חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזיר בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

תופעה: תושבים בנווה שאנן הופכים חזירי בר לחיות מחמד. העירייה: ננקוט ביד קשה

בעירייה התקבלו תלונות רבות של תושבים בנווה שאנן שטענו, כי שכניהם מטפחים בחצרות הבתים חזירי בר, מניחים עבורם קערות ענקיות עם מזון ואף מכינים להם אזורי מרבץ נוחים. העירייה תצא למבצע אכיפה נגד התופעה חסרת התקדים

פורסם בתאריך: 18.11.21 13:50

עיריית חיפה תצא במבצע אכיפה נגד האכלה חסרת תקדים של חזירי בר בנווה שאנן. זאת לאחר שבעירייה התקבלו תלונות רבות של תושבים על האכלת חזירי בר בחצרות בתים, ברחובות הגליל ונתיב חן. מבדיקה שערכו פקחי העירייה במקום התבררו ממדי התופעה, המסוכנת הן לבני האדם והן לבעלי חיים.

מבדיקה שערכו פקחי העירייה בשטח עלה, כי במספר רב של חצרות בתים מניחים התושבים קעריות ענקיות עם מזון ומים לשימושם של חזירי הבר. פקחי העיריה הבחינו בסמוך לאותן חצרות בשני אזורי מרבץ, המשמשים את החזירים לשינה במהלך היום, שבהן נמצאו עקבות בוץ, גללים, קעריות ושארי מזון.

מעדויות שכנים ניתן ללמוד עד כמה חמורה התופעה של הפיכת חזירי הבר לחיות מחמד בקרב כמה מתושבי השכונה: אחד מהם מספר כי שכנתו נוהגת, בנוסף להאכלת החזירים, גם לשטוף אותם בצינור ולטפח אותם. שכן אחר, למשל, נוהג להשקות את האדמה באזור, כדי שהחזירים יוכלו להתפלש בתוך בוץ.

נודע, כי בכוונת עיריית חיפה לפעול ביד קשה ביותר נגד התופעה, שגורמת לחזירי הבר להתרגל להזנה מבני האדם, וכפועל יוצא מכך לחפש את קרבתם. כל אלה גורמים למפגעים לכלל הציבור כגון: פגיעות בבני אדם וחיות מחמד, נזקי רכוש, תאונות דרכים ועוד.

 

לצורך כך גיבשה העירייה נוהל אכיפה נגד משאירי מזון באופן שיש בו כדי לזהם את המרחב הציבורי, המבוסס על ההבנה, כי מקורות מזון מהווים גורם עיקרי להגעת חיות בר ומזיקים למיניהם לשכונות העיר וכתוצאה מכך נגרם מפגע תברואתי ובריאותי חמור לציבור הרחב. אכיפת הנוהל מבוצעת ברחובות, בגנים, בשטחים הציבוריים ובכל מקום בו נוהג הציבור לעבור.

על פי הוראות הנוהל, מוסמכים פקחי העירייה לנקוט בהליכי אכיפה באמצעות רישום דוחות בסך 730 שקלים נגד מי שיימצא מזהם בפעם הראשונה. הפרה חוזרת של הנוהל תאפשר הגשת כתב אישום כבר מהעבירה השנייה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אילנה א'

    למה להתאנות לדיירים? שראש העיר תחזור למעשה הנכון של קודמה: דילול.
    אם המעשה כה מזעזע אותה, מדוע לא סגרה את בית המטבחיים ואת כל הקצביות ומסעדות בשריות בכל העיר?

  2. קרין

    איזה כיף לשמוע איזה לב טוב יש לאנשים♥️,אלוהים רואה הכל ויחזיר לכם בטוב,רק זה בעייתי כי האוכל מושך אותם לשכונות אולי צריך לשים להם אוכל באזורים מחוץ לעיר ככה הם ימשכו לשם ,לגדר את האזור הזה ושיחיו שם בנחת,ותושבים טובי לב יבואו להאכיל אותם שם

  3. אראלה

    מה ענין של עיריית חיפה לגבי אימוץ חזירי בר????
    תפנו אותם לחי בר ותקחו אחריות על החיות,ואם לא אפשר גם לאמץ אותם לעיריה בתור פקידים שלפחות יענו לטלפונים ואולי יהיה סוף סוף יעילות לענין!!!!!!

  4. שיש

    אני גר בנווה שאנן בחיפה ואני כל הזמן רואה אנשים שלרוב זה אותם אנשים מאכילים חזירים

  5. רמבי

    החזיר הוא חיית פאר של הטבע, והטעים משאר החיות שאנו אוכלים, והדומה ביותר לנו לבני האדם מכול הבחינות.
    שיהיו רק בריאים למען בני האדם בעולם הרפואי.

  6. אילנה א'

    רמבי, צדקת. החלבונים שלהם הכי קרובים לחלבוני האדם, לכן יכולים לשמש ברפואה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר