תלמידי בית הספר יבניאלי בקרית אליעזר מתרגלים יציאה לשטח פתוח בזמן רעידת אדמה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
תלמידי בית הספר יבניאלי בקרית אליעזר מתרגלים יציאה לשטח פתוח בזמן רעידת אדמה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

"התנהגות נכונה בשעת חירום מצילה חיי אדם"

במסגרת ההיערכות לתרחישי רעידת אדמה קיימו היום עיריית חיפה ופיקוד העורף ניסוי צופרים, שבמסגרתו הופעלה בכל העיר מערכת הכריזה שמתריעה מפני רעידות אדמה. עם הפעלת המערכת הושמעה במערכות הכריזה של בתי הספר התרעת פינוי, ובעקבותיה התפנו התלמידים לשטחים פתוחים

פורסם בתאריך: 9.11.22 14:04

עיריית חיפה ופיקוד העורף ערכו הבוקר ניסוי צופרים במסגרת היערכות העירייה לתרחישי רעידת אדמה. ניסוי הצופרים התקיים במסגרת חודש ההיערכות לרעידות אדמה, שאותו מקיימת העירייה במטרה לשפר את ההיערכות העירונית לאסונות טבע ולהעלות את המודעות של התושבים לכללי ההתנהגות הנכונים בעת רעידת אדמה.

במסגרת הניסוי הופעלה בכל רחבי העיר מערכת הכריזה החדשה של פיקוד העורף, אשר מתריעה מפני רעידות אדמה באמצעות אזעקה, שלאחריה נשמעה כריזה "רעידת אדמה". במסגרת התרגיל הופעלו גם מערכות ההתרעה בפני רעידת אדמה שהותקנו בכל בתי הספר בעיר. עם הפעלת המערכת הושמעה במערכות הכריזה של בתי הספר התרעת פינוי, ובעקבותיה התפנו התלמידים לשטחים פתוחים שנקבעו על ידי רכזי החירום וקציני הביטחון של מוסדות החינוך.

ראש מינהל התפעול בעירייה אוהד דורפמן, שעקב מקרוב אחר התרגיל, ציין: "התרגיל נערך כחלק מההיערכות הכוללת של העירייה לתרחישי חירום שונים אשר מתבצעת לאורך כל השנה, מתוך הבנה כי התנהגות נכונה בשעת חירום מצילה חיי אדם".

 

 

בזמן התרגיל של העירייה ופיקוד תרגלו גם צוותי מד"א תרחיש רעידת אדמה. 80 חובשים ופראמדיקים מתחנת מד"א בחיפה השתתפו בתרגיל, שבו הוצג תרחיש פתע שדימה קריסה של בניין התחנה. החובשים והפראמדיקים טיפלו בשמונה פצועים מדומים באמצעות ציוד רפואי מתקדם. צוות מוקד 101 שדימה נטישה הקים נקודת מוקד ניידת בחצר התחנה, רכב החפ"ק המחוזי נפרש בכרמל, וחובשים רכובים על אופנועים יצאו לסריקות במרחב לאיתור פצועים נוספים. הצוותים השתמשו בעשרות כלי רכב, ובהם תחנת אירוע רב נפגעים, אמבולנסים, ניידות לטיפול נמרץ, רכבי הצלה ייחודיים ואופנועים.

"צוותי מד"א מתרגלים באופן שוטף אירועי קיצון ותרחישי אסונות על מנת להיות מוכנים להעניק את הטיפול המקצועי והיעיל ביותר בזמן אסון", מסביר מנהל מרחב כרמל ארז גלר, "התרגיל היה הפתעה מוחלטת לצוותים בתחנת חיפה, והם עשו עבודה מצוינת. החובשים והפראמדיקים ערוכים לסוגים רבים של תרחישים, וכולי תקווה שלא נצטרך להשתמש בידע שצברנו במהלך השנים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לא יאמן שזה התרגול כאן ואז אין פלא שמקבלים את אסון הכרמל עם פקקי ענק של מפוני האוניברסיטה בכל חיפה

    תרגול יציאה לשטח פתוח ???
    או בשמו השני: תרגול כסתו"ח…
    ואוו בואו נלמד אנשים לצאת מהכיתות לרדת במדרגות ולעמוד עשר דקות ברחוב עד שאיזה שוטר חביב יגיד שאפשר לחזור.
    זה יציל חיים???

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר