אוריאל איטח
אוריאל איטח

קוראים לי אוריאל איטח

ואני בן 24, נשוי ואבא לזוהר, הבעלים של רשת סטוק בעיר וממייסדי המיזם “שלום כיתה א’”

פורסם בתאריך: 28.7.17 15:51

כיצד הגעת להיות פעיל חברתי?

“כשהייתי תלמיד ראיתי סביבי ילדים שאין להם, וזה צרם לי. ראיתי כיצד אנשים מבתים מבוססים מגיעים עם הציוד הטוב ביותר וכיצד היו כאלה שבקושי יכלו לקנות עיפרון. כילד זה נורא להרגיש שונה, להרגיש שאתה פחות, ותמיד אמרתי לעצמי שיבוא יום ואעזור לילדים כאלה. לא ידעתי איך ולא ידעתי מתי, אבל זה בער בי. היום, כמה שנים אחרי, אני נמצא במקום שבו אני יכול לסייע לילדים, אמנם לא בצורה המקסימלית אבל לפחות לתת דחיפה קטנה שתיתן להם הרגשה טובה, וכך גם להורים שצריכים לממן ציוד למידה של כמה ילדים ולא מצליחים לעמוד בזה”.

איך נולד המיזם “שלום כיתה א’”?

“את המיזם יצרתי בשיתוף עם הבנק החברתי חיפאי. היה לי חשוב להעניק ולסייע לתושבים מעוטי יכולת בעיר, וחשבתי כיצד אני, במשבצת שאני נמצא בה, יכול להעניק ולסייע. אני בעלים של רשת סטוק בעיר שהחנות המרכזית שלה נמצאת ברחוב הרצל בהדר, ויש בה מוצרים לבית, ציוד ללימודים וכמעט כל דבר שאדם צריך. לאחר התייעצות עם מנהלי הבנק החברתי יצאנו בשיתוף פעולה שבמסגרתו אנחנו מעניקים שוברים בסך של 50 שקל לרכישת חפצי לימוד, כלומר מחברות, עטים, עפרונות וכל דבר שילד צריך כדי להתחיל את שנת הלימודים”.

איך פועל המיזם?

“מחפשים בפייסבוק ‘הבנק החברתי חיפאי’ ושם נמצא קישור למילוי טופס פנייה. ממלאים את הטופס, והוא נשלח ישירות לצוות של הבנק החברתי. הם בוחנים את הפנייה ושולחים את השובר שאותו ניתן לממש בחנות שלנו”.

מה המיוחד בעיניך במיזם?

“היה חשוב לנו לעשות מיזם שלא מציב אנשים במשבצת של מעוטי יכולת אלא נותן להם חוויה ותחושה של רכישה ובחירה. אני מאמין שזה יעשה טוב להורה ולילד להגיע ביחד לחנות, לבחור את מה שהם רוצים וכמה שהם רוצים. קל מאוד להנציח את מעגל הנזקקים, אבל עלינו כתורמים מוטלת המשימה לחשוב מחוץ לקופסה כיצד לייצר חוויה אחרת ולתת להם הרגשה שאפשר להרים את הראש מעל המים”.

מהן התוכניות להמשך?

“אני מקווה מאוד שזו רק ההתחלה במסגרת התרומה שלנו לתושבי חיפה. אני כבר עובד על פרויקט נוסף עם אנשי הבנק החברתי חיפאי, שעושים עבודת קודש בהתנדבות מלאה למען הקהילה החיפאית”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אוריאל, רק עכשיו אני קורא את הכתבה על מה שאתה עושה, כניראה לא סתם קרה שראיתי את זה בדיוק בצום תשעה באב, אבל על ידי אהבת חינם אפשר רק להתרומם.
    יפה שאם השנים אני מגלה שאתה בנאדם הרבה יותר טוב ממה שהכרתי, שתצליח בכל מה שתעשה אחי, אין עליך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר