מושיט יד. הרב אורי אוזן (צילום: בועז כהן)
מושיט יד. הרב אורי אוזן (צילום: בועז כהן)

יו"ר סיעת ש"ס: "ראש העיר נבחרה על ידי תושבי חיפה, לא על ידי חברי המועצה"

האם נסתם הגולל על האפשרות לצרף את ש"ס ל"קואליציית השינוי"? בזמן שקואליציית השינוי מנסה להרחיב את שורותיה, בש"ס ממשיכים לתמוך בקליש. יו"ר הסיעה, הרב אורי אוזן, אומר ל"כלבו חיפה והקריות": "ראש העיר נבחרה על ידי תושבי חיפה, לא על ידי חברי המועצה. יש נגיעה גדולה מאד של אינטרסים וכוחניות שמנסים להתחיל מעכשיו לקראת הבחירות הבאות". בהמשך קורא אוזן להידברות בין הצדדים

פורסם בתאריך: 25.7.21 07:55

הסיכויים לצרף את ש"ס ל"קואליציית השינוי" הולכים וקטנים: את הדברים שאומר יו"ר סיעת ש"ס במועצת העיר, הרב אורי אוזן, בראיון ל"כלבו חיפה והקריות" לא ישמחו לשמוע ב"קואליציית השינוי". אוזן מצהיר תמיכה בקליש-רותם בזמן ש"קואליציית השינוי" כבר עובדה מוגמרת ואף עולות כוונות גם להרחיבה. לאחר ששישה חברי קואליציה הצטרפו למהלך הרכבת המועצה הלעומתית לקליש והדחת סגני ראש עיר בשכר ובעוד אחרים עושים קולות מהססים – דווקא ש"ס מצטיירת כעוגן איתן עבור קליש.
"ראש העיר ד"ר עינת קליש-רותם נבחרה על ידי תושבי חיפה, לא על ידי חברי המועצה. גם אם חברי האופוזיציה, ואני עדיין קורא להם אופוזיציה, חושבים שראש העיר אינה מנהלת את העיר כראוי ויש להם חילוקי דעות בנושאים מסוימים – זה לגיטימי ובסדר. אנחנו חיים בחברה דמוקרטית ומותר להביע דעה ואין לי ספק שניתן לישר את כל ההדורים ע"י שיג ושיח של בני אדם. ניתן לתת מענה לכולם, לשמוע את המתנגדים ולתקן את השורות. אנחנו יושבים בישיבות מועצה וחוץ מלהתנגח ולהתנגד לכל מהלך שמנסים לקדם אין שום דבר לטובת העיר, אין שום רצון לבוא ולקדם משהו בעיר בשיתוף ראש העיר, רק התנגחויות שמביכות ומשפילות את היותנו חברי מועצה", אומר אוזן.
"ושוב, אני חוזר…", ממשיך ומוסיף אוזן, "ניתן להתנגד ולהביע דעה אחרת בשיג ושיח נורמטיבי של בני אדם. אבל מכאן ועד לנסות לנטרל את העיר חיפה מכל פעילות – המרחק מאד גדול. האם התושבים שנתנו כוח לאותם חברי אופוזיציה יודעים מה הם גרמו במהלך הכוחני שלהם? אני בטוח שלא! לעצור תקציבים שמיועדים לילדים, לקהילה, לחינוך מיוחד; להפעלת מתנסים ברחבי העיר עבור התושבים, בפרט עכשיו בימי חופשת הקיץ, שגם ככה מאד מקשה על תפקוד של כל בית נורמטיבי עם יציאת הילדים לחופשה… למנוע מהם פעילויות?! ועוד כהנה רבות. מה פשעו ומה חטאו התושבים שראש העיר רוצה להעניק והם עוצרים את הכל?".

כזכור, ש"ס הייתה הסיעה האחרונה שהצטרפה לקואליציה של קליש. במערכת הבחירות ב-2018 הם הביעו תמיכה ביונה יהב וקליש לא מיהרה להכניסם אליה. בעקבות כך, היחסים עם שר הפנים אריה דרעי הוגדרו כמערכת יחסים קרירה. כל הניסיונות לגשר על הפערים לא צלחו מאחר וש"ס התעקשה לקבל לידיה את ראשות המועצה הדתית בזמן שמשרה זו הובטחה מבעוד מועד למיכי אלפר וסיעת "דגל לתושב". רק לאחר הגעה להבנות עם אלפר, במסגרתן הסכים לוותר על ראשות המועצה הדתית, ובסביבת קליש כבר הבשילה ההבנה כי יחסים מעורערים עם שר הפנים לא מועילים לאיש – הבשילה בנובמבר אשתקד כניסתה של ש"ס לקואליציה. כחלק מהסכם ההצטרפות אוזן קיבל לידו את תיק מורשת תרבות המזרח שבמחלקה לתרבות תורנית – תפקיד שנתפר למידותיו וחלם על הקמת מחלקה כזו עוד מהיום הראשון לכניסתו למועצת העיר.
אוזן פונה בהמשך דבריו לחברי "קואליציית השינוי" ומבקש לגשר בין המחנות כדי שתהליכים עירוניים לא יתעכבו בעקבות גיבושה של המועצה הלעומתית לקליש: "אני קורא מכאן לכל חברי האופוזיציה, ובפרט אלה שערקו מהקואליציה, לבוא לשבת ולדבר. יתכן ודברים מסוימים לא התנהלו לרוחכם, יתכן שאתם צודקים, אבל מאידך אין לי ספק שניתן לפתור כל בעיה בדו שיח של בני אדם ולתת מענה לכולם ולגבש החלטות למען התושבים ואזרחי העיר. יש נגיעה גדולה מאד של אינטרסים וכוחניות שמנסים להתחיל מעכשיו לקראת הבחירות הבאות. הכול טוב, הכול יפה. לא על חשבון תושבי העיר חיפה שעל ידם נבחרנו כדי לשרת אותם ולתת להם פתרונות גם בתקופות קשות ולא לעצור תקציבים ומהלכים שאמורים לקדם את העיר. בואו נשב ניישר הדורים וניתן לחיפה אפשרות להראות אחרת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ט

    למי שיש מה להפסיד אם היא תוחלף יש אינטרס להשאיר אותה ו"להושיט יד".
    הגירה שלילית, ביטול שירותים נחוצים, שינויים של פעילויות שעבדו מצויין, קיצוץ תקציבים חיוניים, חזירים, לכלוך ברחובות, חוסר תמיכה בגלל פוליטיקה באנשים ששייכים למגזרים שונים,
    מה עוד????? עד מתי קליש???? עד מתי?????

  2. הרבנית רחל

    הגזמת ידידי. לך עם האריה השואג שלך אריה . החוצה . ואמור למכלוף שידאג לכיסא שלו בשס. גם שם הוא בדרך החוצה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר