עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן)
עינת קליש רותם (צילום: ראובן כהן)

המשרד להגנת הסביבה: עיריית חיפה גוררת רגליים. קליש רותם זומנה לשימוע

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי עיריית חיפה אינה מפנה את כל מפגעי האזבסט הפריך המותז ממבני ציבור, בכללם ממבנה החטיבה העליונה בבית ספר ליאו באק, כמתחייב ממנה על פי חוק. מוקדם יותר הבוקר פרסם "כלבו – חיפה והקריות", כי הלימודים בליאו באק יתקיימו בשנת הלימודים הבאה כסדרם

פורסם בתאריך: 16.8.21 15:37

מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, שלמה כץ, זימן לשימוע את ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם בגין הפרה של החוק המורה על פינוי אזבסט פריך מותז ממבני ציבור ובגין הפרת הצו המינהלי שהוצא לעירייה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי עיריית חיפה ממשיכה לגרור רגליים, שכן היא הייתה אמורה, על פי חוק, לפנות את כל מפגעי האזבסט הפריך המותז ממבני ציבור, בכללם ממבנה החטיבה העליונה בבית ספר ליאו באק, עד 4 באוגוסט 2021.

כץ: "עיריית חיפה מפירה את החוק המורה על פינוי אזבסט פריך מותז ממבני ציבור. המשרד להגנת הסביבה העביר את ההתחייבות הכספית לעירייה לפני יותר משנה, וחרף זאת, העירייה מתמהמהת. ככל שיהיה במבנה מצב של מפגע לפי החוק, שבו יהיה אזבסט פריך חשוף, המשרד יפעל בהתאם. נמשיך לפעול בכל המישורים שביכולתו על מנת להבטיח את בריאות הציבור והתלמידים".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי אין בסמכותו לדחות את המועד להסרת האזבסט, כיוון שמועד זה נקבע כהוראה מחייבת בחוק וכי האחריות להסרת האזבסט היא של בעל הנכס, כלומר: עיריית חיפה, ובאחריותה גם למצוא מבנים חלופיים לתקופת ההסרה ככל שיידרש. "ההחלטה על קיום לימודים במבנה בית הספר היא של העירייה", נמסר בהודעת המשרד.

מרכז החינוך ליאו באק (צילום: בועז כהן)

מרכז החינוך ליאו באק (צילום: בועז כהן)

עוד נמסר מהמשרד, כי הזימון לשימוע לראש העירייה נשלח לאחר שמנהל המחוז הוציא צו מינהלי לעירייה בשל החשש שזו לא תבצע את ההסרה בהתאם לתאריך שנקבע בחוק. העירייה, נמסר מהמשרד, לא העבירה כל התייחסות לצו, לא הסירה והטמינה את האזבסט עד למועד הקובע והמשיכה לעשות שימוש באזבסט הפריך.

הבוקר (שלישי) פורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", כי מנכ"ל ליאו באק, הרב אופק מאיר, הודיע להורי התלמידים, כי שנת הלימודים הבאה תתקיים כסדרה במתחם בית הספר לכל חטיבות הגיל. בין היתר כתב מאיר: "מסיבות שאינן תלויות במרכז החינוך ליאו באק פרויקט הסרת האזבסט מתעכב ולא ברור מתי ייצא לפועל. לאור זאת החלטנו לפתוח את שנת הלימודים במתחמי הלימוד הרגילים של כל חטיבות הגיל. לקראת החזרה ביצענו כנדרש בדיקות מעבדה במתחם החטיבה העליונה, על מנת לוודא שהמתחם בטוח ונקי. יש לציין כי בדיקות אלה בוצעו גם בעבר, ונמשיך לבצע אותן גם בעתיד".

 

 

מעיריית חיפה נמסר בתגובה להודעת ליאו באק: "עיריית חיפה הנחתה את מנכ"ל בית הספר ליאו באק לפעול על פי צו מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה. לצורך כך, העמידה העירייה, לפנים משורת הדין, לרשות בית הספר מבנים חלופיים. העירייה לא תסכים לכל הפרה של הצו, וככל שמנהל המחוז לא יסכים להאריך את מועד הצו, יפתחו תלמידי ליאו באק את שנת הלימודים במבנים החלופיים. למרבה הצער, כל תהליך החלפת הגג התעכב, לאור סירובם של חברי מועצת העיר מהאופוזיציה לאשר את התקציב לפרויקט. עד עצם הרגע הזה הם ממשיכים לשחק משחקים ונמנעים מלאשר את התקציב למטרה זו".

ב-14 ביוני השנה הגישה עיריית חיפה למשרד להגנת הסביבה תוכנית עקרונית לעבודות להסרת אזבסט פריך ממבנה חטיבה עליונה בבית הספר ליאו באק, שהמשרד אף אישר עקרונית, ואולם העירייה טרם הגישה לממונה בקשה פורמלית להיתר עבודת אזבסט.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר, כי בשל הסיכון הגבוה מחשיפה לאזבסט ודחיפות הסרתו ממבני חינוך בכלל, העביר המשרד למשרד החינוך תקציב של 10 מיליון שקל למטרה זו – מחצית מהסכום לבית הספר ליאו באק בחיפה. את התקציב, לדברי המשרד להגנת הסביבה, ניתן היה לנצל לטובת ביצוע העבודות עוד בשנה הקודמת.

עוד נמסר, כי העירייה, שאחראית על פרסום מכרז לבחירת קבלן ביצוע, טרם פרסמה מכרז ולא בחרה בקבלן ביצוע, וממילא לא הוגשה תכנית סופית לממונה עם בקשה להיתר עבודת אזבסט שהיא תנאי מחייב לביצוע העבודות. בכל פעם, אומרים במשרד, העירייה מציינת סיבה אחרת הגורמת לעיכוב ההליך – אף לא אחת מהן מוצדקת בעיניי המשרד. "האזבסט הפריך בבית הספר ליאו באק עודנו מצוי בשימוש בניגוד לחוק ולא הוסר כנדרש, והדבר יוצר פוטנציאל לחשיפת התלמידים לאזבסט", לשון הודעת המשרד להגנת הסביבה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. גל

    ורק לזכור שהעבודה תוכננה לקיץ לפני שנה וגם אז העירייה דחתה אותה לקיץ זה.
    בית הספר ערוך ומוכן כבר שנתיים מתחילת חופשת הקיץ אבל עיריית חיפה לא מתפקדת.
    אפשר היה לנצל גם את תקופות הסגרים הארוכים שבית הספר היה מושבת אבל בעירייה כנראה לא יודעים לתכנן וליישם.
    והכל מתחיל מהראש.

  2. שיר

    העיקר ראש העיר ניהלה ישיבות עם הבטחות מפה ועד הודעה חדשה.
    ראש עיר שלא יודעת בין ימינה לשמאלה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר