נירו לוי. ההתנגשות קרובה (צילום: יריב פיין וגיא כושי)
נירו לוי. ההתנגשות קרובה (צילום: יריב פיין וגיא כושי)

נירו לוי פותח בית ספר למשחק בחיפה, וכבר מושך אש

את בית הספר שלהם יפתחו נירו לוי ויובל כרמי באודיטוריום במרכז הכרמל - מרחק יריקה מתיאטרון הסטודיו בבית הכט שמתעתד לפתוח גם הוא בית ספר דומה בעוד חודש. הצפי: יהיה בלגן

פורסם בתאריך: 1.10.17 12:18

השחקן נירו לוי נראה לאחרונה יותר ויותר בחיפה, ולמרות שמדובר בעיר הולדתו הריחה סנובה משהו שהוא מעבר לגעגוע. אז אחרי אי אלו חפירות התגלה שלוי והשחקן יובל כרמי החליטו לפתוח בית ספר למשחק באודיטוריום במרכז הכרמל, ואת הפרסומים הראשונים תוכלו לראות כבר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי שייפתח ביום חמישי. אלא שבנובמבר מתעתד תיאטרון הסטודיו בבית הכט – שנמצא צמוד לאודיטוריום – לפתוח גם הוא בית ספר למשחק, וכך נוצרה התנגשות כמו שסנובה אוהבת.

כרמי, דווקא בחיפה?

"לחיפה יש המון יתרונות. ראשית, היא לא רוויה בבתי ספר למשחק, ושנית, אחרי שנירו הביא אותי לשם היא מצאה חן בעיני כל כך עד שאמרתי לו 'תשמע, העיר הזו מדהימה, גם מבחינת האנשים וגם מבחינת הצניעות, יש פה ים של חבר'ה צעירים בגילאים 40-20 ואנחנו יכולים להרים משהו שחסר כאן'. יש בחיפה תיאטרון נפלא, אבל צריכה להיות גם עשייה. למה שכל בתי הספר יהיו רק במרכז?".

נראה לך שזה יצליח? חיפה לא נחשבת למרכז תרבותי.

"זו הסיבה הראשונה שבגללה החלטתי לעשות את זה – אני לא רואה בחיפה פריפריה. מי אמר שרק תל אביב על המפה? למה שהמרכז לא יהפוך להיות כל הארץ? אולי כך יוצרים יפסיקו לשאוף לגור רק בתל אביב. בוא נהפוך את חיפה!".

בית הספר ייפתח בשיתוף עם עיריית חיפה?

"כן, לחלוטין. עם חברת אתו"ס".

יונתן שוורץ, מייסד ומנהל תיאטרון הסטודיו, תריבו על תלמידים?

"קודם כל אני מאחל לכולם הצלחה וחושב שתחרות היא דבר בריא, גם בעיר כמו שלנו ולא רק בתל אביב, וזה כיף שהנושא מתפתח. אבל כמובן שיש כאן טעם לפגם, וזו הסיבה לפגישה הצפויה לי עם מנכ"ל אתו"ס יגאל זאבי. כבר לפני שנתיים פנינו אליו וסיפרנו לו על כוונותינו לפתוח בית ספר למשחק. הוא אמר שאין סיכוי שדבר כזה יקום בחיפה ולא קיבלנו את ברכתו. אמרנו שנעשה את זה בכל זאת, ואנחנו מכינים את התשתית לכך במשך יותר משנתיים. זה לקח זמן מכיוון שאנחנו לבד ולא מקבלים תמיכה מאף אחד, ולכן הופתעתי מאוד לשמוע את העניין הזה עם לוי וכרמי, ועוד באותו מתחם ועוד כשזאבי יודע על הכוונות שלנו. אני מתכוון לשאול אותו למה עכשיו – אחרי שהוא יודע על התוכניות שלנו ואחרי שאנחנו מוכיחים את עצמנו כבר 14 שנה כחיפאים שמעודדים תרבות ויצירה חיפאיות ועושים את זה במו ידינו כי מעולם לא קיבלנו שום תמיכה כלשהי מהעירייה – הוא מביא רכש מבחוץ שיעשה את אותו הדבר שאנחנו עושים פה. הם לא מכירים את חיפה ואת האנשים, ועוד נותנים להם חסות בזמן שלנו זאבי אמר שאין סיכוי שדבר כזה יקרה בחיפה. יש פה בעייתיות, וזה מה שאני הולך לברר".

זאבי, לא פותחים לחיפאים דלת?

"לצערי, שוורץ פשוט לא הבין את מה שנאמר לו. תמכתי בעבר, אני תומך כיום ואמשיך לתמוך בעתיד בפתיחת בתי ספר למשחק במסגרת מתקני אתו"ס. כידוע לכל, אני סבור שבית הכט וכל מתחם אתו"ס חייב לשמש לפעילות תרבות ואמנות הכוללת כמובן גם בתי ספר למשחק. הוספתי שלצערי אין ביכולתנו לתמוך כספית בבית הספר, וגם בית הספר של נירו לוי לא מקבל תמיכה כספית מאתו"ס או מהעירייה. בקרוב אפגש עם יונתן להסביר לו כיצד ניתן יהיה לסייע – שלא בכסף – גם לו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. הוא יודע לבד

    קוראים לזה קארמה….ואם יונתן חושב שזה לא פייר הוא מוזמן להסתכל על עצמו במראה.מה ששנוא עליך אל תעשה אתה.עשית?קארמה איזה אה ביץ

  2. הבורר

    יונתן יא חתיכת בכיין, כנאה שזאבי לא חשב שאתה יכול להוביל בית ספר מקצועי בלי נסיון והלך על אנשים קצת יותר מנוסים ומוכשרים

  3. שרית

    הגיע הזמן שיעשו ביס למישחק בחיפה היפה יש ילדים מוכשרים ויפים ומוצלחים…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר