נפגעת הטרדה מינית (צילום אילוסטרציה: אורן זיו)
נפגעת הטרדה מינית (צילום אילוסטרציה: אורן זיו)

הסתיים קורס למניעת הטרדה מינית בתאגידים העירוניים

נציגות מ-12 תאגידים ובהם מי כרמל, אתו"ס ובית הגפן השתתפו בקורס, שבו עסקו בחוק נגד הטרדות מיניות, בתפקידי הממונה ובדרכים לבירור תלונות על הטרדה

פורסם בתאריך: 15.6.17 08:12

קורס הכשרה לממונות על מניעת הטרדות מיניות בתאגידים העירוניים בחיפה הסתיים השבוע. תפקידיהן של הממונות הוא לדאוג ליישום החוק נגד הטרדה מינית בארגונים, ולמנוע את הטרדות באמצעות הסברה. הקורס הועבר על ידי מיכל גולדן ועו"ד טלי אייזנברג ממרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית בחיפה והצפון, והשתתפו בו נציגות מ-12 תאגידים, ובהם מי כרמל, בני ציון, אתו"ס, בית הגפן, קהילת הדר, מיל"ב והמרכז לקידום למידה.

בין הנושאים שנלמדו בקורס: הכרת החוק העוסק בהטרדות מיניות, תפקידי הממונה ודרכים לברור תלונות שהוגשו בדגש על רגישות ועל ההשפעות על העובד או העובדת. הקורס הוא יוזמה משותפת של מרכז הסיוע בשיתוף עם יועצת ראש העיר לשוויון מגדרי וקידום מעמד האשה ביאטריס כץ-רוזן ועם מנהל לשכת התאגידים ישראל בן שלום, שתמכו וסבסדו את ההכשרה. יצוין שעל פי החוק למניעת הטרדה מינית חייב כל ארגון המעסיק יותר מעשרה עובדים למנות ממונה למניעת הטרדה מינית.

מנהלת מרכז הסיוע עו"ד שני אלוני: "נושא ההטרדות המיניות הוא לא גזרת גורל והוא לא בעיה של עובדים בודדים. כיום כבר מבינים ברוב מקומות העבודה שזוהי בעיה בתרבות הארגונית ושכדי למנוע הטרדות מיניות צריך לטפל בה. למקומות עבודה חשוב להגן על העובדים שלהם כדי לשפר את היחסים בין העובדים וכדי למנוע ניצול לרעה של הכוח בארגון. עיריית חיפה מובילה כאן מהלך חשוב וארוך, והעמותה שלנו גאה להיות שותפה לו".

גולדן: "העובדה שעיריית חיפה בחרה להשקיע בהכשרה מקצועית עבור התאגידים היא הוכחה לכך שהיא שותפה פעילה לעשייה החשובה בתחום מניעת הטרדה מינית. אחרי ההכשרה המוצלחת הזו אנו עתידים לקיים מפגשי למידה נוספים בעירייה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר