שף אליאס ברשדצקי (צילום: חגית הורנשטיין)
שף אליאס ברשדצקי (צילום: חגית הורנשטיין)

יודי בר נסגר, בר 30 נפתח

אחרי ששני שותפיו הצעירים פרשו, סידני ביטון החליט להמשיך לבדו. הוא גייס את שף אליאס ברשדצקי שמחזיק ברזומה של שנים בהרברט סמואל, בקייטרינג של רן שמואלי ובמסעדות בחו"ל, זיקק ודייק מטבח ים תיכוני עונתי ושינה את השם של המקום @ וגם: עסקי האוכל החדשים, אלו שנסגרו ואלה שבתכנון

פורסם בתאריך: 4.3.24 10:42

בדצמבר 2022 נפתח בר האוכל יודי בשוק תלפיות, והיתה זו תוספת מרעננת לשוק המתפתח. מרעננת בגלל הקונספט – בר קולינרי עם תפריט מצומצם המותאם לעונות השנה ולדוכני הירקות, הפירות והדגים בשוק ולתוצרת המקומית הישראלית, ובגלל הרכב השותפים – סידני ביטון המבוגר האחראי ושני שותפים צעירים. 

ביטון היה זכיין של רשת פאפא ג'ונס בחיפה ובמתחם I way, השותפה הגיעה מבאר שבע, שם היתה לה קונדיטוריה ביתית, והשותף הגיע מצפת לאחר סיבוב לא מוצלח בירושלים. איכשהו נוצר חיבור, ותוך שלושה חודשים נפתח יודי בר שקיבל את שם הכינוי של השותף וגם כי הוא קליט וקצר. 

לאחרונה פרשו שני הצעירים מהשותפות, וביטון החליט להמשיך לבדו. הוא גייס למטבח את שף אליאס ברשדצקי שנכנס לתפקיד אחרי שנים בהרברט סמואל, בקייטרינג של רן שמואלי ובמסעדות בחו"ל, והסו שף יהיה עוג'ה שעבד באותו התפקיד במסעדת שילה הוותיקה בצפון תל אביב בשלוש השנים האחרונות.

תפריט האוכל עדיין מציע מטבח ים תיכוני עונתי המבוסס על חומרי הגלם הטריים של שוק תלפיות, ויש גם תפריט קוקטיילים מקורי ותפריט יינות עשיר. תפריט האוכל מציע חוויה של מנות שרינג מוקפדות ואלכוהול שמותאם במדויק על ידי צוות הבר. לאחר שהריץ במשך כחודש את התפריט החדש, זיקק ודייק אותו, ביטון החליף את שם המקום לבר 30 בגלל המיקום שלו ברחוב סירקין 30.

 

 

״בר 30 הוא מקום של אוכל טוב, אנשים טובים ואווירה טובה", אומר ביטון, "בחרנו בשוק כי הוא נותן לנו את כל אלו וגם את חומרי הגלם הטובים ביותר. הצוות כולו הוא יצירתי וכישרוני, ובהובלתו של אליאס נבנה תפריט עונתי מהודק, בלי מיליון מנות, אלא כזה שמתבסס על חומרי גלם טריים מהשוק ועל סוגים שונים של ירקות בר שאותם אנחנו מלקטים ביערות הכרמל". 

 

מנות חדשות בבר 30 (צילום: חגית הורנשטיין)

מנות חדשות בבר 30 (צילום: חגית הורנשטיין)

 

שבע מנות הפתיחה בתפריט החדש הולכות מעולה עם אלכוהול: לחם הבית עם גבינת מסקרפונה מתובלת וקרם חצילים שרופים בטאבון (24 שקל); צלחת חריפים (19 שקל); סלט שוק (52 שקל); כדור בוראטה מתובל בשמן בזיליקום (68 שקל); טרטר דג לבן עם הדרים וג'ין (62 שקל); קרודו דג ים בוויניגרט קיווי, זוטא לבנה ומלפפון (64 שקל); צלחת טוניסאית – דג כבוש, טחינה, לימון כבוש, תפוח אדמה, ביצה קשה וברוסקטה (62 שקל).

בין מנות ההמשך ניתן למצוא שורש סלרי חם אפוי בתנור וגבינת המאירי (56 שקל); ג'יבנה צלויה עם קרם קישואים ובזיליקום (58 שקל); קלמרי צלוי (74 שקל); קבב דג בורי מוגש על בסיס טחינה חמימה ויוגורט (84 שקל); סיגר טלה בבישול ארוך (48 שקל); נתח קצבים מיושן עם קרם כרובית, שום קונפי וירקות צלויים על הפלאנצ'ה, ברוטב ציר בקר וטלה מצומצם (88 שקל).

בר 30, סירקין 30, שוק תלפיות. שעות פתיחה: ראשון-חמישי, 23:00-12:00, שישי, 18:00-12:00. טלפון: 04-8500800.

 

בר 30 (צילום: יח"צ)

בר 30 (צילום: יח"צ)

 

דברים זזים בחיפה

שוק תלפיות: לא רק יודי נסגר, גם ג'רבה – הטוניסאית במתחם 21. השמועה אומרת שיפה שמילוביץ' פותחת מקום חלופי ברחוב החלוץ. על חורבות הקרקדה ברחוב לונץ 9 פותחים אכרם עבד ועידן מאדב, הבעלים של עראבסקה, את פאב המכשפה בשוק ומבטיחים אלכוהול חדשני ואווירה מגניבה.

העיר התחתית: דלי קפה נסגר ובמקומו נפתח קיוסקפה דאון טאון. גלידה גולדה ברחוב דוברין נסגרה מאז שהחלה המלחמה, והשלט על הדלת מפנה לסניף בכרמל. גם בוקר, המאפייה בדוברין שהיתה בית מקדש לצליאקים, נסגרה לאחרונה, וכך גם מאפיית המפגש הפינתית בדרך העצמאות 64. ממש סמוך לה, רשת פיצה יואב התל אביבית פתחה להרצה את הסניף הראשון בחיפה ברחוב העצמאות 66. ההשקה הרשמית תהיה בשישי הקרוב. מאז שקובי שנאן סגר את הרוקו היפנית ברחוב הנמל, הרחוב הקולינרי עסק בניחושים על הדבר הבא שהוא יפתח. אז קימיקו, האחות הקטנה של הרוקו, תיפתח בקרוב בסמטת ח'טיב 4.

הכרמל ואחוזה: לחם גל ברחוב מוריה 3 נסגר, ובמקומו ייפתח מיזם של קבוצת אניצ'ה שיכלול גם בית קפה. הסניף של ביגה במרכז חורב שהיה כולו מותאם ללא גלוטן נסגר ועבר לקרית ים. במקום חומוס ברכה שנסגר באוסקר שינדלר 7 ייפתח הסניף השני של KISS – ההמבורגר המצוין של האחים לי, דין ושגיא חזן שנמצא בצומת מוצרט בקרית מוצקין. לי חזן אומר שהוא מאמין שתוך חודשיים המקום ייפתח.

נוה שאנן: אליעזר חומוסיית שף, החומוסייה השכונתית מרחוב דובנוב ברמות רמז, מקום החביב על ידי הסטודנטים בטכניון, נסגרה בימים אלו. רשת בורגר ראנץ' פתחה סניף כשר בקומת הפאסט פוד בעופר גרנד קניון עם השקעה של כמיליון וחצי שקל.

חיפה דרום: על חורבות הסניף הכשר של טאטאמי בתחנת הדלק מול מרכז הקונגרסים נפתחה ג'פניקה קוויק, הכשרה אף היא.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר