מושתל הכליה מוחמד בדארנה (צילום: עופר גולן, דוברות רמב"ם)
מושתל הכליה מוחמד בדארנה (צילום: עופר גולן, דוברות רמב"ם)

האזרח האמריקאי שבמותו הציל ארבעה אנשים

משפחתו של אזרח אמריקני שהגיע לבית החולים רמב"ם עם פגיעת ראש קשה הסכימה לתרום את אבריו לארבעה חולים ישראלים. צפו בשיחה המרגשת בין המושתל למשפחתו של התורם

פורסם בתאריך: 13.7.17 10:15

איבריו של ריצ'ארד מורלו, אזרח אמריקאי שהתגורר בישראל ונפטר בבית החולים רמב"ם, הושתלו בארבעה אנשים בימים האחרונים. בזמן שהצוות הרפואי נלחם על חייו ניסתה אחות בית החולים לאתר את משפחתו שמתגוררת מעבר לים ב"מבצע בלשי" שכלל חיפוש מידע על אודותיו ועל אודות בני משפחתו. כאשר האחות הצליחה לאתר את בתו ג'ניפר היא בישרה לה על מות אביה שאותו לא ראתה תקופה ארוכה. מארצות הברית הרחוקה העבירה ג'ניפר את הסכמתה לצוות בית החולים רמב"ם לתרום את איבריו של אביה, ובכך הצילה ארבעה אנשים. שני חולים שזכו לכליות – אחת מהן הושתלה ברמב"ם והשנייה בבלינסון – ושתי קרניות הושתלו בשני חולים אחרים, גם הם ברמב"ם. בנוסף נשלחו עור ומסתם לב לבנק העור ולבנק המסתמים בבלינסון. אחד מהמושתלים, מוחמד בדארנה, שוחח עם בתו של התורם והודה לה בהתרגשות.

לפני כשבועיים הובא מורלו בן ה-59 לרמב"ם כשהוא סובל מפגיעת ראש קשה לאחר שנמצא ברחוב בחיפה אחרי שככל הנראה נפל ונחבט בראשו. בתום הטיפול הראשוני בחדר ההלם הוא הועבר לחדר הניתוח, ומשם להמשך טיפול במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים, שם עקב הצוות הרפואי אחר מצבו. במקביל ניסה הצוות לאתר את קרובי משפחתו של מורלו אך ללא הצלחה. בשעות שחלפו מאז הגעתו של מורלו לבית החולים הלך מצבו והידרדר.

העובדה שהוא שכב במחלקת טיפול נמרץ, ללא קרובי משפחה או מכרים, הובילה את שרית חונן, מתאמת מטעם הנהלת הסיעוד ברמב"ם, להגביר את המאמצים בחיפוש אחר משפחתו. מבדיקה בחפציו גילתה חונן כי האיש הוא אזרח אמריקאי המתגורר בחיפה. בירור שעשתה מול נתוני משרד הפנים העלה כי למורלו יש בת בשם ג'ניפר שהיתה לאחרונה בארץ בשנת 2005 וכתובתה לא ידועה. בחיפוש בין אנשי הקשר בפלאפון שלו מצאה חונן פרטי התקשרות של בעל הדירה שבה חי מורלו ואת מספרו של חבר לעבודה, אך גם השיחה איתם בניסיון לאתר קרובי משפחה העלתה חרס.

חונן ניסתה לאתר את ג'ניפר באמצעות הפייסבוק, אך גם זה לא הועיל. שוטר בית החולים נרתם אף הוא למשימה, אך החיפוש הופסק בשל הצורך בצו בית משפט שהיה לוקח זמן רב מדי. לבסוף פנתה חונן לגורמים משגרירות ארצות הברית בישראל שיצרו קשר עם קרובת משפחה של מורלו – אחותה של רעייתו לשעבר המתגוררת עם משפחתה בישראל. האחות תיווכה בין חונן למשפחה באמצעות שיחת וידאו, וכך נוצר קשר עם ג'ניפר ועם אמה ליזט המתגוררות בפלורידה.

"קרייג ממשיך לחיות": צפו בשיחה המרגשת בין מקבל הכליה לרעייתו לשעבר של התורם

אחת מכליותיו של מורלו הושתלה בבדארנה, בן 36 מסכנין, הסובל מכשל כלייתי מאז ילדותו ונאלץ לעבור דיאליזה שלוש פעמים בשבוע.  לפני כשבוע וחצי הוא הגיע לטיפול דיאליזה שגרתי, אז קיבל את הבשורה המשמחת על הכליה שהוא אמור לקבל עוד באותו היום. לאחר הניתוח, בעודו מאושפז ביחידת המושתלים ברמב"ם, הוא שוחח עם ליזט מורלו והודה לה בהתרגשות רבה על מתנת החיים שקיבל.

"אני מתרגש מאוד מהמעמד", אמר בדארנה בשיחה, "אני לא יודע איך להודות לכן. תודה רבה מכל הלב". בצד השני של השיחה לא נותרה מורלו אדישה למעמד, ובדמעות נרגשות סיפרה לבדארנה עד כמה מיוחד היה בעלה: "הוא אהב לנגן ולשיר, היה אדם טוב, מצחיק, חכם ושנון. הוא ידע הכל על הכל. לא היתה בו עצם רעה אחת. הוא אהב את כולם וקיבל את כולם. הוא היה נפש חופשייה והוא מת במקום שאהב – ישראל. אני שמחה שאתה מקבל הזדמנות נוספת בזכותו ושקרייג ממשיך לחיות בעוד אנשים".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר