השם "עין הים" בשלוש שפות באבן בכניסה לשכונה (צילום: פדואה סרוג'י)
השם "עין הים" בשלוש שפות באבן בכניסה לשכונה (צילום: פדואה סרוג'י)

סערה בעקבות המלצת ועדת השמות להוסיף לשכונת עין הים את שמה הערבי

בין המלצות ועדת השמות, כפי שנחשפו אתמול (שלישי) ב"כלבו – חיפה והקריות", גם ההמלצה להוסיף לשכונת הים את שמה הערבי "ואדי אל-ג'מאל". חבר המועצה יואב רמתי מהבית היהודי: "שם השכונה הוא 'עין הים' ולא שום שם אחר. ההמלצה לא תעבור במועצת העיר. באחריותי"

פורסם בתאריך: 4.8.21 07:54

אתמול (שלישי) חשף "כלבו – חיפה והקריות" את השמות, עליהם ממליצה ועדת השמות לקרוא לרחובות ואתרים בעיר. אחת ההמלצות – להוסיף לשכונת עין הים את שמה הערבי, ואדי אל-ג'מאל – מעוררת סערה.

כבר שנים רבות שתושבים ערבים בעין הים נאבקים על החזרת השם הערבי לשכונה, כשהפעילה הבולטת במאבק היא פדואה סרוג'י. עד היום השם ואדי אל-ג'מאל מצוין רק בשלט הכוונה שמוצב בצד בכניסה לשכונה. לעומת זאת, על האבן בכניסה לשכונה מצוין השם "עין הים" בלבד בשלוש שפות (עברית, אנגלית וערבית).

פדואה סרוג'י ליד שלט ההכוונה לשכונה שבו מופיע השם ואדי אל-ג'מאל (צילום בועז כהן)

פדואה סרוג'י ליד שלט ההכוונה לשכונה שבו מופיע השם ואדי אל-ג'מאל (צילום בועז כהן)

חבר מועצת העיר, יו"ר סיעת "הבית היהודי" יואב רמתי אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "העיר אינה מעורבת, כשם שהמדינה לא מעורבת. חיפה היא עיר היא יהודית עם אוכלוסייה ממגזרים שונים. כשם ששם המדינה הוא 'ישראל' ושם העיר הוא 'חיפה', כך השכונה היא 'עין הים' ולא שום שם אחר. נקודה נוספת. עד מתי הולכים אחורה עד האדם הראשון? לפני 1800 שנים גר בעיר התחתית האמורא הרב אבדימי דמן חיפה. בזמנו קראו לעיר חיפה. לכן אין מקום לשינוי השם של שכונת עין הים. ההמלצה לא תעבור במועצת העיר. באחריותי".

יואב רמתי (צילום בועז כהן)

יואב רמתי (צילום בועז כהן)

 

מי שעוד יוצא נגד המלצת ועדת השמות הוא אלי דבי, מייסד ארגון האחים השכולים "לנצח אחי" ויו"ר ועדת שיקום בארגון יד לבנים, שבילדותו התגורר בשכונה. דבי: "הנהלת העיר מאבדת את ערכיה והולכת עשרות שנים שבי אחרי קהלים בעיר. עין הים היא שכונה יהודית מעורבת עם שמירה על דו קיום בין ערבים ויהודים. בשנת 2006 מועצת העיר קיבלה החלטה ששם השכונה יהיה לעד 'עין הים' ולא ואדי אל-ג'מאל. לאחרונה, יו"ר הוועד השכונתי המייצגת את המגזר, פאדוה סרוג'י שכנעה את הנהלת העיר ללכת אחורה עשרות שנים ולהוסיף את השם ואדי אל-ג'מאל. אני גדלתי בשכונה משנת 1968. אבי היה יו"ר הוועד, אחי צדוק ז"ל נהרג על תקומת המדינה כשגר בשכונת עין הים ולא בוואדי אל-ג'מאל. בעין הים יש ישיבה מפוארת של הרב פרי ועשרות אברכים גרים בשכונה. מישהו כאן בעיר התבלבל, אנחנו במדינה ובעיר יהודיות. לא ייתכן שקומץ כוחני בקהילה ישפיע על החלטות המועצה ויששנה את צביון העיר. אני לא שולל את האפשרות, כי נביע את מחאתנו על כך בהפגנה".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "הוועדה ממליצה על שמות השכונות והרחובות. בסופו של דבר, האישור הוא של מועצת העיר. הרוב יקבע. זה הנוהל. אפשר להתנגד, אפשר להסכים, אפשר להימנע".

פדואה סרוג'י: "אין תגובה".

אלי דבי (צילום: בועז כהן)

אלי דבי (צילום: בועז כהן)


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר