמכבה ודגל פלסטין וכל החארטה הזאת. לקח לי שבועיים להתפכח ולהבין שיש אצלי עובדים שמעלים פוסטים נגד 'רצח העם' בעזה. אני חושב על תינוקות ועל האמהות שנלחמו על החיים שלהם בקיבוצים בעוטף עזה. הקיבוצים הם נוף ילדותי. אני מושבניק אבל גם חייתי בקיבוצים. אני מודה שזה זעזע אותי ברמות קשות, ואני לא מוכן לחזור אחורה ולא מוכן להכיל את כל הנכבה, את דגל פלסטין ואת כל הדברים האלה. מי שתומך במעשים של חמאס ומי שמכחיש את הטבח וטוען שזה פייק ניוז של התקשורת הישראלית – בבקשה, דרכו החוצה מובטחת".

את אחת מהעובדות שלו פיטר גבריאלי על רקע התבטאויות פוגעניות, לדבריו: "היא הביעה הזדהות עם החמאס ופוטרה. היא העלתה תמונה של תינוק יהודי ורוצח חמאס וכתבה 'בייביסיטר'. שאר העובדים היו מזועזעים ושלחו אלי, ואני הזדעזעתי לא פחות. אפילו הגשתי תלונה במשטרה על זה. התיק נסגר בגלל שלדברי המשטרה זה לא היה חמור. להגיד שלא נאנסו נשים ולא נרצחו ילדים בדם קר זה פשוט שקר מתועב. פחות מעניין אותי שהפציצו את הבית של 'עיתונאי' מאל-ג'זירה בעזה ויותר מעניינים אותי הסיפורים המזעזעים של הילדים שנשחטו במסיבה בנובה. עובדים ערבים שתומכים במה שהיה ב-7 באוקטובר ואומרים שזו היתה התקוממות נגד הכיבוש הישראלי – נו באמת, יש גבול. היה גם עובד כזה, וגם לו הראיתי את הדרך החוצה".

 

 

אתה כבר פחות מכיל עובדים שתומכים בנראטיב הפלסטיני?

"לא מכיל בכלל. ייקח לי שנים להירגע. שכל חבריי ה'פלסטינים' ישבו בשקט. פעם בזמן הצפירה ביום הזיכרון הסכמתי שעובדים ערבים יעשנו סיגריה מאחורי הגדר, עכשיו לא אהיה מוכן לזה. יש פה סולידריות, יש פה דגל ישראל, יש פה מדינה ריבונית – וככה זה יישאר. ואני לא מתכוון להתנצל על זה יותר. די, מספיק. נגמרה הנכבה, נגמר הנרטיב הערבי-ישראלי-פלסטיני-חיפאי, הוא לא קיים יותר מבחינתי. ומי שלא טוב לו – שלא יבוא אלי. אני מודה שאני מדבר מתוך כאב, כעס, פחד ואכזבה על ערביי חיפה ש-80 אחוז מהם לא מגנים מה שקרה. אני לא פוליטיקאי וזכותי להגיד מה שאני רוצה. זה העסק שלי ואני לא צריך את החרא הזה אצלי, גם אם זה יבוא על חשבון לקוחות, ויש לי הרבה לקוחות מהמגזר. אני מצטער על ילדי עזה, אבל ילדי עוטף עזה קודמים".

אתה ממשיך להעסיק עובדים ערבים.

"בוודאי שאני ממשיך. אין לי שום זכות ואין לי שום עניין לבוא ולשאול עובד שלי אם הוא גינה או לא, אבל יש לי דרכים משלי לדעת. עכשיו יש לי אפס סובלנות לזה. פעם היתה לי יותר סובלנות, אבל עכשיו אני לא רוצה לשמוע על זה. אני יכול להגיד לך שרוב העובדים שלי מזועזעים ממה שקרה. יש לי עובד מעיסאוויה בירושלים, בחור מהמם, והוא הראשון שאמר לי שצריך לתלות דגלי ישראל. הוא אוהב את המדינה ומשתף פוסטים של חיילים, וזה מחמם לי את הלב. חשוב לי להגיד שלא כולם אותו דבר, אבל לצערי הרוב הם כאלה שלא אכפת להם מ-7 באוקטובר. יש לי עוד עובדת ערבייה שלא מפסיקה לדבר בזכות ישראל להגן על עצמה, וזה גם מחמם את הלב. זה לא שכולם חושבים אותו דבר, אבל האכזבה שלי היא שערבים רבים בחיפה לא רואים כלל את הכאב ואת האסון היהודי. הם מעדיפים להזדהות עם הסבל של תושבי עזה שהיו שותפים לגזל, לרצח, לאונס ולחטיפות, תושבי עזה בחרו חמאס. אין סליחה ואין מחילה למי שמשבח את אירועי 7 באוקטובר. היחידים שחוו נכבה הם 1,400 הנרצחים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. עופר

    כל הכבוד לו, אבל ההתעוררות היא מאוחרת. "דו קיום" זו חארטה.

  2. איש

    להתראות גל, קח את החמאה הזולה שלך לירושלים, בחיפה לא סובלים לא גזענים ולא בוסים מתעללים.

  3. אישה

    אני רק תהה אם גל גם יעיף ימנים ששוקדים על הנכבה השניה שהממשלה כל כך מרבה לאיים בה… אמנם רק ערבים צריכים בדיקות רקע, אבל איך תהיה נכבה שניה בלי אמונה בקיומה של הראשונה?!

  4. צביקה

    אכלתי אצלו פעם. היה לא נעים ולא טעים. למזלנו יש קונדיטוריות הרבה יותר מוצלחות בכרמל.

  5. פשיסט

    אני מבין את העצב והכעס שלך, אבל אתה מתנהג מתוך כעס וזו לא התנהגות בריאה.
    אי אפשר לבטל רגש של אדם אחר, שייכות לעם הפלסטיני היא לא בהכרח שייכות לחמאס, שייכות לעם היא לא בעד מה שחמס עשה.
    מה שביבי ניסה והצליח להכניס לאנשים טובים כמוך זה הנרטיס שפלסטין זה חמאס, שפלסטין זה רוצחים וכו׳.

    אני מקווה שיום יבוא ותקרא את הכתבה הזו ותרגיש צביטה בלב.
    מה שקראתי כאן הוא גזעני, פשיסטי שאם הייתי קורא כתבה כזאת במקומון גרמני הייתי מזדעזע

  6. אחד שיודע

    עוד אחד שברחו לו הלקוחות והולך על טרנד "הגזענות" ללקט לקוחות, מציע שתיקח את הצל ואדל פספלוב כפרזנטורים אולי יביאו לך קהל חדש

  7. ערבי ישראלי

    כל הכבוד גבריאלי .. למרות שההתעוררות הייתה מאוחרת … נגמרה החגיגה חלאס כל עובד שלא מכיר במדינת ישראל ובזוועות 7.10 אין לא מקום שילמו על הצביעות שלהם אני פונה בפרט לתושבי חיפה שרובם תומכי חמאס הם גם אלה שתקפו אזרחים יהודים לפני שנתיים בשומר חומות שילכו לעזאזל
    אני בז להם .

  8. יוחאי

    אל תתרגש מאיומי החרמות של מדושני העונג ויפי הנפש מהכרמל, שחיים על חשבוננו עם הפנסיות התקציביות שלהם. אני אקח את זה צעד אחד קדימה – צריך לשלול אזרחות לכל מי שמזדהה עם החמאס, ולהעיף אותו לעזה. לא דמוקרטי? תקפצו לי.

  9. יוחאי

    לדעתי, כל אזרח שיתמוך בחמאס, במילה, בפוסט, בציוץ – יש לשלול לו האזרחות ולגרש לעזה. לא דמוקרטי? תתלוננו אצל קורבנות ה-7.10 צה"ל יקום דמם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר