פרופ' אמיר חצרוני. "אם הייתי חיפאי שרוצה לראות עיר שהיא פחות ציונית ופחות הופכת את כל הבעיות הכואבות לחומוס אז הייתי בוחר בה" (צילום: ניר קידר)
פרופ' אמיר חצרוני. "אם הייתי חיפאי שרוצה לראות עיר שהיא פחות ציונית ופחות הופכת את כל הבעיות הכואבות לחומוס אז הייתי בוחר בה" (צילום: ניר קידר)

מדוע קורא פרופ' אמיר חצרוני לתמוך בעינת קליש רותם? (וידאו)

בסרטון שפרסם קורא פרופ' אמיר חצרוני לחבריו החיפאים להצביע לעינת קליש רותם: "אם אתם רוצים להפוך את הדו קיום השביר כל כך למשהו רותח, מבעבע, למשהו שהופך את ישראל ממדינה ציונית למדינת כל אזרחיה - קליש רותם היא הבחירה שלכם"

פורסם בתאריך: 29.10.18 15:36

פרופ' אמיר חצרוני פרסם היום (שני) סרטון שבו הוא קורא לחבריו החיפאים להצביע לעינת קליש רותם לראשות העיר. "אתם הולכים מחר להצביע", אומר חצרוני בסרטון, "לרבים מכם זו נראית בחירה קשה, אך הבחירה היא למעשה קלה מאוד. אם אתם רוצים להפוך את הדו קיום השביר כל כך למשהו רותח, מבעבע, למשהו שהופך את ישראל ממדינה ציונית למדינת כל אזרחיה – קליש רותם היא הבחירה שלכם. היא לטעמי כנראה תפתח את תיאטרון אלמידאן, היא כנראה תכניס את הערבים לקואליציה, היא כנראה תהפוך את חיפה מעוד עיר יהודית עם קצת מיעוט ערבי למשהו שהוא באמת שיוויוני, למשהו שמזכיר יותר מכל מדינה ששייכת לכולנו, ללא חוק לאום, ללא ציונות, ללא חוק השבות. לכן אני בוחר בקליש רותם".

חצרוני, שאמנם לא מתגורר בחיפה אך מבקר בה תדיר, יודע שדעתו אינה יכולה לבוא לידי ביטוי בקלפי, אך הוא בכל זאת רוצה לעורר סערה פוליטית כמו שהוא אוהב. ולחשוב שהכל התחיל מדוח תנועה.

חצרוני, אולי תעזוב את המערכת הפוליטית שלנו במנוחה.

"כמי שגר באזור חיוג 08 אני לא יכול להגיד לך שנושא הבחירות בחיפה היה אמור לעניין אותי במיוחד, לטוב ולרע, אבל לפני שבועיים באתי לבלות אצל חברים בחיפה, השארתי את האוטו בחניון שליד תחנת הרכבת, וכשחזרתי ב-3:00 בלילה ראיתי דוח. למה? מסתבר שאסור להחנות שם בין 2:00 ל-4:00 לפנות בוקר. איך שראיתי את זה אמרתי שאת ראש העיר צריך להחליף. ראש עיר שלוקח ממני 250 שקל צריך להחליף no matter what. רוע לב ותאבת בצע. זה לא אזור בילוי או שחסמתי חניית נכה. אחרי זה בדקתי את מי צריך להביא במקומו. באופן טבעי הבחירה שלי הייתה צריכה להיות בישראל סביון כי דוד מגן שהוא חבר שלי רץ עם סביון. אבל שמע, סביון הוא מפא"יניק, בן אדם של אמצע, ועם כל הכבוד לחברות עם מגן, סביון הוא לא חבר שלי, לא פגשתי אותו מעודי, וזה שחבר שלי רץ איתו זו לא סיבה מספיק טובה לבחור במישהו שאין לו דבר וחצי דבר עם האידאולוגיה שלי. אם כבר צריך להחליף את ראש העיר – וצריך להחליף את ראש העיר – אז אני רוצה מישהו שאוכל להתחבר אליו. אני אומר שחיפה צריכה את קליש רותם. בשנים האחרונות יש תחושה שבוא נאמר את זה בעדינות – העיר זזה כמו כל מדינת ישראל לימין ולמרכז. תראה למשל את עצירת המימון לתיאטרון אלמידאן, תראה את ההתנכלות להפגנות של הערבים נגד הכיבוש ונגד חוק הלאום ובעד מדינת כל אזרחיה. הייתי רוצה שכן יממנו את תיאטרון אלמידאן וכן ייתנו לערבים להפגין. יש לי גם צד אישי בסיפור הזה – אבא שלי גירש ערבים מחיפה במו ידיו לאחר שקיבל הוראה לעשות את זה. לכן אני קורא לבחור בקליש רותם כי היא מועמדת שתטה את המטוטלת לכיוון השני. אני לא רואה את סביון, עם כל הכבוד, מממן הצגות של ואליד דקה. לקליש רותם יש גם את נעמה לזימי שקוראת שירים של מחמוד דרוויש. נראה לי שהדבר הכי קרוב לרשימה המשותפת שיש לו איזשהו סיכוי לזכות זה קליש רותם. למרות שלמען ההגינות אומר שאני יודע שאין לי זכות הצבעה ושהקול שלי לא ילך אליה".

 

 

אני לא בטוח שהיא תשמח לקבל את התמיכה שלך.

"הבחירה בה היא הרע במיעוטו. החרדים שהיא הולכת איתם לא מזיקים לי. אני לא רואה שום קונסטלציה שבה יפסיקו את התחבורה הציבורית בשבת בחיפה. המשמעות של החבירה אליהם היא שהם יקבלו קצת יותר תקציבים. זה לא סוף העולם. להגיד לך שזה מעורר בי תחושות חיובית? לא, אבל כשאני בוחן מה אני מעדיף – מישהו שהולך עם החרדים ונותן להם עוד איזה 200,000 שקל לתקציב חינוך או מישהו שסוחב לי מהכיס 250 שקל בדוח חניה או מייצר מציאות שבה מעלימים את הבעיה הערבית – אז האופציה של קליש רותם היא אופציה הרבה יותר סבירה. היא שמאלנית טיפוסית, אין בכלל מה להתווכח על זה, ואני מעדיף שמאלנית גם אם היא מתחברת לחרדים. כמו שיוסי שריד אמר פעם – 'בשביל הסכם שלום אני מוכן לחבוש גם שטריימל'".

אתה חושב שהיא תממן את אלמידאן?

"אין לי ספק בכלל. ברשימה שלה נמצאת לזימי שמקריאה שירים של דרוויש, אז נראה לך שלא? סליחה – להקריא שירים של אורי צבי גרינברג כן ולהקריא שירים של דרוויש לא? להעלות מחזות בערבות הנגב בתיאטרון חיפה כן ולהעלות מחזות של וליד דאקה לא? מה יש? הבן אדם היה טרוריסט, זה לא אומר שהוא לא מחזאי. יאיר שטרן לא היה משורר?".

הלכת קצת רחוק. אתה מצייר את קליש רותם כאילו היא הרשימה המשותפת.

"אני ריאל פוליטיק. כשהיתה הצבעה לכנסת בשני פתקים הצבעתי תוך סתימת אף לאהוד ברק – הגנרל הכי מעוטר בצה"ל. הוא לא היה כוס התה שלי, אבל אמרתי שהדרך היחידה לגרום לכך שיהיה פה שלטון שמאל זה איכשהו לקחת מועמד שנראה מספיק מהוגן כדי לסחוב את העסק שמאלה. צריך שיהיה בחיפה משהו ערבי שהוא לא רק פסטיבל החג של החגים, שבחייאת דינכ, הפסטיבל הזה הוא לעשות מכל הבעיה הערבית יהודית חומוס. זה לא טיפול בבעיה היהודית-ערבית. איך אתה מטפל בבעיה? על ידי זה שאתה מעלה בתיאטרון אלמידאן מחזות אנטי ציוניים. יהב וסביון וכל האחרים הם חומוס. וסורי, אני לא רוצה חומוס. 70 שנה אנחנו מנסים חומוס, והבעיות כנראה לא נפתרות מחומוס. אם הייתי חיפאי שרוצה לראות עיר שהיא פחות ציונית ופחות הופכת את כל הבעיות הכואבות האמיתיות לחומוס אז הייתי בוחר בה. חד משמעית. לכן אני קורא לכל חברי החיפאים לבחור בה".

מטעמה של קליש רותם נמסר בתגובה: "איך יודעים שהמתחרים נואשים? הקלף האחרון שהם שולפים הוא התבטאות הזויה של איש משונה ומוזר. חיפה בראשותי תשמור על הסטטוס קוו. צאו להצביע, כל קול קובע".

 

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שמוליק

    הלוואי שהוא היה צודק. אך עקב תמיכת כל הימין בקליש מרגיש לי שהוא טועה

  2. אזרח

    אני מכיר מישהו שקיבל תואר פרופסור והוא אדיוט גמור. רוב התושבים בארץ מכירים אותו בגלל הפרובוקציות שלו. מדי פעם, הוא מבליח עם איזו הברקה שהתקשורת מתלהבת ממנה.

  3. איתמר

    חצרוני שקרן. הערבים מחיפה ברחו ולא גורשו. אבי סיפר לי איך הם עברו עם רמקולים להודיע לערבים לא לברוח . אבא של חצרוני לא קבל שום פקודה לגרש ערבים.

  4. יהודה

    חצרוני , כיוון שאתה לא מכיר את חיפה , התגובות שלך בהתאם . זה שהשארת את האוטו ליד תחנת הרכבת ללילה מראה שאתה באמת לא מכיר את הבעיות בעיר וזה בטח לא סיבה להחליף ראש עיר . אנשים נוסעים לחוץ לארץ לשבועיים חודש ומשאירים את האוטו שלהם ליד תחנת הרכבת לכל התקופה הזאת , הופכים את איזור החנייה של תחנת הרכבת לחניון טווח ארוך בחינם וסותמים את כל החנייה של אנשים שרוצים לחנות ליד הרכבת ובחוף הים לזמן קצר .
    אתה כנראה חפיפניק כמו הגברת קליש רותם שאתה בטח לא יודע שהיא הורשעה בבית משפט בעבירת חריגת בנייה , לא מברר עובדות מגיע למסקנות חפוזות ,כבר כתבתי בהזדמנות אחרת שצריך לסגור את האוניברסיטה שנתנה לך תואר דוקטור ואת זו שנתנה לך תואר פרופסור לא רק לסגור אלא לעלות עם דחפור ולמחוק אותה מהיקום

  5. רם מנשה

    יש שם שלט ענק ממש ענק שכותב שאין חניה משעה 2:00 ועד 4:00 חוץ מזה הכול סגור שם בשעות האלה
    מה הבעיה שלו,
    מי סוחב שלך אם יש לך מחלוקת על הקנס פשוט תערער למי שצריך לא לאתר אינטרנט חשוב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר