תחנת ניטור (צילום: איגוד הערים האזורי להגנת הסביבה)
תחנת ניטור (צילום: איגוד הערים האזורי להגנת הסביבה)

איגוד הערים משדרג את תחנות הניטור

מטרת השדרוג, אומרים באיגוד, היא להקטין את מספר התקלות ולהגדיל את הדיוק ואת אמינות התוצאות. לראשונה תימדד פליטת חומרים אורגניים נדיפים

פורסם בתאריך: 3.7.17 12:11

איגוד הערים האזורי להגנת הסביבה החל השבוע במהלך לשדרוגן של כל 16 תחנות ניטור האוויר באזור, לרבות שש התחנות המוצבות ברחבי חיפה. עלות הפרויקט היא כחמישה מיליון שקל, ובמסגרתו יוחלף כל מכשור הניטור והציוד הנלווה ב־16 תחנות הניטור המופעלת על ידי האיגוד ברחבי מפרץ חיפה.

החלפת הציוד תיעשה בהדרגה כך שבכל עת לפחות כ־80 אחוז מתחנות הניטור יופעלו כבשגרה ולא יושבתו יותר משלוש תחנות בו זמנית בכל פעם עד לתום ההתקנה והכיול של הציוד החדש.

מהאיגוד נמסר כי החלפת הציוד היא חלק מתוכנית העבודה השנתית שלו, ומטרתה היא שיפור הפיקוח על איכות האוויר במפרץ אשר מושפעת מהתעשייה והתחבורה: “מטרת השדרוג היא לעבוד עם ציוד חדיש המקטין את מספר התקלות ומגדיל את הדיוק ואמינות התוצאות. במסגרת השדרוג יתווספו לתחנות הניטור מכשירים למדידת חומרים אורגניים נדיפים שקיבלו חשיבות גבוהה בשנים האחרונות. כמו כן, בתחנות יותקנו מכשירים עם חיישנים מטאורולוגיים, הכוללים מד כיוון ועוצמת הרוח”.

מנכ”ל האיגוד ד”ר עופר דרסלר: “אנו דואגים להיצמד לעובדות ולנתונים מדעיים ולא להנחות לא מבוססות בנוגע לאיכות האוויר באזור חיפה. אני מאמין שהמכשור החדש יוכל לתת כלים טובים ואמינים יותר להתמודדות מול האתגרים היומיומיים העומדים בפנינו”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר