הבית הקהילתי טבריה 15 (צילום: מתן נעמני)
הבית הקהילתי טבריה 15 (צילום: מתן נעמני)

בקרוב: ספר המתכונים הראשון של שכונת הדר

בפרויקט "מזון לנפש" של הבית הקהילתי טבריה 15 בשכונת הדר בחיפה ישתתפו 30 המשתתפים בתוכנית "עמיתים בוגרים" ותושבי השכונה ביצירת ספר מתכונים. מתן נעמני שמרכז את פעילות העמיתים ואשר אחראי על המיזם: "הרעיון נוגע בצורך של המשתתפים ושל התושבים ליצירה משותפת בזמן הסגר"

פורסם בתאריך: 21.1.21 10:01

בבית הקהילתי טבריה 15 בשכונת הדר בחיפה חשבו איך אפשר להכניס קצת טעם לסגר והגו את הפרויקט "מזון לנפש" – ספר המתכונים הראשון של השכונה – שבו ישתלבו 30 המשתתפים בתוכנית "עמיתים בוגרים" עם תושבי השכונה.

טבריה 15 הוא בית לקבוצות, לקהילות ולתושבים שפועלים בהדר, ומתקיימות בו פעילויות בחמישה תחומים – גוף, ידע, נפש, קהילה ואמנות. תוכנית העמיתים של החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות נמצאת בתוך סל השיקום, והיא פועלת להחלמה נפשית בתמיכה חברתית באמצעות השתלבותם של מתמודדים עם מגבלה נפשית בפעילויות הפנאי לקהל הרחב.

"חיפשנו פרויקט שיקדם את ההשתלבות הקהילתית בזמן הסגר", מספר מתן נעמני שמרכז את פעילות העמיתים ואשר אחראי על המיזם, "העלינו רעיונות, בחרנו ב'מזון לנפש' ופתחנו את הפרויקט לכל התושבים ולכל משתתפי תוכנית העמיתים. הרעיון נוגע בצורך של המשתתפים ושל התושבים להיות חלק מהעשייה הקהילתית ומיצירה משותפת בזמן שאנשים סגורים בבתיהם, חלקם בודדים".

בחרתם להתעסק באוכל כי בסגר זה מה שאנחנו בעיקר עושים או מכיוון שאוכל הוא דבר מנחם ומחבר?

"בגלל שני הדברים. אוכל הוא גם מנחם, גם יוצר וגם נותן לאנשים לשתף האחד את השני בתרבויות שלהם ובכישרון שלהם. ובכלל, אוכל הוא רלוונטי מאוד עכשיו – הוא יכול לרגש, לפנק ולאפשר לאנשים לעשות פעילות יצירתית מהבית".

 

 

התושבים הוזמנו לשלוח מתכון של מנה אהובה שמורכבת ממרכיבים קלים להשגה, שאפשר להכין אותה בבית ושמספקת תחושה של התרגשות, יצירתיות או השקעה. כל המתכונים יועברו לטבחים ולשפים בשכונה, וכל אחד יבחר להכין אחד מהם. התהליך ילווה על ידי צלם מקצועי שיתעד את הכנת המתכון ואת התוצאה הסופית, והתמונות יופיעו בספר לצד המתכונים.

"אנחנו מעדיפים שכל מי שישתתף בפרויקט יהיה מהשכונה", אומר נעמני, "לכן אנחנו עובדים במרץ כדי ליצור שיתופי פעולה עם כמה שיותר טבחים שגרים פה. אנחנו מקווים להגיע ל-30 מתכונים, ויש מצב שיהיו יותר. כל המתכונים שיישלחו יופיעו בספר".

מתכון בסיסי כמו עוגת הביסקוויטים של אשת ראש הממשלה או שאפשר להתפרע?

"בגדול, כל מי שחושב שהוא יכול להביע את עצמו ולהעשיר אחרים – המתכון שלו ייכנס, גם אם הוא פשוט מאוד וגם אם הוא מורכב יותר. יש כבר כמה מתכונים שמרגשים אותי, כמו עוגת גבינה שנראית מעולה והיא לא מורכבת מדי, ומרק אפונה וארטישוק ירושלמי שבימים קרים אלה הוא מנחם מאוד".

מתי הספר ייצא לאור?

"בחודש פברואר נוציא את הספר במהדורה דיגיטלית כדי שהוא יהיה נגיש ובחינם, ונפרסם אותו במדיות הדיגיטליות השונות. התלבטנו ארוכות אם להדפיס אותו, ובשלב זה התוכנית ירדה מהפרק. אם נמצא פלטפורמה מתאימה לא נוותר על האופציה של ספר מודפס. הפרויקט יתקיים ביצירה משותפת ויוכיח שגם בימי סגר אפשר לעשות דברים משמחים ולהשקיע בעצמנו ובקהילה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר