הצמחייה שנעקרה מהחומה ברחוב מונטיפיורי (צילום: גבי נוריאל)
הצמחייה שנעקרה מהחומה ברחוב מונטיפיורי (צילום: גבי נוריאל)

לתושבי רחוב מונטיפיורי נמאס להיות החצר האחורית של בית החולים בני ציון

בין רחוב מונטיפיורי לחלקו האחורי והמוזנח של בית החולים מפרידה חומה מכוערת. לאחרונה, עקרו פועלים, העובדים בשטח בית החולים, צמח מטפס המכסה את החומה, וגם מעט הירוק הזה נלקח מתושבי הרחוב. בית החולים: "על פי דרישות כיבוי אש, צינור כיבוי האש נצבע באדום, ונאלצנו להסיר צמחייה שעטפה את הצינור"

פורסם בתאריך: 12.10.21 13:25

בין רחוב מונטיפיורי למרכז הרפואי בני ציון מפרידה חומה בגובה של כ-10 מטרים, אותה בנה בית החולים. כדי להסתיר את החומה נשתלו לכל אורכה צמחים מטפסים והותקנה מערכת השקיה. הצמחים שהחלו בהדרגה לטפס על הקיר, הצליחו לכסות, ולו באופן חלקי, את המראה המכוער של החומה, ולתושבי הרחוב היה קצת ירוק בעיניים. יצוין, כי רחוב מונטיפיורי גובל בחלקו האחורי של בית החולים, שלהבדיל מחזיתו הקדמית, משמש מקום אחסון מוזנח בשל בנייה בלתי פוסקת. במשך השנים זכה בית החולים, פעם אחר פעם, בתואר "בית החולים היפה ביותר", למרות שחלקו האחורי נותר מוזנח. אותו, מן הסתם, שופטי התחרות לא ראו.

לאחרונה הבחינו תושבים ברחוב כי הצמח המטפס שכיסה את החומה נעקר ממקומו ולעיניהם שוב נחשפה החומה המכוערת. מספר תושב הרחוב (שמו שמור במערכת): "לאחר שנים של תחנונים, בשנת 2018, עוד בקדנציה של ראש העירייה הקודם יונה יהב, העירייה קידמה שיפוץ הוליסטי עמוק ברחוב מונטיפיורי וחלק מרחוב הס במסגרת תוכנית כוללת לאזור. כחלק מהשיפוץ נבנתה ערוגה לאורך כל החומה, נשתלו בה מטפסים והותקנה מערכת השקיה. כיום, בחלוף שלוש שנים, הצמחים מהווים כיסוי חלקי אך משמעותי על המראה הקשה והמכוער של החומה. על התרומה של צמחייה ירוקה לטובת איכות הסביבה אין מה להכביר מילים, זה ברור ומובן מאליו".

הצמחייה שנעקרה מהחומה ברחוב מונטיפיורי (צילום: גבי נוריאל)

הצמחייה שנעקרה מהחומה ברחוב מונטיפיורי (צילום: גבי נוריאל)

היום גיליתם מציאות אחרת.

"חלק מהמטפס שכיסה את החומה לכל גובהה נתלש ונעקר והושלך על הכביש. בנקודה אחרת נראה כי חלק מהמטפס נתלש בצמרתו, והוא עומד רכון בסיכון לקרוס ולהיעקר משורשיו".

לדברי תושבת אחרת, פועלים העובדים בשטח בית החולים עסקו שלשום (ראשון) בצביעת צינור אדום העובר לאורך כל החומה. "נראה, כי הפועלים החליטו על דעת עצמם, או בהוראת מנהל העבודה, לתלוש חלק מצמחיית המטפסים שעטפה את הצינור. חשוב לציין כי הצמחייה אינה מהווה הפרעה בשום צורה. אנחנו זועמים על יחסו של בית החולים למציאות החיים. עבור בית החולים הרחוב הזה מהווה לא יותר מחניון לעובדיו ולמבקריו. לא מספיק שאנו חיים עשרות שנים באתר הבנייה שלהם, עם כל הרעש והזוהמה שזה גורם, בעיות חנייה קריטיות, וכעת, גם את מעט היופי שהצלחנו להשיג בעזרת צמחייה ירוקה, גם זה נמצא בסכנה בגלל יחס מזלזל הגובל בוונדליזם״.

 

 

כבר הייתה לכם תקרית עם בית החולים של עקירת עץ.

"לפני כמה חודשים הבחינו תושבים כיצד, ללא התראה, נכרת עץ בוגר בתוך שטח בית החולים. עלוותו הייתה חלק מהנוף הירוק שכיסה את מראה המחסנים המכוערים שנבנו בקו הרחוב בגובה החומה. הפנייה לעירייה הייתה מאוחרת מדי, כי העץ נכרת אל מול עיני התושבים, תוך שהקבלן מאיים על המתלוננים כי יפעל נגדם. כל זה תועד בסרטון. אנו מצפים ודורשים מעיריית חיפה לפעול בנחישות ובנקיטת סנקציות נגד בית החולים, שהוא באחריותה וסמכותה. לבטח העירייה הנוכחית, שמנפנפת בפרויקט של גגות ירוקים וצמחייה כאמצעי לקירור הערים וכחלק מהצטרפות להסכם פריז. לא ייתכן שבכל פעם יגיע איזה קבלן או פועל שיהרוס את מה שהושג בעמל כה רב. אנו דורשים מעיריית חיפה ליצור עימנו קשר ולתאם תגבור של שתילת מטפסים ירוקי-עד בליווי אזהרה חמורה שתשלח להנהלת בית החולים, שאין לגעת בחזית הירוקה שהצלחנו להשיג במאמצים גדולים".

מהמרכז הרפואי בני ציון נמסר: "על פי דרישות כיבוי אש, צוות של אנשי מקצוע מטעם בית החולים עסק בצביעה מחודשת באדום של צינור כיבוי אש ונאלץ להסיר צמחייה שעטפה את הצינור. צוות בעלי מקצוע עשה כל שביכולתו על מנת שהצמחייה תוסר בשטח קטן ביותר – מטרים ספורים, שחלקה יוחזר והשאר כגזם".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. שבתאי

    בית החולים לא עשה שום מאמץ. זה לא מעניין אותו. פעילות ואנדליסטית מכוערת שמצטרפת למכלול התנהלותו של בית החולים.

  2. BABA SALI

    תחילה אין בית חולים יפה ביותר,הייתי מציע להנהלת בית החולים להעסיק כמה אומני גרפיתי על הקיר הנ"ל ,לפחות להרגיע את השכנים,שזו מצווה נעלה,וגילוי כוונה טובה

  3. אילנה א'

    הצעה: לצלם את ה'חזית האחורית' במספר תמונות המציגות את 'יפיה' ולהפיץ תחת הכותרת ' בית החולים היפה ביותר'

  4. מיקי

    ציפור קטנה לחשה לי שעומדים להעביר את בית החולים לאזור קרית ביאליק – קרית אתא ואת בית החולים הנוכחי יהרסו ויבנו שם מגדלי מגורים. מעניין אם זה נכון.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר