ג'אקי ואקים
ג'אקי ואקים

גזבר העירייה לשעבר ג'אקי ואקים שלח התראה לפני תביעה לתאגיד "כאן"

במכתב ששלח עורך דינו של הגזבר לשעבר לתאגיד השידור נטען, כי הכתבה ששודרה במסגרת התוכנית "ארץ עיר" היא רכילות זולה ומטעה שמטרתה להכפיש את ואקים ולהציגו כמושחת. "כאן חדשות" בתגובה: "עומדים מאחורי התחקיר ונגיב לטענות בדרכים המקובלות"

פורסם בתאריך: 20.2.22 22:52

גזבר עיריית חיפה לשעבר, ג'אקי ואקים, שלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים לתאגיד השידור "כאן" בעקבות כתבה של העיתונאי אורן אהרוני, ששודרה בתוכנית "ארץ עיר".

"ב-10 בפברואר פרסמתם כתבה בגנות מרשנו, בכל הפלטפורמות בהן אתם שולטים, שכותרתה 'הטבות למשפחה ומיליון בפיס: חיפה, עיר של תככים'", כותב עורך דינו של ואקים, "מדובר ב-12 דקות של רכילות זולה שעוסקות, רובן ככולן, בהכפשת מרשנו, תוך חריגה קיצונית מהתנהלות עיתונאית אחראית, ובעיקר תוך התעלמות מן האמת. מאמר מוסגר: עד כה, למיטב הידיעה, פרסמתם, במסגרת סדרת הכתבות 'ארץ עיר' 19 פרקים, כולם עוסקים בשחיתויות לכאורה ברשויות מקומיות; כולם עוסקים בראשי רשויות מכהנים. כולם, מלבד הכתבה בגנות מרשנו; כתבה רכילותית ומטעה כאמור, שעוסקת במי שכיהן בעבר כגזבר עיריית חיפה, והלכה למעשה חלקה הארי אינו מציג 'ממצאים' שקשורים בעיריית חיפה ובקברניטיה המכהנים. זה לבדו, אומר דרשני".

עוד נכתב במכתב: "במסגרת הכתבה, בחרתם להציג את מרשנו כמי שמעורב בפרשיית שחיתות על דרך סבסוד גן ילדים 'בתמורה' להקצאת מכשיר MRI לבית חולים שקשור במרשנו; כמושחת שהפעיל את קשריו בעיריית חיפה, כדי לחפות על עבירות בנייה שביצעו בני משפחתו; כמושחת שהפעיל את קשריו בעירייה כדי להביא לביטול קנסות שנתנו בזיקה לחניה אסורה. כך יבין את הדברים כל אדם סביר שייחשף לפרסום החמור. דעו: בין המציאות לבין הדרך, בה בחרתם להציג את מרשנו, אין אפילו חוט מקשר".

מוסיף עורך דינו של ואקים: "רק ברמז, וכדי להצביע על חומרת התנהגותכם, ייאמר: הקצאת מכשיר ה-MRI המדובר אושרה בקיץ 2015, גן הילדים המדובר תוקצב בשנים 2018-2017, ללא שום קשר למרשנו, והואיל וגורמים בממשלת ישראל נמנעו מלהעביר את חלקם בתקצוב גן הילדים, מרשנו מנע את התקצוב בפועל (ועד לרגע זה גן הילדים אינו אלא שלד של בניין); בנכסי המקרקעין שהזכרתם בכתבה ככל שהם קשורים במישרין או בעקיפין למרשנו אין שום חריגת בנייה, וממילא מרשנו לא הזיז אצבע כדי לחפות על עבירה כזו או אחרת; הסמכות לבטל דוח חנייה נתונה לתובע עירוני, ולמרשנו אין שום קשר לשום תובע עירוני (וגם מעולם לא עשה דבר או חצי דבר כדי להפעיל את קשריו בעירייה בעניין זה). אין לח"מ אלא להניח שעובדות אלו ידועות לכם, ואם לא, טוב אם תבררו את העובדות קודם להפצת פרסום כל כך חמור.

 

 

"ככל הנראה, הצגת מרשנו כאיש ציבור מושחת מן היסוד ביחס לעניינים שפורטו לעיל לא הספיקה בעבורכם, לכן בחרתם גם להתיימר לתאר, קבל עם ועולם, כי מרשנו זכה בסכום כסף משמעותי במסגרת הגרלה מטעם מפעל הפיס, ואף התיימרתם להציג מסמכים, שגם לו היו קשורים במציאות, הם מסמכים פרטיים במובהק. גם לכם בוודאי ידוע שאין שום, אבל שום, עניין ציבורי בפרסום זכייה בהגרלה. לכן, ברור שלא שירות העניין הציבורי הניע אתכם, כפי שראוי שיניע עיתונאי וגוף תקשורת ממלכתי, אלא הרצון להכפיש את מרשנו ולהוסיף נדבך להצגתו כמושחת (כאילו הזכייה, באה אל מרשנו בזיקה לתפקידו במפעל הפיס)".

בסיום המכתב, דורש פרקליטו של ואקים להסיר את הכתבה מכל מקום שבו הופצה תוך שלושה ימים ולפרסם במקומות אלה נוסח תיקון, שצורף כנספח למכתב. כמו כן דורש עורך הדין פיצוי לוואקים בסך 200 אלף שקלים על פגיעה בשמו תוך חמישה ימים.

מ"כאן חדשות" נמסר בתגובה: "אנו עומדים מאחורי התחקיר ונגיב לטענות בדרכים המקובלות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר