קו הביוב החדש (צילום: תאגיד מי כרמל)
קו הביוב החדש (צילום: תאגיד מי כרמל)

מי כרמל סיים שדרוג קו הביוב בשכונות החוף

העבודות לשדרוג קו הובלת השפכים של שכונות החוף בחיפה נמשכו כשנה וחצי ועלו כשמונה מיליון שקל. במסגרת העבודות הועתק תוואי קו הביוב המרכזי שיוצא מתחנת שאיבה דולפין בצומת בת גלים, וצינור הפלדה המיושן שקוטרו הוא 500 מ"מ הוחלף בצינור מפוליאתילן בקוטר של 800 מ"מ

פורסם בתאריך: 4.8.20 13:01

הסתיימו העבודות לשדרוג קו הובלת השפכים של שכונות החוף בחיפה. העבודות בוצעו על ידי תאגיד המים והביוב מי כרמל בעלות של כשמונה מיליון שקל. העבודות שנמשכו כשנה וחצי כללו העתקה של תוואי קו הביוב המרכזי שיוצא מתחנת שאיבה דולפין בצומת בת גלים ועובר ברחוב תל אביב, והחלפת צינור הפלדה המיושן שקוטרו הוא 500 מ"מ בצינור מפוליאתילן בקוטר של 800 מ"מ.

במי כרמל אומרים כי הצנרת החדשה תאפשר את הגדלת כושר ההולכה של הקו ותשפר את יכולתה של תחנת השאיבה דולפין להזרים כמויות גדולות יותר של שפכים. עוד אומרים בתאגיד שכעת זורמים בקו החדש בכל שעה שפכים בנפח של 300 מיכליות גדולות, ומציינים כי העבודה בוצעה בשיטת הקידוחים, בחלקם מתחת לצומת דולפין, כדי לא להפריע לתנועה בעורק התחבורה הראשי העובר במקום.

 

 

מנכ"ל מי כרמל עמי בן חיים: "הפרויקט הזה הוא חלק מהפעילויות הרבות של התאגיד לצורך שיפור מערכת הולכת הביוב מדרום חיפה, באופן שיאפשר מתן מענה עתידי לצורכי פיתוח וגידול בכמויות השפכים. בעתיד הקרוב תתאפשר הזרמת הביוב מהמבואות הדרומיים למכון הטיהור בניר עציון בעלות של כ-100 מיליון שקל. פיתוח מערכות הולכת הביוב יאפשר את פיתוחה של העיר וישמור על איכות הסביבה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרי

    יש לציין עבודה שהחלה עוד בימי יונה יהב.
    מאז לא קודם ולא יקודם שום פרוייקט תכנוני משמעותי בעיר הזאת שהולכת מדחי לדחי בהנהגת ראש העיר הגרועה בתולדות העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר