דץ, קליש ורמתי (צילום: אביב שילה, ראובן כהן - דוברות עיריית חיפה, בועז כהן)
דץ, קליש ורמתי (צילום: אביב שילה, ראובן כהן - דוברות עיריית חיפה, בועז כהן)

קליש-רותם תזומן לעדות בבית המשפט בתביעת לשון הרע שמנהל רמתי נגד עו"ד ליאור דץ

בדצמבר 2020 הגיש רמתי תביעת לשון הרע נגד עו"ד דץ, שכינה אותו בתוכנית רדיו "עבריין פלילי". שופט בית משפט השלום בעיר קיבל חלקית את בקשתו של דץ לזמן מספר עדים, בהם ראש העירייה, היועצת המשפטית של העירייה, היועץ המשפטי לשעבר של יפה נוף וסמנכ"ל הכספים של החברה

פורסם בתאריך: 26.6.22 14:25

שופט בית המשפט השלום בחיפה, רמזי חדיד, קיבל חלקית את בקשתו של עו"ד ליאור דץ לזמן שורה של עדים בתביעת לשון הרע שהגיש נגדו חבר מועצת העיר יואב רמתי. העדים שאושר זימונם הם ראש העירייה עינת קליש-רותם, היועצת המשפטית של העירייה עו"ד ימית קליין, היועץ המשפטי לשעבר של חברת יפה נוף איציק זכאי וסמנכ"ל הכספים של יפה נוף ישראל גור. הבקשה של דץ לזמן לעדות את טוביה בירן ממשרד מבקר המדינה – נדחתה על ידי השופט.

בדצמבר 2020 הגיש חבר המועצה יואב רמתי תביעת לשון הרע נגד עו"ד ליאור דץ בסך 142 אלף שקל בעקבות דברים שאמר עליו האחרון ברדיו חיפה.

מכתב התביעה: "באותה תוכנית רואיין התובע (רמתי – ב"כ), ואילו הנתבע (דץ – ב"כ) התבקש להגיב לעניין טענה שהעלה התובע נגד אחד מלקוחותיו. במסגרת תגובתו האשים הנתבע את התובע, כי הוא 'עבריין'. תחילה טען כי התובע הוא 'עבריין פלילי', ומספר דקות לאחר מכן חזר על אותה טענה וכינה את התובע 'עבריין'. האשמה כוזבת זו נטענה על ידי הנתבע מעל גלי האתר, בידיעה שהיא כוזבת וחסרת בסיס, במטרה לפגוע בשמו הטוב של התובע ולבזותו. שכן השומע הסביר, יסבור כי אדם המכונה עבריין הוא מי שהורשע בדין או לפחות מי שלאחר חקירת משטרה הומלץ להגיש נגדו כתב אישום או אף הוגש כזה. חמור מכך, ההדגשה שנעשתה על ידי הנתבע, בדבר היות התובע 'עבריין פלילי' מצטיירת אצל השומע הסביר, כי מדובר באדם שפשע ועבר על הוראה מהוראות חוק העונשין".

בבקשתו לזמן לעדות את קליש-רותם, כתב עו"ד אורי שילה, בא כוחו של דץ: "בית המשפט מתבקש להזמין את ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם, למתן עדות בהיותה מי שנחשפה באופן אישי למעשיו של התובע ולממצאי החקירות בעניין התובע, ומי שהנחתה את היעוץ המשפטי בעיריית חיפה לבחון את הטענות נגד התובע, וכן כתבה למשרד מבקר המדינה מכתב התייחסות במענה לפניית משרד מבקר המדינה בעניין החשדות נגד התובע לגבי שימוש ב'חברות קש' ובשאלת ניגוד העניינים של התובע".

בהחלטתו כתב השופט: "כעולה מכתב התביעה, התובע הינו חבר מועצת העיר חיפה ובמועדים הרלוונטיים לתביעה הוא כיהן גם כן כחבר ויו"ר דירקטוריון התאגיד העירוני יפה נוף – תחבורה, תשתיות בנייה בע"מ. הוועדה למניעת ניגוד עניינים ברשויות המקומיות מטעם משרד המשפטים קיימה בדיקה בעניינו של התובע וקבעה, כי קיים חשש לניגוד עניינים בין עיסוקיו השונים. בעקבות זאת התובע השהה תחילה את חברותו בדירקטוריון יפה נוף, ובהמשך הוא התפטר לצמיתות מתפקידו באותה חברה.

"מכתב ההגנה עולה, כי בנוסף לבדיקה שערכה הוועדה לניגוד עניינים בעניינו של התובע, התקיימה בדיקה נוספת על ידי מבקר המדינה, ואשר מידע ביחס אליה פורסם בעיתונות. משתי הבדיקות הנ"ל עלו ממצאים חמורים בדבר ניגוד עניינים חריף בו מצוי התובע בעיסוקיו השונים, אף כי מבקר המדינה לא פרסם דוח סופי, אלא רק טיוטה. לפי מידע שיצא מלשכת ראשת עיריית חיפה, היא קבלה העתק ממנה. בעקבות זאת, קיימה ראש העירייה ישיבה ב-2 בספטמבר 2019, שבה השתתפו מר טוביה בירן, מי שערך טיוטת דוח מבקר המדינה, היועצת המשפטית של עיריית חיפה, מבקר העירייה, מ"מ וסגן ראש העיר, התובע ובא כוחו, ובמהלכה הציג מר בירן את הדוח החמור.

"לאחר אותה ישיבה, פנתה ראש העיר למר בירן במכתב, שבו היא התייחסה, בין היתר, לחשש שהתובע עשה שימוש לכאורה בחברות קש והנחתה את השירות המשפטי לבחון טענות אלה לעומק. בין לבין, לקוח של הנתבע, מר מרדכי בליצבלאו, פנה לגורמים השונים בעניינו של התובע, ובין היתר לוועדה לניגוד עניינים ולעיריית חיפה. בהמשך, מר בליצבלאו הגיש באמצעות הנתבע עתירה מינהלית נגד התובע, העירייה וגורמים נוספים, בה התבקש בין היתר, ביטול מינויו של התובע כיו"ר דירקטריון יפה נוף וכחבר דירקטריון.

"בתגובה, פעל התובע להדוף את החשדות נגדו, ובהקשר זה הוא השתתף בתוכנית הרדיו ותקף את בליצבלאו. הנתבע, אשר הגיע לאולפן ללא קשר לתובע, התבקש להשיב להאשמות אשר הוטחו בבליצבלאו, ובתגובתו הוא אכן אמר, כי התובע הוא 'עבריין פלילי לכאורה' ו'עבריין פלילי', והם הביטויים אשר בגינם מוגשת התביעה".

 

 

עוד כתב השופט חדיד בהחלטתו: "התובע פירט את העדות הצפויה של כל אחד מהעדים… וטען, כי הביטוי 'עבריין פלילי' או 'עבריין' אין משמעותו אך ורק למי שהוגש נגדו כתב אישום והורשע בדין, אלא גם למעשה העברייני או למי שחשוד בביצועו. שקלתי מכלול טענות הצדדים, ומצאתי להיעתר לבקשה באופן חלקי".

את החלטתו לדחות את הבקשה של דץ לזמן לעדות את טוביה בירן ממשרד מבקר המדינה, נימק השופט: "במקרה דנן הנתבע מבקש להזמין את מר בירן על מנת להעיד על הממצאים שהתגלו במסגרת חקירת מבקר המדינה, ככל והתגלו, ביחס לחשדות שעלו נגד התובע וזאת כדי להוכיח את הגנותיו במשפט, לרבות הגנת אמת בפרסום, משהטיח בתובע כי הינו 'עבריין פלילי לכאורה' או 'עבריין לכאורה'. כאמור, עדות זו אינה קבילה בהתאם לחוק מבקר המדינה, ולפיכך הבקשה בנדון נדחית".

בסיכום החלטתו כתב השופט: "הבקשה נדחית ביחס להזמנתו של מר טוביה בירן למתן עדות במשפט, כמו גם להזמנת ראש העיר למתן עדות ביחס לממצאי חקירת מבקר המדינה, אליהן נחשפה כמו גם לעניין פנייתה למבקר המדינה בעקבות קבלת טיוטת דו'ח המבקר, ככל שהייתה. מנגד, הבקשה מתקבלת להזמנת ראש העיר למתן עדות ביתר העניינים כמפורט בבקשה, כמו גם להזמנתם של עו"ד קליין, מר גור ועו"ד זכאי".

רמתי מסר בתגובה: "הנושא בהליך משפטי. לכן לא אתייחס בשלב זה".

מעיריית חיפה עדיין לא התקבלה תגובה.

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר