אלפר, נקש וגולן-שטיינברג (צילום: אורלי זיילר, עמית עזריאל, מיכה בריקמן)
אלפר, נקש וגולן-שטיינברג (צילום: אורלי זיילר, עמית עזריאל, מיכה בריקמן)

נקש וגולן-שטיינברג יבקשו מבית המשפט חסינות בתביעה שהגיש נגדן אלפר

מיכי אלפר, סגן ראש העירייה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, הגיש נגד נקש וגולן-שטיינברג תביעת לשון הרע בנובמבר האחרון. בבקשתן לחסינות מסתמכות השתיים על סעיף בחוק הנזיקין, הקובע, כי "לא תוגש תובענה נגד כל אדם הממלא מטעם הרשות הציבורית תפקיד ציבורי"

פורסם בתאריך: 9.1.22 10:51

חברות מועצת העיר, סופי נקש ושרית גולן-שטיינברג, יבקשו חסינות בתביעה שהגיש נגדן סגן ראש העירייה מיכי אלפר. כך עולה מהודעה שהגישו עורכי הדין של השתיים, בן קרפל ואדם קרפל, לבית המשפט השלום בעיר.

בנובמבר האחרון הגיש אלפר, המשמש גם יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, תביעת לשון הרע נגד נקש וגולן-שטיינברג בסך 840 אלף שקלים. בתביעה טוען אלפר, כי נקש וגולן-שטיינברג תיארו אותו בפרסומים שונים כמי ש"מקדם הליכים תכנוניים לבעלי עניין ספציפיים מטעמים זרים", וכן "פרסמו בכזב שהוא בעלים של חברת נדל"ן, שבה הוא מכהן כדירקטור", וזאת "במטרה לייצר יש מאין ניגוד עניינים עם תפקידו הציבורי כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה".

עוד נטען בתביעה: "הנתבעות פרסמו את הדברים בכוונה להפיץ ברבים עלילת דם זדונית, בתקווה שזו תשיג 'כותרות' בתקשורת ודרכן תתפשט לציבור כולו. יתרה מזאת, בעידן בו אנו מצויים, טענה בדבר שחיתות פוליטית עשויה בסבירות גבוהה להתפשט כאש בשדה קוצים ולגרום נזק עצום ובלתי הפיך לשמו הטוב של התובע ולהביא להרס מוחלט של חייו ומחיקת כל הישגיו המקצועיים והאישיים. הנתבעות הפיצו את עלילת הבדים על התובע, אך ורק כדי לקדם את האג'נדה הפוליטית שלהן ולנסות לפגוע בתובע, ובכך לערער את היציבות הפוליטית בעיר חיפה. הנתבעות עשו כן, במטרה לגדוע את פעילותו הציבורית הענפה של התובע, הפועל כאיש ציבור שנים רבות, וזאת בין היתר באמצעות פגיעה בשכרו, במעמדו ובהישגיו לאורך השנים".

את בקשת החסינות יגישו נקש וגולן-שטיינברג, במסגרת סעיף 7א לפקודת הנזיקין, הקובע, כי "לא תוגש תובענה נגד עובד ציבור על מעשה שעשה תוך כדי מילוי תפקידו השלטוני כעובד ציבור, המקים אחריות בנזיקין; הוראה זו לא תחול על מעשה כאמור שנעשה ביודעין מתוך כוונה לגרום נזק או בשוויון נפש לאפשרות גרימתו במעשה כאמור". על פי סעיף זה, עובד ציבור נחשב "כל אדם הממלא מטעם הרשות הציבורית תפקיד ציבורי". כך שמאחר שהשתיים הן חברות מועצה הן נכנסות תחת ההגדרה "אדם הממלא מטעם הרשות הציבורית תפקיד ציבורי".

 

 

כותבים עורכי דינן של נקש וגולן-שטיינברג לבית המשפט: "ב-18 בנובמבר 2021 הומצאה למבקשות התביעה שבכותרת. הואיל והמבקשות הן עובדות ציבור – מכהנות חברות מועצת העיר חיפה וכחברות בוועדת המשנה לתכנון ובנייה – והואיל וה'פרסומים' נשוא התביעה נעשו במסגרת תפקידן השלטוני, בדעתן לפנות אל בית המשפט בבקשה להכיר בחסינותן כעובדות ציבור".

זו אינה הפעם הראשונה שמתבקשת חסינות בתביעות הקשורות לעירייה. המנהלת האדמיניסטרטיבית של לשכת ראש העירייה, גלי סגל-גרינברג, הגישה בקשה לחיסיון בתביעה שהגישו נגדה ראש העירייה הקודם יונה יהב ומנכ"ל העירייה לשעבר גדי מרגלית בעקבות פוסט שפירסמה בפייסבוק; יהב ומרגלית הגישו בקשה לחסינות בתביעה שהגישה נגדם ונגד העירייה עמותת יד הרב דוד אסף – המכון לחקר כתבי הרמב"ם, בעקבות פינוי הישיבה ברמת בגין.

אם תאושר בקשת החסינות של נקש וגולן-שטיינברג, תיכנס העירייה בנעליהן כנתבעת, מה שאומר שהעירייה יכולה למחוק אותן כנתבעות וכל פסק דין יחייב את העירייה.

במשרד עורכי הדין קרפל ושות', המייצגים את נקש וגולן-שטיינברג, סרבו להגיב.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר