אלכס אברמוב (צילום: איליה ריאבינין)
אלכס אברמוב (צילום: איליה ריאבינין)

קוראים לי אלכס אברמוב

ואני בן 37, תושב שכונת כרמליה, נשוי ואב לשניים, ויו”ר ומייסד ארגון חיפה יפה

פורסם בתאריך: 20.10.17 16:13

כיצד הפכת לפעיל חברתי?

“אני יזם הייטק ובעל חברות טכנולוגיות, ויש לי מודעות ומעורבות חברתיות גבוהות. עליתי לישראל בגיל 11 מסנט פטרסבורג, למדתי בבית הספר עירוני ג’ ושירתי בצנחנים – שם פיתחתי תורת לחימה ייחודית למרדף אחר מחבלים וללכידתם. לאחר שסיימתי את לימודי בטכניון פיתחתי מערכת חדשה לניהול משאבים לתעשייה האווירית וייסדתי חברת סטארט אפ, ובשנת 2008 יזמתי הקמת חברה נוספת לבניית אתרי אינטרנט. אני סמנכ”ל בכיר בחברה טכנולוגית וכיום מנהל חברות הייטק בתחומי בריאות ורפואה ופיתוח אמצעי לחימה חדשנים, ודירקטור בחברת השקעות לחברות סטארט אפ ולפרויקטים שונים בדגש על יצירת טכנולוגיה חדשנית ומקומות עבודה חדשים בחיפה”.

מהי חיפה יפה שאתה עומד בראשה?

“חיפה יפה היא גוף שקם כצורך לסייע ולפתור בעיות של תושבי חיפה. היעדים הם קידום בתחומים תרבות, אמנות, חינוך וספורט. הקמתי קבוצות פעילים שפועלות בתחום העבודה הקהילתית ובהכנסת שכבות אוכלוסייה רחבות לפעילות חברתית. בתחום החינוך הדגשים הם על הגיל הרך, הוספת גני ילדים וצהרונים, שיפור המערך החינוכי והפעילות בגנים ובצהרונים, הקמת תשתיות לחינוך קדם יסודי ויסודי ברמה גבוהה, שיפור החינוך העל יסודי ושאיפה למצוינות ושיתוף ההורים בפעילות. בחינוך הבלתי פורמלי המטרה היא לפתח ולבנות מרכזיים קהילתיים ומגרשי ספורט נגישים בכל שכונה. בתחומי התעסוקה והעסקים המטרה היא למנוע בריחת מוחות מהעיר ולגרום לכך שבוגרי המוסדות להשכלה בחיפה יראו בה את ביתם ויישארו כאן. אנחנו חייבים לעצור את ההגירה השלילית מחיפה ולדאוג, ביחד עם הקבלנים, לבנייה מואצת ולפתרונות דיור בשכירות לטווח ארוך לחיילים משוחררים, לסטודנטים ולאנשי קבע. כמו כן אנו פועלים לעידוד ולמתן תמריצים לחברות הייטק ולעסקים קטנים ובינוניים שהם מנוע הצמיחה של כלכלה עירונית, ולהפיכתה של חיפה לעיר המטרופולין של הצפון. מעבר לכך אנו פועלים לקידום תחבורה ולנגישות מכל שכונה תוך מתן פתרונות יצירתיים לבעיית החניה, ולעידוד התחבורה הציבורית לנשים עם ילדים ולבני הגיל השלישי”.

ספר על הפרויקטים שלכם.

“בחודשים האחרונים אנו פועלים בכמה מישורים. נוה דוד היא שכונה מוזנחת שבה אנו מסייעים לתושבים לפתור בעיות באמצעות העלאת נושאים לראש סדר העדיפות ומתן טיפול באמצעות המערכת העירונית בזמן תגובה מהיר. בנוה שאנן אנו משתפים פעולה עם כמה גורמים לשיפור תשתיות ולתמיכה בקבוצת הכדורגל מכבי נוה שאנן. בכרמליה לא היה צהרון מתאים לילדים, וביחד עם הורים פעלנו מול העירייה לקבלת צהרון וצוות מתאים של גננות. כמו כן אנו מסייעים לספורטאים ולספורטאיות דרך מתן מלגות כדי שהם יוכלו לשפר את הישגיהם ולהשקיע את זמנם בפעילות הספורטיבית, דואגים למלגות לסיוע בלימודים ולמציאת מקומות עבודה שיעזרו לשלב אותם בשוק העבודה במקביל לעיסוקם בספורט, ומעניקים סיוע ברכישת ציוד וביגוד. בתחומי האמנות והתרבות קיימנו בחג סוכות תערוכת צילומים בבית אחווה, שבה הציגו אמנים צילומי נוף של העיר, והתערוכה קיבלה את ברכתם של נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו”ר הכנסת ח”כ יואל אדלשטיין”.

מה מניע אותך לעשייה חברתית?

“פעילות משותפת וערבות הדדית של תושבי חיפה במטרה להגביר את מעורבות התושבים. אנו מאמינים שביכולתנו לפעול ביחד ולהביא לשינוי המיוחל בעיר חיפה. חיפה יפה היא גוף של מתנדבים שקם מתוך רצון לסייע ולשנות דברים בעיר ולהגביר את מעורבותם בחיים הציבוריים והקהילתיים בכל השכונות”.

איזה סיפור מרגש זכור לך מהעשייה שלך למען הקהילה?

“כשהתחלנו בפעילות בשכונת נוה דוד לא נתנו לנו סיכוי. בסוף התוצאה היתה יותר מסבירה ובזמן סביר לרווחת התושבים. חיפה היא עיר יפה ושכונותיה הן יפות, וכל מה שצריך זה לעודד את התושבים לפעול ביחד, להביא אותם להצלחה ולתת להם את התקווה לעתיד טוב יותר בעיר ובמדינה”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר