צוותים של חברת החשמל הועמדו בכוננות (צילום: דוברות חברת החשמל)
צוותים של חברת החשמל הועמדו בכוננות (צילום: דוברות חברת החשמל)

סערת "כרמל" בדרך: רוחות של עד 100 קמ"ש, גשמים עזים של עד 150 מ"מ

מזג אוויר סוער יפקוד את ישראל מחר ומחרתיים (שני-שלישי). בחברת החשמל מתריעים, מפני שיבושים באספקת זרם החשמל בשל הרוחות העזות. בעירייה נערכים בכוחות מתוגברים לאירועי הצפות, קריסות עצים, רמזורים וקירות תומכים וכן נזקים בחופים. במד"א מתגברים משמרות

פורסם בתאריך: 19.12.21 12:16

החל ממחר (שני) יפקוד את ארץ ישראל מזג אוויר סוער. הוא ייחלש מעט ביום שלישי, ובמהלך יום רביעי יסתיים סופית.

החזאי עמית סביר מהשירות המטאורולוגי מסר, כי המערכת הסוערת שזכתה לשם "כרמל", תכלול רוחות חזקות בעוצמה של 70-50 קמ"ש ולעיתים עם משבים שיגיעו ל-100-90 קמ"ש ואולי אף יותר. יירדו כמויות גדולות של משקעים, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה. הגשמים יחלו כבר היום בלילה (ראשון) ויגיעו לשיאם בשני ובשלישי. ביום רביעי יתמעט הגשם וייחלש בהדרגה. כמות הגשם המצטברת עד סוף האירוע ביום רביעי תגיע במקומות רבים ל-150-100 מ"מ וייתכן שאף יותר. קיים חשש לשיטפונות בחלק מאזורי החוף וכן לשיטפונות בנחלי המזרח.

בשל הרוחות העזות גובה הגלים יעלה משמעותית החל ממחר ויגיע ל-6-4 מ'. ייתכנו גלים גם מעל 8 מ'.

חברת החשמל: שיבושים באספקת החשמל

בחברת החשמל נערכים לבואה של "כרמל" ומתריעים מפני שיבושים באספקת החשמל הסדירה כתוצאה ממשבי הרוח העזים.

מחברת החשמל נמסר: "על רקע הצפי למזג אוויר סוער במהלך השבוע הקרוב, חברת החשמל קיימה דיון היערכות בראשות מנכ"ל החברה, עופר בלוך, ותגברה את צוותי השטח, הגיזום, קבלני החפירות והמענה ללקוחות במוקדי השירות. בשל הצפי לרוחות עזות (עד 100 קמ"ש), גשמים ושיטפונות וירידה חדה בטמפרטורות, בחברת החשמל ערוכים לתיקון נזקים ברשת החשמל ומתריעים, כי יש להיערך להפרעות באספקת החשמל הסדירה".

עוד נמסר: "תשתיות החשמל חשופות למפגעי מזג אוויר, ובהם חפצים מעופפים, רוחות עזות והצפות, אשר עלולים לפגוע בתשתית וכן לחסום דרכי גישה למתקנים. בחברת החשמל מבקשים מהציבור להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים 'לעוף' בעקבות משבי הרוח החזקים ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים".

בחברת החשמל מתריעים, כי כבלים או חוטים קרועים מהווים סכנת חיים וכי אין להתקרב למקום המפגע ויש לדווח באופן מיידי לכיבוי אש או לחברת החשמל. במקרה של שימוש במכשיר מציל חיים, יש לוודא כי קיימת סוללת גיבוי ובמקרה הצורך להתפנות למד"א או בית חולים קרוב.

מידע על ההפרעות ניתן לקבל בפורטל התקלות החדש באתר חברת החשמל >>>

חברת החשמל עומדת בקשר רציף עם הרשויות המקומיות לתיאום מיטבי של תיקון מפגעים.

העירייה העלתה כוננות

עיריית חיפה העלתה את רמת הכוננות לקראת מזג האוויר הסוער הצפוי לפקוד את האזור ביומיים הקרובים. כוננות העירייה הותאמה לתחזית השירות המטאורולוגי על פיה צפויים לרדת, החל ממחר בשעות הבוקר ועד ליום שלישי בשעות הלילה משקעים כבדים בפרקי זמן קצרים וילוו במשבי רוח עזים.

מהעירייה נמסר, כי מזג האוויר הסוער צפוי לגרום להצפות, קריסת עצים, רמזורים וקירות תומכים ולנזקים בחופי הרחצה. יחידות המטה העירוניות יתוגברו החל משעות הבוקר המוקדמות בכוננות לפינוי סחף, טיפול בהצפות וחסימת כבישים ופינוי מכשולים, כגון: עצים, עמודי תאורה ורמזורים.

כמו כן, נערכים עובדי מחלקת הדרכים לטפל באופן מיידי בבורות ומכשולים אחרים שעשויים להיווצר בכבישים ולסכן את הציבור. צוותי שאיבה יועמדו בכוננות לניקוז מים ולמקרים של פריצת ביוב. בנוסף הועמדו בכוננות כלים מכניים הנדסיים לפינוי סחף ופתיחת צירי תנועה. מפקחי העירייה יסייעו בחסימת צירים ופינוי תושבים במידת הצורך.

צוותים של העירייה בודקים פתחי ניקוז (צילום ארכיון: ראובן כהן)

צוותים של העירייה בודקים פתחי ניקוז (צילום ארכיון: ראובן כהן)

עוד נמסר, כי נבדקה גם מערכת הרמזורים החדשה שהותקנה לאחרונה במעבר חלוצי התעשייה. במסגרת העבודות שודרגו המשאבות והוקמה מערכת טכנולוגית חדישה, הכוללת רמזורים, שלטים אלקטרוניים ומחסומים שנועדו למנוע כניסת כלי רכב למנהרה בעת הצפה. במקביל יקיימו עובדי עירייה סיורים שוטפים לאורך כל המעברים התת קרקעיים על מנת למנוע כניסת כלי רכב והולכי רגל בעת הצפה.

שירותי הרווחה בעירייה נערכים להעניק סיוע לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, קשישים ואנשים בעלי נכויות ולפתיחת מרכזי שהייה לתושבים במקרה של הצפת דירות מגורים. במקביל יקיימו עובדי האגף סיורים יזומים בכל שעות היום והלילה במטרה לאתר דרי רחוב ולשכנעם להתפנות לדירות מסתור זמניות.

המוקד העירוני 106, יפעל במתכונת מתוגברת לקליטת פניות התושבים והעברתם לטיפול צוותי החירום.

ראש מנהל התפעול בעיריית חיפה, אוהד דורפמן: "במהלך חודשי הקיץ ביצעה העירייה שורה ארוכה של פעולות היערכות לקראת החורף, במסגרתן נוקו בין היתר אלפי פתחים של תעלות ניקוז ונגזמו עצים יבשים ומסוכנים שעלולים לקרוס. למרות כל אלה, המבנה הטופוגרפי של חיפה עלול לגרום להצפות בעת ירידת כמות משקעים גדולה בפרקי זמן קצרים ובעיקר כאשר מדובר בגשמים ראשונים המלווים בסחף רב".

העירייה מבקשת מהתושבים לחזק ולקבע חפצים שעלולים להתנתק מרוח חזקה כגון: דודים, קולטנים, אנטנות, אדניות ועציצים ולנקות את המרזבים. כמו כן פונה העירייה לנהגים בבקשה לנהוג בזהירות ולדווח למוקד העירוני על דרי רחוב או כל אדם אחר שעשוי להזדקק לסיוע.

מד"א: אמבולנסים 4 על 4

גם מגן דוד אדום ערוכים לסופה "כרמל". צוותי מד"א הונחו, בין השאר, לאייש את האמבולנסים והג'יפים עם הנעה כפולה (4 על 4), וזאת, על מנת לתת מענה רפואי במקומות בהם יש קושי להתנייד עקב מזג האוויר. בנוסף, יתוגברו המשמרות, על מנת לתת מענה אם יגבר הביקוש לשירותי מד"א. כל זאת לצד הנחיות לנהיגה בטוחה בגשם ובשיטפונות, שהופצו לצוותי מד"א, ואשר נועדו לשמירה על חייהם של אנשי הצוותים הרפואיים.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "חשוב להיות בקשר עם קרובי משפחה ושכנים חולים וקשישים, המתגוררים לבד ולוודא כי הם מוגנים מפני הקור ולסייע להם במידת הצורך. כמדי שנה, במד"א ערוכים לכל אירוע, בכל מזג אוויר. אני קורא לציבור להגביר את תשומת הלב למפגעים שנגרמו כתוצאה ממזג האוויר ולזכור, כי בכל צורך רפואי יש להזעיק את כוחות מד"א בטלפון 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי', באמצעותו החובשים והפרמדיקים יזהו את מיקומכם המדויק. אני מאחל המשך חורף חם ובטוח לכלל הציבור בישראל".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רחמים אבוטבול.

    שחכתם את הנושא של המעליות בזמן שיטפון.אין לעלות במעליות בזן שיטפון באותו יעזור ויש להקפיד על ערנות בכל בניין שיש בוא מעלית וגם לבדוק את המשאבות שהם תיתקניפ.כדי למנוע הפסקת חשמל בבניין.
    חורף נעים וקר
    ועליית הכנרת בכמות המים יעלה את מי הכנרת.
    ומאגרים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר