ג'אקי ואקים
ג'אקי ואקים

גזבר העירייה לשעבר ג'אקי ואקים תובע חצי מיליון שקלים מתאגיד "כאן"

תביעת לשון הרע הוגשה בעקבות פרק ששודר במסגרת סדרת הכתבות "ארץ עיר" של העיתונאי אורן אהרוני. לטענת ואקים, "הפרק כולו עוסק בהבניית נרטיב מסוכן ושקרי, לפיו התובע הוא איש מושחת, אגב פגיעה חמורה ואסורה בפרטיותו"

פורסם בתאריך: 9.5.22 12:20

גזבר עיריית חיפה לשעבר, ג'אקי ואקים, הגיש לבית המשפט השלום בעיר תביעת לשון הרע נגד תאגיד השידור "כאן" ועיתונאי התאגיד אורן אהרוני בסך חצי מיליון שקלים בעקבות פרק ששודר במסגרת סדרת הכתבות "ארץ עיר".

בתביעה, שהוגשה באמצעות עורה"ד בן קרפל ואדם קרפל, נטען, בין השאר, כי בניגוד לכל הפרקים האחרים הסדרה, שעסקו בראשי רשויות, הפרק על ואקים הוא רכילותי וזול. "הוא אינו משרת שום אינטרס ראוי להגנה; כולו עוסק בהבניית נרטיב מסוכן ושקרי, לפיו התובע הוא איש מושחת, אגב פגיעה חמורה ואסורה בפרטיות התובע. הכל, כזכור, כאשר התובע הוא אדם פרטי לחלוטין שמעולם לא כיהן כראש רשות, וממילא לא מכהן בשום תפקיד ציבורי זה שלוש שנים", לשון התביעה.

עוד נטען בכתב התביעה, כי הפרק, שכותרתו "הטבות למשפחה ומיליון בפיס: חיפה, עיר של תככים", שודר ב-9 בפברואר האחרון, ועוד קודם לשידורו הופצו קדימונים מכפישים ברוח דומה. "כל זאת, בכל הפלטפורמות בהן הנתבעת שולטת: טלוויזיה, טוויטר, אתר אינטרנט, יוטיוב וברשת החברתית פייסבוק. כפי שיפורט, בתפוצה האדירה הזו, הנתבעים הציגו את התובע כמי שמעורב בפרשיית שחיתות על דרך סבסוד גן ילדים בתמורה להקצאת מכשיר MRI; כמושחת שהפעיל את קשריו בעירייה כדי לבטל דוחות חנייה ולמנוע הליכים משפטיים נגד בני משפחתו שביצעו עבירות בנייה; וכמי שזכה – בזיקה לתפקידו כדירקטור ובדרך שאינה ישרה – במיליון שקלים במסגרת הגרלת מפעל הפיס", כך על פי התביעה.

 

 

"יודגש", נטען בתביעה, "כי התובע מעולם לא נחשד בביצוע עבירה פלילית, לא הואשם בביצוע עבירה פלילית וכפועל יוצא כמובן שלא הורשע בכזו. עם זאת, כשצופים בכתבה הקיצונית, השקרית והמכפישה מבית היוצר של הנתבעים, אין ספק כי בעיני האדם הסביר מתקבל רושם שהתובע הוא עבריין מושחת. מדובר בניסיון מסוכן של הנדוס תודעה שגרם ועדיין גורם לתובע נזק שאין לו תקנה".

עוד נטען, כי בטרם הגשת התביעה, נשלח לתאגיד מכתב התראה, שבו הוא נדרש להסיר את הכתבה מכל מקום שבו הופצה בתוך שלושה ימים ולפרסם במקומות אלה נוסח תיקון, שצורף כנספח למכתב. כמו כן נדרש תשלום פיצוי לואקים בסך 200 אלף שקלים בגין פגיעה בשמו הטוב בתוך חמישה ימים. על פי התביעה, הנתבעים מיאנו לפעול לתיקון הנזקים.

בתביעה מתבקש בית המשפט לחייב את הנתבעים לשלם לואקים חצי מיליון שקלים, בגין "הפצת חמישה פרסומי לשון הרע חמורים מאין כמותם בכוונה ברור לפגוע"; כמו כן, להסיר לאלתר "כל זכר לפרסומים נשוא התביעה, ולפרסם דבר תיקון או הכחשה לכזבים שהופצו בגנות התובע, לפי העניין, ולפי שיקול דעתו המסור של בית המשפט הנכבד".

מ"כאן חדשות" נמסר בתגובה: "כתב התביעה טרם התקבל. נגיב לטענות, כמקובל, בבית המשפט".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר