אסף אלקבץ בהיינה קיוסקפה. "השוטרים מגיעים פעמיים בשבוע ותופסים חבר'ה עם פייסלים או עם סיגריות"
אסף אלקבץ בהיינה קיוסקפה. "השוטרים מגיעים פעמיים בשבוע ותופסים חבר'ה עם פייסלים או עם סיגריות"

אסף אלקבץ נגד משטרת ישראל

פורסם בתאריך: 12.5.19 08:56

אסף אלקבץ, הבעלים של היינה קיוסקפה כרמל צרפתי, זועם. לדבריו, שוטרים פוקדים את בית הקפה שלו על בסיס קבוע ומחלקת דוחות ליושבים בו בגין עישון סיגריות וג'וינטים, ולכן הוא העלה פוסט בפייסבוק, תייג את משטרת ישראל ואת השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ושטח את הקשיים שאיתם הוא נאלץ להתמודד. אלקבץ גם שיתף במצוקותיו את אושיית הרשת גדי וילצ'רסקי – לוחם ידוע למען לגליזציה של סמים קלים – והיום (ראשון) כבר צפויה לו פגישה עם גורם בכיר בממשלה (גם הקודמת וגם העתידית) שביקשה לשמור את זהותה בסודיות.

וכך כתב אלקבץ בפייסבוק למשטרה ולארדן: "שמי אסף אלקבץ, בעל בית קפה קהילתי, חברתי ודו קיומי בחיפה. בית הקפה עובד כבר קרוב לשלוש שנים, שבהן ירקתי דם כדי שיהיה מקום בילוי לחברה צעירים – יהודים, ערבים, בהאים ועוד עשרות תרבויות, עמים, ודתות שמתנקזים לכאן. המקום מלא במשך רוב הימים ונותן שירות שבעה ימים בשבוע מבוקר עד לילה. מתקיימות במקום המון פעילויות חברתיות לטובת הקהילה והחבר'ה הצעירים – ימי אימוץ, ערבי ג'אז ובלוז, יריד בשיתוף עם עמותת אקי"ם ועוד עשרות פעילויות – ובאף אחד מהאירועים אין רווח כלכלי. הוצאתי קרוב ל-200,000 שקל בשלוש שנים האלה לטובת ייצוג משפטי והליכים ביורוקרטיים כדי שהעסק יעבוד בצורה הכי חוקית. קרעתי את התחת 400 שעות בחודש בגלל שהחורף בעסק הוא קשוח בשל היותו פתוח וללא כל קירוי. בימים האחרונים החליטה משטרת ישראל לפקוד את המקום ולחלק קנסות על עישון סיגריות וגראס. רוב הקליינטורה שלי היא קהל מעשן, ועצוב לראות מה קורה לעסק בגלל המשטרה. מיום ליום פוקדים פחות ופחות אנשים את המקום מחשש לקבל קנס. אני פטריוט חיפאי ויזם צעיר שרוצה בטובתה של חיפה ובטובתם של העסקים, אבל ככה אי אפשר לשרוד. בשלב הבא העסק יקרוס בגלל שהקליינטים יחליטו שלא משתלם להם להגיע ולשלם על כוס קפה 1,010 שקל. באיזו מדינה אנחנו חיים? החלטתי לשים קו אדום ולומר די! לא עוד! אני לא אשתוק ואגיע לכל מי שצריך בשביל לעצור את מסחטת הכסף הזאת שתורמת אך ורק לדילול העסקים בישראל. אני צריך אתכם, את כולכם, גם את אלה שאוהבים אותי וגם את אלה שלא, לטובת כל העסקים בישראל בכלל ובחיפה בפרט. מהשבוע תהיה כאן עצומה הקוראת לאסור על חלוקת דוחות בשטח עסקי/פרטי/מסחרי. שלחתי מכתב לחברי הכנסת סתיו שפיר ואיציק שמולי, ששניהם מחזיקי טייטלים מכובדים ומובילי דעה חברתית בתקווה שנצליח להגיע לאנשים הנכונים ליצור פה שינוי".

 

 

אלקבץ , המצב הוא עד כדי כך נורא?

"נותנים פה דוחות על בסיס קבוע. השוטרים מגיעים פעמיים בשבוע ותופסים חבר'ה עם פייסלים או עם סיגריות, ופשוט עושים חיפוש בתוך בית הקפה. אין לי בעיה שהם יאכפו את החוק, ואני לא מנסה לשדר שהמקום שלי הוא מקום רק לסטלנים, אבל לבוא ולעשות את זה באמצע בית קפה זו תעודת עניות למשטרת ישראל. שיאכפו את החוק בגנים ציבוריים וברחובות, אבל לבוא לבית קפה ולעשות לבן אדם חיפוש מול כל הלקוחות זה מעשה חסר אתיקה בסיסית".

ומה אתה מציע לשנות?

"אני לא תומך בחוק הזה, אבל כרגע אין מה לעשות. לא נצליח לשנות את זה, אבל מה שקורה זה אכיפה בררנית, בוטה ואגרסיבית בעסק שלי, למרות שאני לא מדבר רק על העסק שלי אלא על כל חיפה ועל כל הארץ. שיחלקו דוחות במקומות ציבוריים ולא בבתי קפה. בית קפה הוא לא שטח ציבורי, הוא שטח פרטי. משטרת ישראל לא יכולה לעשות כאן חיפוש כל שני וחמישי. וזה לא רק אני – הרבה בעלי פאבים בחיפה קיבלו גם הם את הסטירה הזו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חחח…בית קפה הוא שטח פרטי ולא ציבורי ? אז ממה יתפרנס אם הציבור לא ייכנס אליו ? אולי שיבקש רישיון לעסק שישרת רק סטלנים צעירים כולל הגבלת גיל ?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר