-->
פלאפל (צילום: InnaReznik/depositphotos.com)
פלאפל (צילום: InnaReznik/depositphotos.com)

שמים סוף לוויכוח: מהו הפלאפל הטוב בחיפה?

הקציצה היא המלכה, הפיתה היא הנסיכה, הטחינה היא יורשת העצר והסלטים הם הדוכסים. לכבוד יום הפלאפל הבינלאומי שחל היום, "כלבו - חיפה והקריות" מדרג את עשרת דוכני הפלאפל הטובים ביותר בעיר

פורסם בתאריך: 12.6.24 07:09

לרגל יום הפלאפל הבינלאומי שחל היום (רביעי) החלטנו לעשות כבוד לפלאפליות המצטיינות של חיפה. לשם כך אספנו את עשרת דוכני הפלאפל הטובים ביותר – בוואדי, בהדר, בבת גלים ובכרמל – ובחרדת קודש קפצנו ראש אל תוך הוויכוח הסוער: מהו הפלאפל הטוב בעיר?

ברשימה הזאת יש רק מנצחים. כולם טובים, כולם יפים, כולם יודעים את התורה. מן הראוי להאיר עליהם מעט אור לאחר שחסו תחת צלו של ההייפ סביב השווארמה החיפאית. הרי חיפה היא לא רק בירת השווארמה של ישראל אלא גם מעצמת פלאפל עולמית. הכדור הוא עגול, פלאפל אוכלים בעמידה, ובסוף החיפאים מנצחים.

איך דירגנו? פלאפל הוא לא רק כדורי החומוס או הפול הנפלאים שמטוגנים בשמן עמוק, פלאפל הוא מנה שלמה, רבת מרכיבים. הקציצה היא ללא ספק המלכה, והפיתה היא הנסיכה, מה שהופך את הטחינה ליורשת העצר ואת הסלטים לדוכסים. לכן, מלבד טעם הכדורים, הדירוג לוקח בחשבון גם את המשתנים הבאים: איכות הפיתה, התוספות, הטחינה ויחס הכדור-סלט, שכן נדרש איזון עדין בתוך הפיתה כדי להגיע לביס המושלם.

10. הנשיא מרכז הכרמל

פלאפל הנשיא (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל הנשיא (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל הנשיא קיים כבר כמעט 20 שנה, והוא הספיק לצבור עדת מעריצים, בצדק. כדורי הפלאפל שמכינים בדוכן הם קלאסיים, חומים מבחוץ וצהובים-ירקרקים מבפנים. הם מטוגנים היטב ושומרים על מעטפת קריספית ועל תוכן רך. הפיתה עבה ורכה אך עמידה. עם זאת, נרשמה אכזבה ביחס כדור-סלט והורגש מחסור בכדורים. שאר המרכיבים בנשיא מציעים גישה חדשה למנה הנוסטלגית. מגוון של רטבים, פלאפל ללא גלוטן ופיתה מחיטה מלאה. לא בכדי הצליח הדוכן "הצעיר” להיכנס אל עשרת הגדולים ולהותיר בחוץ ותיקים ממנו.

שדרות הנשיא 135. המחירים: מנה – 22 שקל, חצי – 14 שקל

הציון: 7.5

מנה בפלאפל הנשיא (צילום: נמרוד אשכנזי)

מנה בפלאפל הנשיא (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

9. אייל

פלאפל אייל (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל אייל (צילום: נמרוד אשכנזי)

הדוכן של אייל הוא הצעיר ביותר ברשימה הזאת אבל שמו כבר שגור בפיהם של אוהבי הפלאפל בעיר ומחוצה לה. הכדור שצבעו חום כהה בחוץ ותוכנו ירוק-ירוק הוא עדין ומיוחד. הפיתה עבה ורכה וממולאת בנדיבות בכדורים ובירקות שמרגישים טריים גם בסוף היום. לעומת זאת, הטחינה אינה מותירה רושם מיוחד. המיקום על רחוב מוריה הסואן לא פוגם בחוויה. העץ הגדול שסוכך על המדרכה, שבה נמצאים מקומות הישיבה, נותן נופך כמעט פסטורלי. זאת כנראה מנת הפלאפל הטובה ביותר שאפשר למצוא בחיפה של מעלה.

מוריה 58. המחירים: מנה – 23 שקל, חצי – 13 שקל

הציון: 7.7

מנה בפלאפל אייל (צילום: נמרוד אשכנזי)

מנה בפלאפל אייל (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

8. זוהר

פלאפל זוהר (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל זוהר (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל זוהר – הנציג היחיד של נוה שאנן, הגדולה שבשכונת העיר, ברשימה – הפך כבר למוסד. במשך יותר מ-20 שנה שמכינים שם מנה מוקפדת באיכות אחידה שלא משתנה. זאת מנת פלאפל שאתה יכול לסמוך עליה. אפשר לומר שהפלאפל של זוהר הוא שילוב של כל סוגות הפלאפל החיפאי – כדור חום בהיר מבחוץ ומעט ירקרק מבפנים, פיתה לא עבה ולא דקה, בדיוק באמצע, ומגוון גדול של תוספות טריות. האווירה אצל זוהר היא ישירה ופחות משפחתית. קודם משלמים בקופה ואז ממתינים להכנת המנה. אולי בגלל זה הוא אהוב כל כך – הסדר והמקצוענות.

טרומפלדור 51. המחירים: מנה – 22 שקל, חצי – 14 שקל

הציון: 8

מנה בפלאפל זוהר (צילום: נמרוד אשכנזי)

מנה בפלאפל זוהר (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

7. אחי

פלאפל אחי (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל אחי (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל אחי הוא קלאסיקה מודרנית. כן, בעולם הפלאפל החיפאי, שנשלט על ידי דינוזאורים, גם אחרי 36 שנות פעילות אפשר להיקרא מודרני. הכדורים הם קונטרסט מטוגן. מצד אחד שחומים מבחוץ ומצד שני ירוקים מאוד מבפנים, אך עשבי התיבול אינם משתלטים והטעם הוא עדין ומאוזן. בכלל, הכל אצל אחי מאוזן – החריף צורב בדיוק במידה הנכונה, רוטב השום לא משתלט והטחינה משרתת את המנה. הסלטים טריים וקצוצים דק, מה שיוצר ביס שלם בכל נגיסה. גם הפיתה הגדולה לא מאכזבת ושומרת על רכות, אפילו לקראת סוף יום העבודה שנסגר מוקדם, לפעמים כבר ב-14:00 בצהריים. כשהעיסה נגמרת מקפלים את הבסטה. זה עסק משפחתי שעובדים בו שני דורות, וזה ניכר ביחס הסחבקי אל הלקוחות.

העלייה השנייה 20. המחירים: מנה – 22 שקל, חצי – 13 שקל

הציון: 8.5

מנה בפלאפל אחי (צילום: נמרוד אשכנזי)

מנה בפלאפל אחי (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

6. הזקנים

פלאפל הזקנים (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל הזקנים (צילום: נמרוד אשכנזי)

יש אנשים שכשהם שומעים את השם חיפה, האסוציאציה הראשונה שעולה להם לראש היא פלאפל הזקנים. זה לא מוסד, זה האמא של המוסדות. הוא קיים כבר 74 שנה ומהווה השראה לבעלי דוכני פלאפל רבים בכל הארץ. הכדור של הזקנים הוא מיוחד מאוד – חום כהה מבחוץ, חום בהיר-ירקרק מבפנים – שמטוגן בצורה מושלמת. יש לכדור מין חמיצות מרומזת שהופכת את המנה הכבדה הזאת למעט קלילה יותר, וגם הטחינה החמוצה עוזרת לכך. האווירה במקום הקטן היא נוסטלגית ונעימה, וניכר שהוא נקי ומצוחצח. הכדורים והתוספות, הצנועות אך מספקות, נדחסים אל תוך הפיתה בנדיבות, אך היא מאכזבת. הפיתה מעט עבה מדי וצמיגית, ולא מתעלה לרמה של הכדורים. היא זאת שדרדרה את הזקנים אל מחוץ לחמישייה הראשונה, וחבל.

ואדי 18. המחירים: מנה – 22 שקל, חצי – 12 שקל

הציון: 8.8

מנה בפלאפל הזקנים (צילום: נמרוד אשכנזי)

מנה בפלאפל הזקנים (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

 

5. מישל

פלאפל מישל (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל מישל (צילום: נמרוד אשכנזי)

מול פלאפל הזקנים, במרחק של כמטר וחצי מעבר לסמטת הצרה, התמקם מישל. אצלו השירות הוא מעל לכל. זה מתחיל בכדור הרותח, טבול בטחינה מלאת טעמים, שמוענק לכל סועד שחוצה את מפתן הדלת, וממשיך בסבלנות בהרכבת המנה ובדקדקנות שבה התוספות והכדורים מונחים בתוך הפיתה הדקה, שעושה רושם שהיתה יכולה להכיל גם 100 כדורי פלאפל בגלל איכותה. הכדור חום-צהבהב ונוטה לכיוון הרך יותר. התוספות אצל מישל אינן רבות אך כולן איכותיות וטריות, ומעל כולן מתבלט החציל הסגול שנצבע ברוטב סלק. 40 שנה מישל מגיש פלאפל, ונראה שהוא עדיין בשיאו.

ואדי 21. המחירים: מנה – 20 שקל, חצי – 12 שקל

הציון: 8.9

מנה בפלאפל מישל (צילום מתוך דף הפייסבוק של פלאפל מישל)

מנה בפלאפל מישל (צילום מתוך דף הפייסבוק של פלאפל מישל)

 

4. אבו אחמד

פלאפל אבו אחמד (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל אבו אחמד (צילום: נמרוד אשכנזי)

איכשהו, פלאפל אבו אחמד נעדר לא פעם מרשימות מסוג זה, והגיע הזמן לתקן את העוול. בחלל הקטנטן הזה מכינים את אחת ממנות הפלאפל הטובות בעיר, וכנראה שגם בארץ כולה. הכדורים משתייכים לז’אנר המילוי הירקרק, עם טעם עדין ומפתיע של עשבי תיבול. הפיתה הדקה והגמישה כאילו הומצאה כדי להכיל כדורי פלאפל. המחיר הוא מהזולים ברשימה זו, והתמורה היא הגדולה ביותר. מדובר במנת ענק, עמוסה ופשוטה – סלט ירקות, כרוב לבן, חתיכות גדולות של עגבנייה, ומעל מניחים מלפפון חמוץ גדול שחצוי לשניים ומוצב בראש הפיתה ככתר. לא צריך יותר מזה. לצד כל הטוב הזה, יש גם את הכנסת האורחים של אבו אחמד ואשתו, שהיא מהנעימות שיש.

קיבוץ גלויות 34. המחירים: מנה – 20 שקל, חצי – 10 שקל

הציון: 9

מנה בפלאפל אבו אחמד (צילום: נמרוד אשכנזי)

מנה בפלאפל אבו אחמד (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

3. ארמון

פלאפל ארמון (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל ארמון (צילום: נמרוד אשכנזי)

החל מ-1951 פועל פלאפל ארמון באותו הדוכן הקטן בניהולה של משפחת בוטנר. המתכון הסודי עבר כבר לדור הרביעי במשפחה, וכיום עובדים שם גם הנינים של המייסדים. אצל ארמון אוכלים בעמידה, כמו שכתוב בספר, ורעשי רחוב הנביאים העמוס וכל טרדות העולם נמוגים כשנוגסים במנה הזאת. הכדורים החומים מבחוץ וצהובים מבפנים תמיד רותחים ופריכים, הפיתה רכה ואוורירית, והתוספות, אוי התוספות. הררים של עגבנייה טרייה פרוסה לחתיכות גסות ועסיסיות, מלפפון חמוץ בעבודת יד, חציל סגול והכרוב הוורוד והחינני ביותר עלי אדמות. מעל כל זה נמזגת טחינה בסמיכות מדויקת ובטעמים מאוזנים. הכל טרי, נקי ומהוקצע. קלאסיקה בפיתה.

הנביאים 13. המחירים: מנה – 22 שקל, חצי – 12 שקל

הציון: 9.5

מנה בפלאפל ארמון (צילום: נמרוד אשכנזי)

מנה בפלאפל ארמון (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

2. ג’ורג’

פלאפל ג'ורג' (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל ג'ורג' (צילום: נמרוד אשכנזי)

באופן מפתיע, כשמדברים על פלאפל ג’ורג’ ראוי להתחיל דווקא מהפיתה. היא אינה משמשת רק כלי קיבול אלא היא כמעט הדבר עצמו. רכה כענן, בדיוק בעובי הנכון, עם טעמים מתוקים שמשתלבים נהדר בטחינה החמוצה מלאת הפטרוזיליה. הכדורים, שהאגדה מספרת שהם נעשים לפי המתכון המקורי של פלאפל הזקנים, הם פשוט מאסטרפיס. חומים-פריכים מבחוץ, זהובים-ירוקים ורכים מבפנים, כאילו שאת זמן הטיגון מודדים בשעון שווייצרי. זה לא נגמר פה. ארבעה סוגים של חריף מוגשים אצל ג’ורג’, לצד חציל טחון, שום ולימון. את הסלטים הקלאסיים מכינים במקום, ויש תחושה שהירוקות נקטפו מהשדה באותו היום. ומה לגבי השירות? חייכני, חינני ומזמין. בכל עיר אחרת בעולם, שבה אין מתחרים עיקשים כל כך, פלאפל ג’ורג’ היה מוכתר לטוב ביותר.

יוחנן הקדוש 26. המחירים: מנה – 22 שקל, חצי – 12 שקל

הציון: 9.9

מנה בפלאפל ג'ורג' (צילום: נמרוד אשכנזי)

מנה בפלאפל ג'ורג' (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

1. אוריון (המקורי)

פלאפל אוריון (צילום: נמרוד אשכנזי)

פלאפל אוריון (צילום: נמרוד אשכנזי)

קשה להתחרות באוריון שהמציא סוגה חדשה של כדורי פלאפל, ואלה הכדורים המיוחדים ביותר ברשימה. צבעם בהיר מבחוץ ועוד יותר בהיר מבפנים. את הטעם שלהם לא ניתן להשוות לאף פלאפל אחר, ואפשר להגדיר אותו רק במילה אחת – שמימי. אם יעירו חובב פלאפל באמצע הלילה, הוא יידע לזהות את הקציצה של אוריון גם בעיניים מכוסות. וכיאה לדוכן ותיק, הסלטים הם מינימליסטיים – כרוב לבן, כרוב כבוש, עגבנייה, מלפפון חמוץ ופלפל שיפקה בצד. הטחינה היא ייחודית, חמצמצה ועשירה, ואי אפשר למצוא דומה לה בשום מקום. הפיתה בול, גדולה ודקה – אכסניה מכובדת לכדורים הנפלאים. זאת מנה מושלמת, ללא רבב, עד כדי כך שגם אוהדי הפועל לא מתאפקים ועומדים בתור, למרות שהמקום מעוטר בפוסטרים ובסמלים של מכבי, כיאה לעסק שנמצא בבעלות אגדה ירוקה כחסן בסטוני, שעשה היסטוריה על הדשא ואחר כך גם בעולם הקולינריה.

הרצליה 14. המחירים: מנה – 20 שקל, חצי – 11 שקל

הציון: 10

מנה בפלאפל אוריון (צילום: נמרוד אשכנזי)

מנה בפלאפל אוריון (צילום: נמרוד אשכנזי)

 

תגובות

64 תגובות
64 תגובות
  1. אני

    מי שעשה את הכתבה שיכורמומבין אולי בשמן של הפלאפל. בפלאפל? לא יבין כלום

  2. Madam X

    ממש לא מסכים עם הדירוג !!!
    כמו בכל דבר ועניין בישראל תמיד שיקולי-הדירוג נובעים מקשרים ואינטרסים בין גורמים שונים והדירוג לא אובייקטיבי …חבל !!!!

  3. שלמה

    פלאפל כיכר פריז ציון 100
    כשר 10
    נקי 10
    טעים 10
    נטו חומוס 10
    אין כמוכם פרנסה בשפע

  4. שאול מלך הפלאפל

    הדירוג ממש מגוחך… הקציצות של אוריון פשוט לא נחשבות פלאפל. הן לחמיות ובלי תבלון.
    כל השאר טובים וראויים.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אוריון עם קציצות הכי לא של פלאפל
    לא מגיע לו מקום ראשון.
    קמצנים ברמות נוסף לכל

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך מנה פלאפל כל כך יקר.
    מה יש בה.אנטריקוט.סלמון.מה ?
    יש כאלה שמוכרים מנה ב10 ש"ח
    טעים מאוד משביע.איך ?
    איפה הם בדירוג.לא משלמים לא משתתפים.

  7. יואב

    מלכתחילה הדירוג הזה מוטה כי לכל אחד מהם קהל מעריצים מושבע. יחד עם זאת כל דירוג שבו הזקנים ומישל לא בשלישיה הראשונה הוא עקום, גם ברמה הארצית. פלאפל אוריון קדוש רק בעיני מעריציו, ופלאפל ארמון בדרך כלל נתפס כשאשכנזי מדי (ואני מאד אוהב את פלאפל ארמון) אוף בא לי פלאפל.

  8. אהוד

    אפס אמינות. אוריון לא נכנס לשום רשימה מבחינתי. אפילו לא בעשירייה השניה

  9. משה

    אכן עניין של טעם. וברשימה זו אין טעם.
    בהרצל פינת בלפור יש פלאפל ב10 שקל .טוב ומספק ןבמחיר לכל נפש.
    הנביאים אצל נתקה תקבל ב 12 שח מנה ותוספות בצלחת אם תבקש
    בכל הרשימה אני באופן אישי לא נכנס

  10. דני

    באיזה עולם פלאפל הזקנים מקום 6!!!!!!!!
    בושה למי שנתן את הציון לא משקף בשיט את המיון והחוויה שמקבלים במקום הזה, אווירה ביתית מתכון שרץ מדור לדור שירות 10/10 טעם 20/10.

  11. חיפאית ותיקה

    בדיוק אכלנו אצל הזקנים, איזו אכזבה, אותה קציצה טעימה, אבל ניתנה בקמצנות, פיתה חצי ריקה, בתחתית נאלצנו להסתפק בסלט כרוב וטחינה, היו אולי 3 קציצות , ואחת קטנה ויתומה מלמעלה, כנראה שנחזור למישל, חבל שבגדנו בו היום

  12. מיקי

    הפלאפל הכי טעים, הרבה מעל כולם, נמצא בכניסה לכרמליה – והוא בכלל לא ברשימה שלכם. משלמים כדי להכנס לרשימה?

  13. לקוחה וותיקה של הזקנים

    אמינות 0
    דירוג מגוחך אינטרסנטי ביותר
    דירוג של כתב שלא מבין מה זה אוכל וטעם טוב
    דירוג ניתן לפי סקרים והצבעה ולא לפי אינטרס של כתב מסויים עם טעם גרוע
    הזקנים בלי ספק מובילים גם בטעם ובטריות גם ביחס גם בפיתה הטרייה גם בקבלת פנים גם באווירה אין על הזקנים
    ומי שהזכירה שהם קמצנים שתתביש לה ממש לא הוגנת לא צודקת מקבלים תמורה מלאה ומכל הלב

  14. המדרג

    אוריון 10 נקודות.למי שכתב זאת אין הבנה בפלפל.כדורים אנמיים ואפילו סינטטיים פעם אכלתה לשם ולא תחזור.בקיצור כתבה ודירוג מצחיקים.

  15. בבר ביטון.

    אני לוקח פורסת גבינה צהובה אים עגבניה והופ חסכתי את ה 20 שקל תודה

  16. גיא

    אין הרבה קשר בין הכתבה והמציאות .. פלאפלצאייל. מלוח עד מוות. פלאפל חורב של הרוסים .. גם מלוח. הטחינה לא טריה .. פלאפ 52 מלוח .. אבל לא קמצנים. הזקנים .. זקנים .. אוריון מעולה .. אבל השמן לא טרי ..

  17. לינה

    אוריון עלפנים. לא ברור הדירוג זה. כמו שכתבו לפני: אמיות 0

  18. יעל

    פלאפל הנשיא בחורב 16
    הסניף השני של פלאפל הנשיא,
    איך הוא לא נכנס לרשימה?
    ביי פאר הוא הכי טוב מכולם!

  19. יעקוב

    פלאפל הזקנים הכי טוב בארץ בלי ויכוח אפילו נקי והשירות מעל הכל

  20. מיקי

    נראה כתבה ממומנת על ידי אוריון
    מישל והזקנים תמיד במקום הראשון

  21. ללא אינטרס

    ממליץ למי שאוהב את הזקנים ללכת שוב .מאז שהבנים נמצאים שם ,הרמה ירדה פלאים,הפיתה לא טעימה,הכדורים הצטמקו ובכלל סורר אי סדר במקום.אחרי עשרות שנים ,אני כבר לא הולך אליהם,הולך אל פלפל ג'ורג' שממש קרוב.מי שלא מסכים איתי שילך ויראה את השינוי לרעה .בתאבון

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    התימני בקרית מוצקין לוקח את כולם בזרת …הכדורים? ….. מושלמים הטחינה וחריף מושלמים ! קצת לפני הפניה למשה גושן השירות נהדר וזריז גם טעימה של כדור טבול בטחינה נקי ומזמין! בתאבון!!!

  23. דובי

    קרטל אחד גדול פרייר מי שמשלם מעל 15 שקלים למנה .משום מה כולם מוכרים מעל 20-25 שקלים למנה .פשוט לא לקנות

  24. עמבה

    פרט לפלאפל אוריון שהוא שונה מכל פלאפל אחר ויש שאוהבים ויש ששונאים,כל יתר הרשימה הגיונית להיום.הזקנים כבר לא מה שהיה ואתם יכולים לבדוק בעצמיכם.

  25. יוסי עבדי.

    אין על פלאפל " אחי".טעים . הכי נקי בארץ. יוסי הבעלים והצוות מפנקים. שירות הכי נעים.אין מצב שאני באיזור ולא נכנס. תנסו. לא תתאכזבו.ורק לשם תחזרו.. יאמי.

  26. למי אכפת כרגע מפלאפל?

    בצפון מאות טילים ובחיפה האדומה האדישה מתעסקים בפיתות עם פלאפל עד שיגיעו הטילים
    אפס ערבות הדדית. הייתי מצפה לכתבות מהצפון ורשימת אפשרויות לסיוע ומוקדי התרמה.
    ממש מביש

  27. חיפאי מלידה

    התגובות האמוציונאליות ברורות, אבל נראה שכמעט אף אחת מהן לא ירדה לסוף מטרתו של הכותב. הכוונה הייתה לסקור 10 דוכנים מובילים והדירוג הפנימי שולי לגמרי. מרתק לראות כמה מהר אנשים הופכים שיח פשוט ורגוע לדיון סוער ותוקפני..

  28. שרונה .

    היום בקרנו בזקנים אחרי פסק זמן עקב שעברנו עיר מיגורים
    קבלת פנים חמה
    פיתה עסיסית טרייה
    קציצה בטעם נדיר
    טחינה חלומית
    הכל אותו דבר לא השתנה כלום
    הצעירים ממשיכם אותה מסורת של שנים בקפדנות כל מי שטוען אחרת זה צרות עין וקנאה ..לא הוגן לטעון אחרת..תבקרו תטעמו ותחליטו בעצמכם ..צריך לדעת לפרגן

  29. אבנר

    על טעם וריח אין להתווכח .נקודה.
    כל אחד והטעם שלו
    כל אחד אוכל איפה שטוב ונעים לו
    אני מגיל צעיר מבקר בזקנים
    כעת מגיע עם הנכדים נהנים מאוד מאווירה נעימה שירות אדיב וטעם יציב עם תיבול מתמשך של שנים
    הצעירים מוסיפים נופך למקום אין ספק שיהיו בריאים וימשיכו להרבה שנים עד שיזדקנו אף הם בבריאות טובה
    תחרות זה דבר טוב
    אולם אסור לפגוע בפרנסה של אנשים זה פשוט לא הוגן

  30. שמר

    אין על ארמון הפלאפל הכי טוב 70 שנה טעים פי 100 מאוריון המסריח מסרטי הפורנו.ופעם היה את אברהם מלך הפלאפל הכי טוב ברחוב החלוץ

  31. אוהב שווארמה

    פלאפל זה טעם ילדות של כל אחד
    הדירוג פה הוא של הכותב בלבד
    כתבה מגמתית,לא מסכים עם 99% מהרשימה

  32. אורי

    כבר 60 שנה אוכל אצל הזקנים
    כל שבוע אני מבקר עם המשפחה
    אוכלים ונהנים מאוד
    הצעירים הוסיפו אווירה כיפית למקום ושומרים על מסורת של שנים
    טעם לא השתנה אותה קבלת פנים
    שירות חביב עם הרבה נימוס

    כך זה בחיים ..דור הולך ודור בא

    שיזכו לעוד הרבה שנים ושיזדקנו בבריאות טובה
    בתכלס לא מחליף אותם

  33. עמוס בניסתי

    למה זה צריך להיות כול כך יקר לפני הטעם יקר מאוד שיורידו את המנה ל 15 שח זה סביר מאוד אני פשוט כמעט לא אוכל זה יקר

  34. דני

    מי ששם צ'יפס בפלאפל כמו למשל אצל פלאפל ירושלמי ברח' הרצל, לא מבין כלום בפלאפל.

  35. שיר

    הפלאפל הכי טוב בחיפה נמצא דוקא במגדל העמק.
    "פלאפל קופ"ח" שמו (בגלל קרבתו לסניף קופ"ח ברח'האלה).
    התיבול שלו מושלם וגם המרקם.

  36. זומבים צאו מהפלאפל מחר אתם בהלוויה

    206 הרוגים בתאונות בכבישים מאז תחילת השנה, עלייה של 25% על פני ינואר-יוני 2023

    לראשונה אנחנו בדרך ל-400 הרוגי תאונות בכבישים בשנה.

    המדינה מוצפת בנהגים עבריינים, רכבים סינים שמשתוללים בעודף נסועה, אלפי מכוניות עם מנוע משופר במוסכים במגזר בצפון. אובדן שליטה מוחלט במשרד התחבורה

  37. צחי

    שתי הערות קונסטרוקטיביות ברשותכם:
    1. עושה הרושם שיש כיום קרטל מחירים של כל הפלאפליות שכן העלות האמיתית של מנת פלאפל כולל כל התקורות שמסביב לא מגיעה אפילו לרבע ממחיר המנה בפועל. מחיר של 10 ש״ח למנה הוא מחיר שמשאיר לפלאפליה רווח יפה והוגן.
    2. מי שלא זכה לאכול בשנות ה-70 וה-80 אצל אברהם בגדאדי מלך הפלאפל המיתולוגי מפינת אלנבי הציונות, כנראה כבר לא ידע ולא יזכה לאכול פלאפל אמיתי מימיו.
    בתיאבון!

  38. סביח

    דירוג כזה נועד לכשלון מראש. יש כל כך הרבה משתנים במשוואה ואחד החשובים הוא הטעם האישי של כל אחד.

  39. איציק

    לגבי אוריון מאז המכונה לכדורים הדחוסים ללא אוריריות והטחינה החמוצה ללא שום סומסום רק עם מלח לימון מקומו לא בעשיריה לפי דעתי הבעלים גם השתנו

  40. פרץ

    זה עניין של טעם אישי. לטעמי, ולטעם הרבה אחרים, הרשימה אינה ראלית ולא תואמת למציאות. אומר בזהירות, רשימה מוזרה

  41. ג'ו

    אני מצביע לזקנים כבר מעל ל- 30 שנה ברציפות.
    לטעמי הם האנשים הנעימים ביותר, עם הקציצות העימות ביותר, עם התוספות הטעימות ביותר, הטחינה הטעימה ביותר והווי הלקוחות הנעים ביותר.
    כמובן שכל אחד יכול לדרג כרצונו. אבל לא יזיזו אותי מדעתי.

  42. אלי

    כאחד שגדל מגיל 0 בחיפה ואכל אצל כולם פלאפל אז אוריון זה מקום ראשון מספר 1 ומקום שני צמוד אליו פלאפל ארמון. הכי טובים בכל חיפה.

  43. עלי

    בחיפה 150 מטר מערבית לרמב"ם ממש בכיכר תראו מקום קטן מצד שמאל. זה הפלאפל הכי הכי הכי טעים . תנסו לא תצטערו. אגב, הכי זול הכי נקי ו… הכי הכי הכי פלאפל

  44. יאיר

    בואו פעם ליקנעם פלפל שאבי ביקנעם הוותיקה ,האבא זל היה עיוור והשאיר את המתקון הסודי לבנים.

  45. אבו טחינה

    אני באמת אוכל קבוע בפלאפל אוריון, אבל אם מישל והזקנים לא במקום ראשון לידו, זה סימן שה"כתבה" (פחחח) הזו ממומנת ע"י אינטרסנטים. פלאפל ג'ורג' מקום שני? באמא שלכם? פלאפל הנשיא? פלאפל זוהר? פלאפל איל? הצחקתם אותי.

  46. א

    פלפל רצון קינג ג׳ורג׳ 17 ת״א
    מנה 8₪ + כוס ציץ ענבים גדולה 4₪
    איכות
    ומחיר ללא תחרות מצטער‍♂️

  47. רותי החיפאית

    אכלתי פלפל כמעט אצל כל המדורגים החיפאים. לאחרונה אכלתי גם בקינג ג'ורג' שלא נופל בטעמו מכל האחרים. כאשר אוכלים פלאפל עם כל כך הרבה מרכיבים, ממילא אין טעם יחודי לקציצה ולפיתה. וכאן דווקא המחיר קובע. בקינג ג'ורג' מנה עולה 8 שקל עם כוס מיץ. למה בחיפה עולה 22 שקל? לא מוצדק. צריך להחרים עד שירד המחיר

  48. אנונימית מכורה לפלאפל

    גורג לא צריך בכלל להיות ברשימה לא טעים וממש לא נעים… הזקנים טובים ממישל… וכל השאר יחסי ציבור

  49. סיגל

    מה עם הפלאפל של גיא? הכי טעים נקי כשר למהדרין ותמיד יוצאים עם ברכה…הפלאפל ממוקם בהדר בהרצל מול הסניף של מכבי

  50. ZRK

    אין דבר מטומטם יותר מאשר לדרג אוכל רחוב כמו פלאפל, חומוס ושווארמה כי זה אוכל שמאופיין בטעם אישי אבסולוטי ואין דוכן שתהיה לגביו תמימות דעים.
    ניתן היה להסתפק ברשימה ללא דירוג ולהשאיר את לקורא את ההחלטה בהתאם לטעמו האישי.

  51. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חיפאי דור שביעי בארץ.
    1.לפאלפל קטנה וועימה ליד מרעז חורב,היה לדעתי מקוםבין העשיריה הראשונה
    2.אם פלאפל וייסמן היה קיים,לטיצי הוא היה מקום ראשון.
    3.הגזמנתם עם פלאפל אוריון,לדעתי הוא מקום 6,7.
    4.אבל בסוף בסוף,הכל ענין של טעם,וכבר אמרו חכמים ממני שעל טעם וריח,אין מה להתווכח.
    איפה אךשר לקנות פיתות שלא נקרעות???

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר