מרכז החינוך ליאו באק (צילום: בועז כהן)
מרכז החינוך ליאו באק (צילום: בועז כהן)

הנהלת ליאו באק מודיעה: הלימודים בכל חטיבות הגיל יתקיימו כסדרם במתחם בית הספר

הודעת הנהלת בית הספר מגיעה על רקע הצורך לפינוי האסבסט במתחם החטיבה העליונה שהעבודות לפינויו כבר היו צריכות להתחיל ואף נקבעו מקומות לימוד חלופיים לתלמידים. מנכ"ל בית הספר כתב להורים: "מסיבות שאינן תלויות במרכז חינוך ליאו באק הפרויקט מתעכב ולא ברור מתי יצא לפועל"

פורסם בתאריך: 16.8.21 09:15

מנכ"ל ליאו באק, הרב אופק מאיר, הודיע להורי התלמידים כי שנת הלימודים הבאה תתקיים כסדרה במתחם בית הספר לכל חטיבות הגיל.

בהודעתו כתב מאיר: "בחודשים האחרונים פעלנו ללא לאות כדי לקדם את הסרת האסבסט במתחם החטיבה העליונה. יחד עם הדרג המקצועי בעיריית חיפה ועם בכירים במשרד להגנ"ס נעשו תהליכי עבודה יסודיים בשיתוף הציבור, נציגי ההורים ונציגי המורים, אשר מטרתם הייתה להסיר את האסבסט באופן מקצועי ובטוח. מסיבות שאינן תלויות במרכז חינוך ליאו באק הפרויקט מתעכב ולא ברור מתי יצא לפועל. לאור זאת החלטנו לפתוח את שנת הלימודים במתחמי הלימוד הרגילים של כל חטיבות הגיל. לקראת החזרה ביצענו כנדרש בדיקות מעבדה במתחם החטיבה העליונה על מנת לוודא שהמתחם בטוח ונקי. יש לציין כי בדיקות אלה בוצעו גם בעבר, ונמשיך לבצע אותן גם בעתיד. כאשר כלל הגורמים המעורבים יהיו ערוכים לביצוע הפרויקט נמצא את הזמן המתאים ביותר כדי שהפגיעה באיכות הלמידה תהיה מינימלית ככל האפשר".

 

סאגת פינוי האסבסט ממתחם החטיבה העליונה נמשכת מספר שנים. ביוני 2020 תיקצב המשרד להגנת הסביבה סכום של 5 מיליון שקל להסרת אסבסט בבית הספר. בעקבות חילוקי דעות וחילופי האשמות בין העירייה להנהלת בית הספר הוחלט כי העבודות להסרתו יידחו לשנה זו. בחודש מאי הודיעה העירייה כי היא משהה את התהליך כאשר מספר ימים אחר כך דרש המשרד להגנת הסביבה להמשיך את ההליך. בעירייה כבר תיכננו מקומות חלופיים ללימודי התלמידים כאשר בחודש שעבר הוציא המשרד הוציא צו מינהלי לעיריית חיפה ולראש העיר, ענת קליש-רותם, להפסקת השימוש באזבסט פריך בבית הספר ליאו באק ולהסרתו לאלתר. בחודש שעבר נדמה היה כי התהליך אכן יצא לפועל עוד השנה, ובית הספר עידכן את ההורים על המיקומים החלופיים המסתמנים: חטיבת כיתות היסודי אמורים היו ללמוד בבית הספר רמת הנשיא; עבור ילדי הגיל הרך (שני הגנים במתחם הקמפוס הראשי) עלו מספר אפשרויות ביניהן מרכז רות, מתחם אמיל זולה, מתחם חטיבת הנעורים וכן נבדקת האפשרות כי יהיה זה בית הספר רמת הנשיא ביחד עם תלמידי היסודי. בנוגע למיקום החילופי לתלמידי החטיבה העליונה, נאמר אז בהודעת מרכז החינוך, כי הם פועלים בכמה מישורים, וכי "הנושא עדיין לא בשל לפרסום".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה להודעת ליאו באק: "עיריית חיפה הנחתה את מנכ"ל בית הספר ליאו באק לפעול על פי צו מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה. לצורך כך, העמידה העירייה, לפנים משורת הדין, לרשות בית הספר מבנים חלופיים. העירייה לא תסכים לכל הפרה של הצו, וככל שמנהל המחוז לא יסכים להאריך את מועד הצו, יפתחו תלמידי ליאו באק את שנת הלימודים במבנים החלופיים. למרבה הצער, כל תהליך החלפת הגג התעכב, לאור סירובם של חברי מועצת העיר מהאופוזיציה לאשר את התקציב לפרויקט. עד עצם הרגע הזה הם ממשיכים לשחק משחקים ונמנעים מלאשר את התקציב למטרה זו".

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. הורה מאוכזב בליאו בק

    הפרויקט הזה הוא הפקרות ויגרום לאסון הבריאותי החמור ביותר בתולדות המדינה. עדיף היה למצוא פתרון אחר כמו שנהוג ברחבי העולם ולא לפנות את האסבסט לאור הכוונה להחזיר את הילדים לשם לאחר הפינוי. אני מקווה שהאחראים למחדל במשרד ל"הגנת" הסביבה ועירית חיפה ייתנו את הדין ולא יצליחו להתחמק מועדת החקירה שלצערי כנראה קום תקום כאשר יתבררו בעוד שנים לא רבות מימדי מגיפת האסבסט בקרב בוגרי ומורי ליאו בק.

  2. מסוכן בתוך בניין

    משרד לאיכות הסביבה ומשרד הבריאות אסר על לימודים בכיתות עם אזבסט אבל הנהלת ליאו באק לא שמע על זה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר