ניר שובר ואיב עמוס. מלחמות יהודים (צילום: רמי שלוש)
ניר שובר ואיב עמוס. מלחמות יהודים (צילום: רמי שלוש)

הקרב על הקרדיט: מי ארגן את ההפגנה?

בהפגנה שנערכה תחת הכותרת "מזכירים להם שחיפה בישראל" התרחש מאבק מאחורי הקלעים בשאלה למי מגיע הקרדיט על ארגונה. מצד אחד ניר שובר שמתמודד על ראשות העיר, שכהוכחה לטענתו שלף את האישורים שהוציא ממשטרת ישראל, ומצד שני איב עמוס וחבריו שטוענים שהם הוגי הרעיון

פורסם בתאריך: 21.5.18 17:16

גם סנובה לא היתה יכולה להתעלם מההפגנות שהתקיימו אתמול (ראשון) בחיפה. בהפגנה שנערכה ברחבת קניון הסיטי סנטר בסופן של שדרות בן גוריון תחת הכותרת "מזכירים להם שחיפה בישראל" התרחש מאבק מאחורי הקלעים בשאלה למי מגיע הקרדיט על ארגונה. מצד אחד פעיל מפלגת העבודה ניר שובר שמתמודד על ראשות העיר, שכהוכחה לטענתו שלף את האישורים שהוציא ממשטרת ישראל לקיומה של ההפגנה, ומצד שני איב עמוס וחבריו שטוענים שהם הוגי הרעיון ואף הראשונים לפרסם את הפלאייר.

עמוס, שניים אוחזין?

"כל מי שנרתם להפגנה זו ברכה. אל לנו להתעסק בקרדיט פוליטי. ההפגנות הן א-פוליטיות אלא בעד חיילי צה"ל, הדו הקיום בחיפה ומדינת ישראל. אם שובר רוצה לקחת קרדיט על ארגון ההפגנה שיבושם לו, רק שימשיך לקרוא אחרינו לגל השני של המפגינים להגיע ולא יירדם בדרך כי החוכמה היא ליזום מראשית הבעיה ולא להמתין לסוף. ביולי 2014, בזמן מבצע צוק איתן, נתקלנו במשך שבועות באותם צעדים שננקטים היום, כלומר אוטובוסים ממומנים, התססה, אלימות מילולית ופיזית, וכולנו זוכרים איך זה נגמר – בהפגנת עוצמה חיפאית של 3,000 איש. אנחנו ממקימי ההפגנה ההיא, ונעמוד איתן מול כל הפגנה 'תמימה' שיארגנו כאן בעיר. חיפה היא נקודת האור והשפיות האחרונה במדינה שלנו. יש לא מעט גורמים שמנסים להתסיס את העיר אבל נמאס לנו לשתוק. אף אחד לא יקרא בחיפה קריאות הסתה נגד חיילי צה"ל האמיצים ונגד מדינת ישראל. זו צביעות לקרוא למחבלים שמנסים לפרוץ את הגבול 'אזרחים תמימים'. חיילנו מגנים על גבולות המדינה שלנו מאנשי חמאס שכל מבוקשם הוא לזרוק אותנו לים".

 

 

שובר, תפסת טרמפ?

"אין לי מושג מי אלה. אני לא מחפש קרדיט אבל בוא נגיד שכל הקרדיט מגיע לי. לראיה אפשר לראות שכל גופי התקשורת הגיבו להפגנה בעקבות כל ההודעות, השיתופים והפניות שלי לתקשורת. בזבזתי חצי יום בחג כדי להשיג אישורים במקום להיות עם המשפחה שלי. מעולם לא דיברתי איתם ואני לא מכיר אותם. אני שמח שהם הגיעו להפגנה וגאה בהם כמו שאני גאה בכל המאות שהגיעו. היה מפגש ציוני מחזק ויפה, וצבענו בכחול-לבן את המושבה הגרמנית שנכבשה על ידי אספסוף פלסטיני. זה הדו קיום שאני מכיר – תחת מדינת ישראל כי אין לנו מדינה אחרת. ותודה לכל מי שעזר, ובראשם דרור באוור שאני חייב לתת לו קרדיט".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר