בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)
בית הספר ליאו באק (צילום: אריאל מזרחי)

האזבסט בליאו באק: העירייה השהתה רשמית את העבודות, ההורים דורשים מבנים חלופיים

העירייה הודיעה רשמית למרכז החינוך, כי היא משהה את ההסכם עימו וכן את פרויקט ההסרה. לטענת העירייה, הוסתרה ממנה חוות דעת, שניתנה לפני ארבע שנים על ידי אותו המפקח, ששירותיו נשכרו כעת, המתריעה על מסוכנותו של הפרויקט. הורי התלמידים דורשים מליאו באק עד יום חמישי הקרוב הצגת תוכנית למבנים חלופיים

פורסם בתאריך: 25.5.21 01:51

העירייה הודיעה באופן רשמי למרכז החינוך ליאו באק על השהיית פרויקט הסרת האזבסט במבנה החטיבה העליונה בבית הספר, פרויקט שאמור היה להתחיל השנה, וכן על השהייתו של ההסכם שנחתם בין העירייה לליאו באק לביצוע הפרויקט.

במכתב שנשלח מהעירייה למנכ"ל ליאו באק, הרב אופק מאיר, נכתב: "כידוע, בחודש מאי שנה זו, נחתם הסכם בין עיריית חיפה לבין מרכז החינוך ליאו באק בנוגע לביצוע פרויקט הסרת האזבסט המותז הפריך מהחטיבה העליונה במרכז החינוך. ההסכם נחתם עקב התנייתו החד משמעית של משרד החינוך, כי ההרשאה התקציבית לביצוע הפרויקט תינתן רק אם ביצועו ייעשה על ידי העירייה. עיריית חיפה החליטה לבצע את הפרויקט באמצעות חברת שקמונה, אשר שכרה את שירותיו של המפקח, המהנדס עמית גלקין, שהינו מפקח מאושר על ידי המשרד להגנת הסביבה. בנוסף, הוגשה אל המשרד להגנת הסביבה תוכנית עבודה לאישורו".

מוסיפה העירייה במכתבה: "במקביל להגשת הבקשה, הופתעה העירייה לגלות, כי המפקח נתן בשנת 2017 חוות דעת, במסגרתה המליץ לא לבצע את הפרויקט שבנדון והתריע על הסיכונים הטמונים בביצוע עבודה זו. עוד יותר הופתעה העירייה לעיין בחוות הדעת ולגלות, כי חוות הדעת נערכה עבור מרכז החינוך ליאו באק, ואף מנכ"ל ליאו באק דאז, דני פסלר, נכח בסיור שנערך במסגרת הכנת חוות הדעת. אין צורך להכביר במילים, כי על בית הספר הייתה מוטלת החובה להצהיר על קיומה של חוות הדעת במהלך המשא ומתן שהתנהל בין הצדדים לקראת כריתתו של ההסכם, בוודאי נוכח המסקנות המדאיגות העולות ממנה".

לסיום, כותבת העירייה: "בנסיבות העניין אין לעירייה אלא להודיע בזאת על השהיה מוחלטת של ההסכם ו/או הפרויקט, וזאת עד להודעה חדשה. בהתחשב בדחיפות הפרויקט, מורכבותו וחשיבותו לבאי בית הספר ולציבור בסביבתו, אנו דורשים בזאת לאלתר, כי תפנו למשרד להגנת הסביבה ותעמדו על קבלת הנחיות מוחלטות לביצוע הפרויקט, לרבות קבלת עמדת המשרד להגנת הסביבה באשר לחוות הדעת האמורה… עם קבלת הנחיותיו הברורות בכתב של המשרד להגנת הסביבה, תשוב העירייה ותעדכן בדבר המשך ביצוע הפרויקט ו/או אי ביצועו, על פי שיקול דעתה הבלעדי של העירייה".

השאילתה של האן

חבר מועצת העיר, יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן, הגיש אתמול (ראשון) שאילתה לראש העירייה בנושא, שבה הוא מציע "להחריג את ביצוע הפרויקט לפחות לשנה אם לא יותר ולפעול במהלך התקופה הקרובה בשיתוף ההורים והתושבים לבחינת כל ההיבטים הנדרשים, ליצירת מתווה וקבלת החלטה נכונה לגבי הטיפול באזבסט, ללא כשלים וללא סיכונים, אם קיים מתווה כזה או לחליפין להיערך לפינוי המבנה ובניית מבנה חלופי". כמו כן דורש האן לפעול לקבלת "חוות דעת ולשילוב יועץ מומחה חיצוני בלתי תלוי לביצוע בקרות לפעילות המתוכננת על ידי חברת שקמונה ועיריית חיפה… לבצע ניתוח של מכלול הסיכונים ולבחון מהי הדרך הרצויה לטיפול בנושא והאם לא יהיה נכון בנקודת הזמן הזו להישאר במצב הנוכחי".

 

 

המכתב של ההורים

במקביל, יו"ר ועדי הורי תלמידים במרכז החינוך שלחו אתמול מכתב אל יו"ר מועצת המנהלים של מרכז החינוך, בתיה רומן, שבו הם דורשים, כי "עד 27 במאי 2021 (יום חמישי הקרוב – ב"כ) תוצג בפני כל הורי בית הספר תוכנית למבנים חליפיים לכל שנת הלימודים ללא כל תלות באישור אכלוס למבנה, אם יתקבל בכלל".

מן המכתב, עליו חתומים יושבי הראש של ועדי ההורים המשותפים: "אין חולק כי הפרויקט להסרת האזבסט נדרש על פי חוק. אין גם חולק על כך שחובה זו ידועה להנהלת מרכז החינוך ולמועצת המנהלים זה 10 שנים. חמור מכך, זה 10 שנים ידוע לכם, כי המועד האחרון לביצוע ההסרה חל ב-4 באוגוסט 2021. חרף זאת, ועל אף העובדה שמדובר בפרויקט מסובך, מורכב, בעל השלכות בריאותיות הרות גורל, במשך עשור בחרתם לגרור רגליים. המתנתם עד הרגע האחרון עם ביצוע הפרויקט. בהתנהלותכם הנ"ל, מנעתם תכנון והיערכות נאותים שיבטיחו למידה בריאה, רציפה ובטוחה לילדי מרכז חינוך ליאו באק".

מוסיפים ראשי הוועדים: "את טענתכם בדבר היעדר שיקול דעת של הנהלת מרכז ליאו באק על עצם ביצוע הפרויקט, אנו נאלצים לדחות מכל וכל. פעולותיכם בנושא ובין היתר הזמנת חוות דעת ממר עמית גלקין וד"ר דיזנהויז ב-2017, שקבעה כי פינוי האזבסט מסוכן וכי מוטב להשאיר את המצב כפי שהוא, שגם היא הוסתרה מההורים, ואף עצם התקשרותכם העצמאית עם קבלן לצורך ביצוע הפרויקט בקיץ 2020 מעידות על כך, שלא רק שיקול דעת יש לכם בעניין אלא אף ראיתם את עצמכם כמי שעליהם רובצת החובה לבצעו. יתרה מכך, כמי שאחראים על ביטחון ילדינו ועל בריאותם במוסדכם, אתם אחראים גם אחראים לספק להם סביבה בטוחה ובריאה. לא פחות מכך. השבוע הודיעה העירייה, גם אם באופן לא פורמלי, כי היא מעכבת את מועד תחילת ביצוע העבודות. אין ספק בדבר מורכבות הפרויקט, וכבר לעת הזו ברי לכל, כי העבודות צפויות להימשך מעבר ל-31 באוגוסט 2021 ואף מעבר לאוקטובר 2021. בנסיבות אלה ובשים לב לבעייתיות הפרויקט ולחששות הכבדים הכרוכים בו, אשר הועצמו אלפי מונים בשל היעדר שקיפות מצידכם, אך טבעי שהורים לתלמידים במרכז החינוך ירצו להיערך מבעוד מועד לקראת שנת הלימודים העתידה להיפתח ב -1 בספטמבר 2021. לפיכך 'בוא העת' המצוין במכתבך הוא כעת! לא יעלה על הדעת כי עד למועד זה, פחות מחודש ימים בטרם התחלת העבודות לא מצאה הנהלת המוסד לנכון להציג בפני ההורים תוכנית למבנים חלופיים לכל שנת הלימודים… לא יעלה על הדעת, כי תלמידים אשר סבלו ממשבר לימודי ממושך וקשה בשל מגפת הקורונה ייאלצו לנדוד שוב במהלך שנת לימודים ולסבול מניתוק ברצף החינוכי".

ממרכז החינוך ליאו באק עדיין לא התקבלה תגובה.


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גלי

    הבעיה היא רק העירייה. בית הספר עשה ועושה ולא מחסיר דבר.
    שנה עברה ולא תוכנן דבר במהלכה על אף שהיה מוצהר וגלוי שהעירייה צריכה לקחת אחריות על הביצוע.
    כשמגיעים לרגע האמת מתברר שלא תכננו דבר אבל אסור להגיד דבר וחצי דבר על העירייה שכן הם דרשו לפני שנה מהנהלת בית הספר לכתוב להורים שאין רבב בהתנהלות העירייה. ראו כתבה מלפני שנה:
    https://www.colbonews.co.il/education/82100/
    עיריית חיפה זו היא חרפה.

  2. אילנה א'

    העירייה הזו מתמחה בסגירת גני ילדים, יש לה פה הזדמנות להתחיל בסגירת בתי ספר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר