טופס ארנונה לשנת 2019
טופס ארנונה לשנת 2019

כצפוי: אושרה העלאת הארנונה ב-2.58 אחוזים

קיוויתם שראש העיר עינת קליש רותם תפחית את תשלומי הארנונה? מועצת העיר אישרה ברוב קולות הנשען על חברי הקואליציה את צו המסים העירוני לשנת 2020, הכולל העלאת ארנונה בשיעור של 2.58 אחוזים, וזאת בהתאם לעמדתה של הנהלת העירייה

פורסם בתאריך: 30.6.19 20:26

ברוב קולות הנשען על חברי הקואליציה של עינת קליש רותם אישרה הערב (ראשון) מועצת העיר חיפה את צו המסים העירוני לשנת 2020, הכולל העלאת ארנונה בשיעור של 2.58 אחוזים ביחס לשנה הנוכחית, וזאת בהתאם לעמדתה של הנהלת העירייה.

העלאת הארנונה בשיעור של 2.58 אחוזים תואמת את נוסחת העדכון הקבועה בחוק ואשר מורה על עדכון הארנונה בשיעור של הסכום המתקבל מחיבור של מחצית שיעור עדכון המדד ומחצית שיעור עדכון מדד השכר הציבורי. עם זאת, בסמכותה של מליאת המועצה להחליט על הגשת בקשה לשר הפנים ולשר האוצר לאישור העלאת ארנונה בשיעור גבוה יותר או נמוך יותר מזה שנקבע על פי נוסחת העדכון.

בדיון במועצה דיווח גזבר העירייה ג'אקי ואקים כי משמעות ההעלאה היא תוספת של כ-30 מיליון שקל להכנסות העירייה מארנונה. בדיון תיאר ואקים כ"מפגש קשה עם ראש העיר" את הישיבה שבה סוכם עם קליש רותם על כך שבשנה הבאה תעלה העירייה את הארנונה בהתאם לנוסחה ולא תממש את זכותה לבקש הפחתה של שיעור ההעלאה שנקבע בנוסחה. "ראש העיר באמת לא רוצה להעלות ארנונה", אמר גזבר העירייה, שהוסיף עם זאת כי הימנעות מהעלאת הארנונה בהתאם לנוסחה היתה מחייבת ביצוע קיצוצים בפעולות בתחומי החינוך והרווחה.

 

 

ואקים הציג החלטות נקודתיות שהוטמעו בצו המסים לאיזון העלאת הארנונה הכללית, ובהן ארנונה מופחתת לבתי עסק פעילים הפונים לשישה רחובות מדרגות – מדרגות ח'טיב, מדרגות הנביאים, מדרגות שפינוזה, מדרגות העמק, מדרגות גדרה ומדרגות צפת – והקלות בחיובי הארנונה של עסקים בהדר ובעיר התחתית. החיוב העסקי המופחת בצירי המדרגות יחול על מגוון שימושים מסחריים, לרבות חנויות, בתי מלאכה ובתי אוכל, ולמעט משרדים ונכסים אחרים. "החזון הוא לתת לכל עסק שייפתח עם הפנים למדרגות הנחה של כ-50 אחוזים בארנונה", אמר ואקים. בהתייחסו להקלות בחיובי הארנונה של עסקים בהדר ובעיר התחתית, שגם הן כפופות לאישורם של שר הפנים ושר האוצר, אמר גזבר העירייה כי הרציונל של הנהגת העירייה הוא חיזוק החנויות באזורים אלה כדי לעודד פעילות של רכישת מוצרים מצד המבקרים.

על כך אמרה קליש רותם: "אנחנו רוצים לעודד חנויות ומסחר בלב המסחרי של העיר". על רפורמת הארנונה בצירי המדרגות אמרה ראש העיר: "רחובות המדרגות הם נכס לעיר. אין מי שמשתמש במדרגות ולא מתרגש מהנופים הנשקפים מהן ומהארכיטקטורה שלצדן. מבחינתנו זהו נכס שאין שני לו בארץ. אנחנו מקדמים גם הקמת דרגנועים במקומות שונים בעיר, והם ישתלבו עם העסקים. המטרות הן לעודד את התושבים להקים עסקים קטנים לאורך המדרגות – מבית קפה ומסעדה ועד חנות צורפות וקדרות – ולייצר אווירה חיפאית אותנטית ולא קניונים במדרגות. אני מאמינה בכלכלה שמקודמת על ידי התושבים, והפרויקט יוכל לתרום כמובן גם במישור התעסוקתי".

גם מ"מ ראש העיר נחשון צוק התייחס לפרויקט העסקים לאורך המדרגות ואמר כי תהיה הקפדה על כך שהעסקים לא יפריעו לתושבים. "מוצע סוג של אטרקציה שמשתמשת בטופוגרפיה של העיר – מרחוב יפה נוף ועד לעיר התחתית", אמר צוק.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שמולו

    ראש העיר החדשה קיבלה את הגירעון העצום עם כניסתה לתפקיד. כמובן אי אפשר להגיע ל60 מיליון שקלים גירעון בעשרה חודשים….

    צריך לפתוח חקירה נגד הנהלת העיר הקודמת ולבדוק למה הגיעו לכזה גירעון! למה לא דיווחו על הגירעון לפני הבחירות?

    וד"א, יהב עוד לא נשפט על מסע הבחירות שלו במסדרונות העיריה כאשר וקנין עמד ודיבר עם עובדי התברואה ואמר להם להצביע יהב! מדוע לא נפתחה חקירה?

  2. נפלנו חזק יהב 2

    הבטיחה לא להעלות ארנונה והנה היא מממשת את ההבטחה
    הבטיחה לבטל את הרכבל ראיתם איך ביטלה
    הבטיחה לייעל את העיריה ולא למנות סגן חמישי בשכר ראיתם איך לא מינתה
    הכל מסך עשן

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר