בכיוון השעון: ויקי שירן, הרב עובדיה יוסף, מיכה לינדנשטראוס, אשר עלמני (צילומים: האתר הרשמי של מכבי חיפה, ויקישיתוף, אייל כץ, א-לה כפר, CC BY-SA 3.0, ויקישיתוף, Alloni, CC BY-SA 3.0)
בכיוון השעון: ויקי שירן, הרב עובדיה יוסף, מיכה לינדנשטראוס, אשר עלמני (צילומים: האתר הרשמי של מכבי חיפה, ויקישיתוף, אייל כץ, א-לה כפר, CC BY-SA 3.0, ויקישיתוף, Alloni, CC BY-SA 3.0)

פרסום ראשון: אלו האישים שעל שמם ייקראו רחובות ואתרים ברחבי העיר

נאות פרס ב' תיקרא נאות ספורט. לשמה של שכונת עין הים יתווסף, אחרי מאבק ארוך, שמה הערבי המקורי, ואדי אל-ג'מאל. הרב עובדיה יוסף יקבל כיכר על שמו בקרית שמואל, ומדרגות בעיר ייקראו על שם מיכה לינדנשטראוס. גם שמותיהם של שחקני כדורגל חיפאיים מיתולוגיים יונצחו במקומות שונים. הרשימה המלאה

פורסם בתאריך: 3.8.21 16:26

מפרוטוקול ישיבת ועדת השמות האחרונה עולה, כי אלה האישים שעל שמם ייקראו רחובות ואתרים שונים ברחבי העיר.

שכונת נאות פרס ב', הנמצאת במבואות הדרומיים של העיר ומהווה המשך לנאות פרס א', תיקרא נאות ספורט. בנוסף, לשמה של שכונת עין הים יתווסף שמה הערבי המקורי משנות ה-30 של המאה הקודמת – ואדי אל-ג'מאל. את המאבק על השם הובילה תושבת השכונה פדווה סרוג'י.

שלושה רבנים יונצחו בעיר: הרב נפתלי וייסבלום, מי ששימש הרב הראשי של נווה שאנן במשך יותר מ-50 שנה, יונצח בכיכר; הרב עקיבא הכרמי, הרב של קרית שמואל במשך כ-60 שנה, יזכה לכיכר על שמו בשכונה. הרב עובדיה יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה ומנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, יזכה גם הוא לכיכר בקרית שמואל.

שמו של מיכה לינדנשטראוס, ששימש כנשיא בית המשפט המחוזי בחיפה ולאחר מכן מבקר המדינה, יונצח במדרגות המובילות ממעלה השחרור עד רחבת בית המשפט. פרופ' יוסי גמזו, משורר ופזמונאי שעם להיטיו נמנים "איפה הן הבחורות ההן" ו"זוהי יפו" והתגורר בשנותיו האחרונות בקרית אליעזר, יונצח במדרגות שבין שדרות אבא חושי לרחוב ליבריה.

 

 

טוביה פרידמן, "צייד הנאצים", יקבל על שמו כיכר בכרמליה. ויקי שירן, בימאית, משוררת ופמיניסטית מזרחית, שהומלצה על ידי חברת הכנסת נעמה לזימי – תונצח במדרגות הצמודות לפירמידה ויורדות מהמוזיאון לוואדי סאליב; פרץ אטקס, המהנדס הראשי של מחוז חיפה בין השנים 1948-1922, יקבל מדרגות על שמו. הצייר מנשה קדישמן יקבל רחוב הצופה לגן הפסלים, שתרם בנו למרגלות מוזיאון הפירמידה בוואדי סאליב.

שלושה שחקני כדורגל יזכו להיות מונצחים: אשר עלמני, שחקן מכבי חיפה בשנות ה-50 וה-60; אורי וינברג, שחקנה של הפועל חיפה בין שנים 1965-1959; ואברהם גיצבורג, שחקנה המיתולוגי של הפועל חיפה ומלך השערים של הקבוצה בכל הזמנים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. ראובן

    איך מחליטה תושבת על מאבק לשם ערבי לשכונה בעיר שרובה המכריע מאוכלס יהודים-וזה עובר?

  2. א.א.חיפה

    אני קראתי שהשם שונה בעין הים. לאחר פניה של אחת מתושבת עין הים. . הי מדוע החחיטו ככה לשנות שם כי תושבת ערביה פנתה וככה היה. כל אחד יכול לפנות ולשנות ואני רוצה לציין שמה שהיה לפני 30 שמה ואנחנו כבשנו ברור שדינו כי כאן מדינת ישראל. למה הוחלט כן לשנות מרחוב יהודי ששונה לאחר בקשתה של ערביה לרחוב ערבי. אני רוצה לשנות רחוב מואדי רטשמיה לשם אחר על שם סבתי שנרצחה בתקופת פעולת האיבה . לא ראיתי רחובות של תושהי המקום שנרצחו החיפה. אף שם אחד. למה? אם מקשיבים לתושבת ערביה . מדוע לא עשו כלום אנדרטה לנרצחי חיפה

  3. א.א.חיפה

    הבושה וחרפה אישה הראשונה שנרצחה בביתה . אף אנדרוה לא ראינו לא חשבו להנציח כמו שעשו לאבא של גילה אלמגור. היא גרה התל אביב. סבתי ילדת הארץ הבית שלה עירית חיפה הרסו
    בגלל שבנו מעל את הגשר מעל רח" הגיבורים. העוול נעשה ולא מתבישים

  4. ירמיהו.

    לכל איש יש שם
    שנתנו לו הרחובות
    ונתנה לו הכיכר
    ונתנו המדרגות…

  5. צפון

    נוו בחיאאת מהה זה זה משיש לרשת העיר חיפה ,רק להנציח כל היום ,עם כל הכבוד לא שאני נגד ,אבל מה עם טיפול בחזירי הבר, רק את זה היא מדגישה כל הזמן הנצחות זה ההשגים היחידים שלה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר