אפי נצר (צילום: חגי פריד)
אפי נצר (צילום: חגי פריד)

המלצה למשרד החינוך: להעניק את פרס ישראל על מפעל חיים לאפי נצר

את היוזמה להענקת הפרס למלחין וליוצר החיפאי מוביל חבר מועצת העיר ניר שובר. ראש העירייה עינת קליש רותם כתבה בהמלצתה: "בנסיבות בהן ימלאו השנה לנצר 88 שנים – יהא זה מן הראוי שהפרס יוענק לו כבר בשנה זו". נצר: "כבוד גדול הוא לי. זה מרגש שחשבו עליי"

פורסם בתאריך: 6.12.21 16:24

חבר מועצת העיר, ניר שובר, הגיש למשרד החינוך את מועמדותו של המלחין והיוצר אפי נצר לפרס ישראל ביום העצמאות הקרוב.

נצר, יליד חיפה ותושב העיר, נחשב לנכס צאן ברזל בתחום התרבות בארץ, כששירים רבים שהלחין הפכו לפס הקול של המדינה. בין הלהיטים שהלחין לאורך השנים: "בלדה לחובש" ששר יהורם גאון, "פרחים בקנה" שביצעה להקת חיל התותחנים ו"מלכות החרמון" שביצעה להקת פיקוד צפון ושזכה גם במקום הראשון במצעד השנתי של גל"צ בשנת 1968. כמו כן כתב המנונים ליחידות הצבא השונות, ביניהם המנון גולני ("גולני, גולני שלי"), המנון גבעתי, המנון חיל המודיעין והמנון חיל התותחנים.

נצר נחשב גם לאבי ערבי השירה בציבור בארץ, אותם הגה ביחד עם אשתו, אילנה ז"ל. לאורך הקריירה שלו זכה נצר לפרסים רבים, בהם פרס "נוצת הזהב" של אקו"ם בשנת 2001, אות מפעל חיים של אגודת אמני ישראל בשנת 2011 ופרס מפעל חיים של אקו"ם על שמה של נעמי שמר בשנת 2015.

לנצר שמורה גם פינה של כבוד בדברי הימים של חיפה. הוא היה הראשון להקים חבורת זמר ראשונה בארץ, חבורת בית רוטשילד, שממנה יצאו שתי כוכבות חיפאיות – ירדנה ארזי ועדנה לב. ב-2006 הוענק לו אות יקיר העיר, והשנה החליטה עיריית חיפה להוקיר את פועלו רב השנים בקריאת פארק על שמו בשכונת גבעת זמר (שכונת אריק איינשטיין) ההולכת ונבנית. זה שנים ששמו של נצר עולה שוב ושוב כמי שראוי לקבל את פרס ישראל, אולם עד כה זה לא קרה.

למסמכים אותם הגיש שובר למשרד החינוך, הוא צרף מכתב ההמלצה של ראש העירייה עינת קליש רותם לשרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, ולוועדת פרס ישראל. כותבת קליש: "ברצוני להמליץ מעומק ליבי ובשם תושבי העיר חיפה, על הענקת פרס ישראל למפעל חיים, בתחום הזמר העברי, לתושב העיר חיפה, מר אפי נצר. לנו בחיפה ובטוחתני שלכל אזרחי ישראל, אין כל ספק בכך שמר אפי נצר הוא מוסד ייחודי של איש אחד שהשפעתו האדירה, הערכית והבלעדית על הזמר העברי, בתחומי השירה וההלחנה, אין לה אח ורע בישראל. מפעלות חייו של מר אפי נצר, בערבי השירה ויצירתו הגדולה – חבורת הזמר העברי, השפיעו ועודם משפיעים עד היום על כל תחומי הזמר העברי, ומהווים נכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית. על כל אלה, ראוי כי מר אפי נצר יקבל את פרס ישראל למפעל חייו, בתחום הזמר העברי לשנת תשפ"ב – 2022".

 

 

את מכתבה סיימה קליש רותם: "פרס ישראל למפעל חיים בתחום הזמר העברי מוענק רק אחת למספר שנים, ובנסיבות בהן ימלאו השנה למר אפי נצר 88 שנים, יהא זה מן הראוי שהפרס יוענק לו כבר בשנה זו".

שובר אמר ל"כלבו – חיפה והקריות: "אני מכיר את אפי נצר כבר שנים עוד מכרמליה. אני חושב שהוא ראוי ביותר לפרס ישראל. מלבד פרס ישראל, הוא קיבל בחייו בעצם כל פרס אפשרי. ראש העיר צירפה המלצה אישית לשרה ולוועדת הפרס. נצר קיבל בתחילת השנה כבוד גדול מראש העיר, מוועדת השמות וממועצת העיר, כשהוחלט לקרוא על שמו פארק מוזיקלי שיוקם בכניסה לגבעת זמר. לאחר כל הכבוד שכבר קיבל, אני קורא מכאן לראש הממשלה החיפאי (לשעבר) נפתלי בנט, לחברות הכנסת החיפאיות נעמה לזימי, שרון רופא-אופיר ולימור מגן, שילחצו על חברי ועדת הפרס כמה שיותר, וכמובן לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון. זה הזמן שלכם לתת כבוד לדור שהקים את המדינה בכלל ואת הזמר העברי בפרט".

נצר מסר בתגובה: "כבוד גדול הוא לי. זה מרגש שחשבו עליי. כל דבר כזה הוא מרגש. כשאתה רואה מישהו שמעריך את מה שאתה עושה, זה מרגש. אני אסיר תודה למי שחושב שאני זכאי לפרס הזה".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר