קינוח לחג האהבה באיטליאנו. צילום חיים יוסף.
קינוח לחג האהבה באיטליאנו (צילום: חיים יוסף)

לכבוד ולנטיין דיי: המסעדות הכי רומנטיות בחיפה

לכבוד יום האהבה בחרנו עבורכם עשר המלצות לבילוי רומנטי במסעדות חיפאיות שבהן אווירת הוולנטיינ’ס דיי נשמרת בכל ימות השנה. ובדיוק כמו במתנה, אל תחכו לרגע האחרון

פורסם בתאריך: 9.7.17 15:23

לכבוד יום האהבה בחרנו עבורכם עשר המלצות לבילוי רומנטי במסעדות חיפאיות שבהן אווירת הוולנטיינ’ס דיי נשמרת בכל ימות השנה. ובדיוק כמו במתנה, אל תחכו לרגע האחרון ותזכרו להזמין מקום מראש

 

הכי קרוב לחו"ל, הנמל 24

הכי קרוב לחו"ל, הנמל 24

הנמל 24
אירופה בחיפה
את מסעדת הנמל 24 כבר אין צורך להציג. היא אולי הדבר הכי קרוב לקפיצה קטנה לחו”ל, לבירה אירופית יוקרתית, אבל עם אווירה משוחררת יותר למרות הגורמהה המלהיב והעיצוב המרהיב. השף רן ראש למד בליון שבצרפת, עבד במסעדה בעלת שני כוכבי מישלן, והמנות שהוא יוצר עשויות מחומרי גלם מעניינים ומקוריים. תמצאו כאן מנות פתיחה כמו שרימפס משאוושה בליים ושמן זית, קרם חצילים שרופים ופסטו כוסברה; פטה כבד על פלאן בצל לצד כדור שוקולד לבן במילוי כבד טלה וקוביות דלעת; קובה סרטנים ובס על ריזוטו שחור; שרימפס ובמיה בביסק סרטנים; פטוצ’יני ואגסים בזעפרן ושמנת; ורצועות פרושוטו וגבינה כחולה. גם במנות האחרונות הקסם נשמר: מילפיי קרם ערמונים מוס אגסים וקרמל מלוח; קרם קטלן ותבלינים חומים; וקרמבל תפוחים – ואלה הם רק חלק קטן מההיצע. אפשר למקסם את הרומנטיקה ולבקש לשבת באחד מהחדרים הפרטיים במקום. בוולנטיינ’ס דיי מציעה המסעדה ארוחת של ארבע מנות (פתיחה, ראשונה, עיקרית וקינוח) ב־210 שקל לסועד.
הנמל 24, 04-8628899

 

 

קינוח לחג האהבה באיטליאנו. (צילום חיים יוסף)

לבבות בטעם. הקינוח של איטליאנו דה לה קוסטה. (צילום: חיים יוסף)

איטליאנו דה לה קוסטה
שילוב של נוף ואוכל
עד לפני חודשים אחדים, כדי ליהנות מהיצירות של חמודי עוקלה הייתם צריכים להרחיק עד לצומת מגדל, שם הוא עבד כשף התפעולי של מסעדת מגדלנה. בקיץץ האחרון נפתחה איטליאנו דה לה קוסטה להרצה וחשפה עוקלה שונה: נגיש יותר, משוחרר יותר והרבה פחות פורמלי. המסעדה שממוקמת במתחם הרכבל בבת גלים מציעה גם את הנוף הכי יפה בחיפה וגם שילוב מרתק של אוכל איטלקי ואוכל ים תיכוני. בערב הוולנטיינ’ס יוגשו במסעדה כמה מנות ספיישל לאוהבים: טונה אדומה צרובה עם וינגרט הדרים, נענע, כוסברה ושמן בזיליקום; כבד אווז על פלנצ’ה עם קרם גזר, רוטב יין, בריוש וקרמבל פיסטוקים; ושוק אווז מפורק מהעצם עם קרם תירס וראגו פטריות פורצ’יני. גם במנות האחרונות יהיה ספיישל רומנטי: קינוח אוהבים אנטרמה לב אדום – מוס שוקולד לבן עשיר, ספוג טרקודרו, קולי תות שדה עטוף בקרמל אדמה עם נגיעות קרם פטיסייר ותותים. אל תחשבו אפילו לוותר על פוקצ’ת הגבינות.
העלייה השנייה 96, 04-6601011

 

 

קוואנדו פאשה. תבואו בגלל העיצוב (צילום: אריק רובין)

קוואנדו פאשה. תבואו בגלל העיצוב (צילום: אריק רובין)

קוואנדו פאשה
פיוז'ן ערבי-איטלקי
אם בא לכם משהו מיוחד עם עיצוב שונה בנוף החיפאי, מסעדת קוואנדו פאשה היא המקום עבורכם. זוהי מסעדת שף המשלבת חוויה קולינרית ייחודית של מטבחח פיוז’ן ערבי- איטלקי ומציעה מגוון מנות מיוחדות מחומרי גלם טריים. המסעדה ממוקמת בתוך מבנה אבן שהיה בעבר חמאם טורקי, עם תקרת קשתות אותנטית, שהוא למעשה סטודיו שמספק רהיטים עתיקים ושאר מוצרי עיצוב לבית. השף תומר אברג’יל, שגדל סביב המטבח הערבי, חלם לייצר מטבח שישלב את העולמות הקולינריים המערבי והערבי וייצור משהו חדש וייחודי. לכן הוא בחר בחמאם שנבנה עוד במאה הקודמת וחודש על ידי שותפו, המעצב אבי אבוטבול שהוא גם הבעלים של סטודיו 99. בין המנות תוכלו למצוא קלמארי סגול צרוב בשמן זית ולימון על צזיקי ולאבנה עם עשבי תיבול; טורטליני מבצק שקדים במילוי בשר שוק טלה וצנוברים בברודו טונקה; פסטה מלפאטי בשמן כמהין, פטריות חורש, פטה של המאירי וזיתים מרוקאים מלוחים; ומגוון קינוחים מענגים.
חמאם אל פאשה 9, 04-6016656

 

 

ווינו, חוגגים כמו באיטליה (צילום: אסי פיטוקה)

ווינו, חוגגים כמו באיטליה (צילום: אסי פיטוקה)

ויוינו
אל תפספסו את הגלידה
במסעדה האיטלקית של השפים כפיר סבן ואוהד לוי תוכלו למצוא מגוון גדול מאוד של מנות ראשות, פיצות, פוקצ’ות, פסטות טריות, בשרים, דגים, פירות ים, מנותת טבעוניות וכמובן גלידות שמיוצרות במקום במכונה שיובאה במיוחד מאיטליה. לכבוד חג האהבה מתוכנן לסועדים ערב מפנק ורומנטי עם תפריט של ספיישלים חגיגיים, ובהם בורטה – כדור מוצרלה במילוי קרם פרש על מצע עלי אורוגולה, קונפי שום, שלושה סוגי עגבניות (טריות, צלויות, ומיובשות), שמן זית, בזיליקום ובלסמי מצומצם; ריזוטו דלעת – דלעת, כרישה, יין לבן, ערמונים, מסקרפונה ועירית קצוצה; ופפרדלה שורט ריבס – בשר צלעות מפורק בבישול ארוך, תרד, ערמונים, ציר בקר, חמאה ופרמזן. בנוסף דאג עודד שטראוס מבעלי המסעדה לתפאורה מיוחדת ולאווירה איטלקית אותנטית.
מתחם פז, 04-8229454

 

ספיישל אהבה בווניה (צילום: יח"צ)

ספיישל אהבה בווניה (צילום: יח"צ)

וניה ביסטרו
הפנים של המטבח המקומי
וניה ביסטרו משלבת בין המטבח החיפאי הוותיק – זה של הפאבים מפעם שרוב יושביהם היו הימאים, של דוכני ואדי ניסנאס ושל המסעדות הרומניות – לבין הקולינריה של אגן הים התיכון על טריותו ואיכות מוצריו. תפריט המסעדה מבוסס על חומרי גלם טריים מהים ומהאדמה, ובהתאם לכך הוא משתנה ללא הפסקה. השף הצעיר ארז סלומון נותן דרור ליצירתיות קולינרית ואסתטית, כמו גם להתנסות בחומרי גלם חדשים ולא שגרתיים. בחג האהבה יוגשו במקום ספיישלים בנוסף לתפריט הרגיל, ויוצעו מחירים מיוחדים על תפריט היינות והקוקטיילים.
שער פלמר 1, 04-6716272

 

גלילת סינטה וגבינת עיזים ב-CHEESE ((צילום: תומר הורביץ)

גלילת סינטה וגבינת עיזים ב-CHEESE ((צילום: תומר הורביץ)

CHEESE
מסעדה שהיא קצת בר
המסעדה, שהתמקמה באזור העיר התחתית שהופך אט אט למתחם הבילויים של חיפה, היא הסניף השני של מסעדת CHEESE הוותיקה מבית הלל שבצפון. המסעדה מתמחה באוכל איטלקי אותנטי, ולכבוד הוולנטיינ’ס דיי הכינו שם עבור החוגגים תפריט מיוחד שכולל טעימות של חמש מנות ספיישל, שתי כוסות יין וקינוח ב־180 שקלים לסועד. תפריט הספיישלים יכלול שמונה מנות מיוחדות שיוגשו לצד התפריט הרגיל של המסעדה. בין המנות תוכלו למצוא ריזוטו פטריות וערמונים, פיצות בעבודת יד עם תוספות מגוונות, פולנטה, פסטות טריות וקינוחים מפתיעים. היתרון של המקום: הוא מרגיש קצת כמו בר, וטעים כמו מסעדת גורמה.
הנמל 21, 04-9887880

 

חגיגה זוגית בבשרל'ה (צילום: יח"צ)

חגיגה זוגית בבשרל'ה (צילום: יח"צ)

בשרלה
כשמה כן היא
במסעדת בשרלה בקניון קסטרא יחגגו את ערב הוולנטיינ’ס עם מנות זוגיות מפנקות במיוחד של נתחי פרימיום מיושנים במשקל של 850 גרם: פורטרהאוס (סינטה ופילה על העצם – נתח T שלם, עסיסי ועשיר בטעמים), ופריים ריב אנטרקוט (אנטרקוט משויש ושומני על העצם – נתח עסיסי ועשיר בטעמים עמוקים). חוץ ממנות הבשרים תוכלו למצוא שם טאבולה כרובית על מצע טחינה וקרם לימון כבוש; פטריות שמפניון חמות צרובות עם ערמונים ותרד בחמאת טראקי, פרמזן ושקדים קלויים; כבד אווז שמוגש בליווי ריבת בצל וצנימים; ומגוון של סלטים.
קניון קסטרא, 5436*

 

הדרינק כלול באלטו (צילום: גלעד הר-שלג)

הדרינק כלול באלטו (צילום: גלעד הר-שלג)

אלטו
קאווה און דה האוס
במסעדת אלטו במרכז הקונגרסים יחגגו את הוולנטיינ’ס דיי עם תפריט שיכלול ריזוטו פטריות עם מחית כמהין, ציר פורצ’יני, שום, יין לבן ופרמז’ן; קלמרי על פלנצ’ה – קלמרי סגול, עגבניות שרי, מיץ לימון, פטרוזיליה וקרם לבנה עם נגיעות של פלפל חריף; קרפצ’יו דג עם מלח ים אטלנטי, מיץ לימון, שמן זית, זרעי עגבנייה, קלפי צנונית, זעתר, פטרוזיליה ופלפל חריף; פילה סלמון בחמאה, שום יין לבן ועירית לצד גרטן תפוחי אדמה; נתח קצבים עם פירה ובצל מושחם; שרימפס ברוטב יין לבן, שום ולימון; פילה בציר בקר; סטייק טיבון ברוטב חמאה וקונפי שום; פילה דניס אפוי בתנור אבן עם חמאה, עגבניות, ארטישוק, זעתר טרי, אספרגוס ולימון כבוש; ופטוצ’יני שחור עם שרימפס, קלמרי, ציר סרטנים, חמאה ופטרוזיליה. במקום, שאותו עיצב האדריכל האיטלקי מיקלי סימאונה, יזכו האורחים בכוס קאווה על חשבון הבית וגם ורד אדום בכניסה.
קדושי יאסי 2, 04-8373323

 

באשר פרומז'רי, הופעה אינטימית (צילום: יפית בשבקין)

באשר פרומז'רי, הופעה אינטימית (צילום: יפית בשבקין)

באשר פרומז'רי
הכי רחוק מסיילים
כשחושבים על רומנטיקה, הדבר האחרון שעולה בראש הוא קניון, אבל גלריית היין של באשר פרומז’רי בגרנד קניון מעוצבת כך שלא תרגישו לרגע שאתם נמצאים סמוך לסיילים של סוף עונה. לכבוד הוולנטיינ’ס דיי מציע המקום לזוגות אוהבים פלטת פרומז’ר זוגית הכוללת גבינות ממחלבות בוטיק ברחבי העולם, ובהן גורייר שווייצרית בכמה דרגות יישון, סנט מור צרפתית (בוש דה שבר) מחלב עזים, פורנו רובוסטו מיושנת (מינימום 18 חודשים), גאודה עזים אוניקאס שבר גולד הולנדית, וכל זה לצד לחם שאור, חמאת כמהין, בקבוק יין והופעה אקוסטית אינטימית של יניב שחורי. המחיר: 300 שקל לזוג.
גרנד קניון, 04-8268228

 

טעימות רומנטיות במורל (צילום: יפית בשבקין)

טעימות רומנטיות במורל (צילום: יפית בשבקין)

מורל
ארוחת טעימות רומנטית
במסעדת מורל טאפאס עולמי בעיר התחתית יפנק השף לירז קריספין את הסועדים בארוחת טעימות רומנטית, שתכלול סביצ’ה דגים עם פרי העונה; סלט טוסקני – עגבניות שרי, בצל סגול, בזיליקום, צנוברים וקרעי גבינת מוצרלה על ברוסקטה שום; פיש טאקו בסגנון וורה קרוז בליווי פיקו דה גאיו וגוואקמלה; רביולי צאן ברוטב פטריות יער, שום מרווה ויין לבן; פילה דג או שרימפס ג’מבו ברוטב מנגו על מצע פירה; קרפצ’יו סינטה בליווי פטריות פורטבלו, פרמז’ן ועלים ירוקים; ומדליון פילה עגל ברוטב יין אדום ופירות יער על מצע פירה. בנוסף תכלול הארוחה שתי כוסות יין, קינוח זוגי ושתייה חמה. המחיר: 340 שקל לזוג.
הנמל 33, 04-8441404

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר