מרכז השיט בחוף השקט (צילום: בועז כהן)
מרכז השיט בחוף השקט (צילום: בועז כהן)

מדוע עצרה העירייה את פעילויות השיט לילדים עם צרכים מיוחדים?

לטענתם של הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים אשר משתתפים בפעילויות שיט במועדון השיט בחוף השקט, עיריית חיפה עצרה את הפעילות על אף שהתקציב עבורה אושר במועצת העיר. כעת הם יוצאים למאבק ומאיימים בעתירה. גל, ילד עם צרכים מיוחדים: "עינת קליש רותם, תתביישי לך"

פורסם בתאריך: 28.9.22 13:00

הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים אשר משתתפים בפעילויות שיט במועדון השיט בחוף השקט יוצאים למאבק בעיריית חיפה שעצרה לטענתם את הפעילות.

במכתב ששלח נציג ההורים עו"ד אסף אורן ליועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, תחת הכותרת "התעמרות עיריית חיפה בילדים בעלי צרכים מיוחדים", הוא כתב: "אני מייצג הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, שילדיהם לוקחים חלק בפעילות שיט חינוכית בחוף השקט בהנחייתו ובהדרכתו של דוד חבוב. פעילות זו מתקיימת זה שנים רבות, תוך שימוש בכלי שיט ובציוד ימי שבבעלות משרד החינוך, המותאמים לצרכיהם המיוחדים של הילדים, ובכלל זה סנוניות וקיאקים. לאחרונה נדהמו מרשי לגלות כי העירייה נמנעת להאריך את התקשרותה מול משרד החינוך בהסכם להעמדת כלי השיט והציוד לטובת הילדים, מה שהביא לעצירת הפעילות ולפגיעה קשה בילדים בעלי צרכים מיוחדים, על כל המשתמע מכך".

עוד כתב אורן לקליין כי "כפי שידוע לך היטב, לא קיימת מניעה כלשהי להארכת ההתקשרות לתקופה נוספת, מה גם שאך אתמול אישרה מועצת העיר תקציבים הנדרשים לצורך כך. לאור האמור לעיל, עיריית חיפה נדרשת להאריך לאלתר את התקשרותה מול משרד החינוך לתקופה של שנה נוספת לצורך העמדת כלי שיט וציוד ימי לטובת פעילות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחוף השקט. ככל שהעירייה לא תעשה כן תוך שבעה ימים מהיום, הורו לי מרשי לעתור בפניה לבית המשפט, וכל הטורח, אי הנעימות וההוצאות הכרוכות בכך יושתו על העירייה".

 

 

 

בחוף השקט פועל משעות הצהריים בית ספר ימי של משרד החינוך שמתוקצב גם על ידי העירייה. במקום פועל גם מועדון שיט שמפעיל ילדים בעלי צרכים מיוחדים בסירות של בית הספר הימי. מדי שנה נחתם הסכם בין בית הספר לעירייה ולמשרד לצורך השימוש בסירות לפעילות של המועדון. כעת מסרבים בעירייה לחתום על חידוש ההסכם.

חברים במועצת השינוי וחברי מועצה אחרים הרימו את הכפפה והחליטו להשיב את הפעילות לילדים. "הטענה של עינת קליש רותם בהתחלה היתה שאין תקציב, אבל ועדת הכספים יזמה תקציבים", מסרה שרית גולן שטיינברג, "טענה אחרת היתה שאין למקום רישיון עסק בגלל שאין ספרינקלרים במבנה, אך האחראית להוציא רישיון עסק זו העירייה עצמה, וגם אישרנו תקציב לספרינקלרים. הטענה האחרונה היתה היבטי בטיחות. בקיצור, היא מסרבת לחתום. במועדון השיט הביאו בינתיים סירות משדות ים, אבל מי שלא יכולים להשתמש בהן, וכבר חודש ימים נפגעת להם השגרה, הם הילדים על הספקטרום האוטיסטי כי הם זקוקים לסירות של העירייה. כל עוד קליש רותם לא חותמת על ההסכם מול מועדון השיט לשימוש בסירות, שמי שמבצע את האחזקה שלהן זה מועדון השיט עצמו, נמנעת הפעילות של הילדים. כבר חודש הם מגיעים לחוף ורק צופים על הסירות".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ניר

    קליש צודקת. ומדהים השימוש הציני והמרושע שמרכז השייט עושה בילדים עם מוגבלויות. תתביישו!

  2. חיפאית שהצביעה לקאליש

    בושה שעירית חיפה לא מצליחה לפתור את המשבר הזה!! אין גבול לחוסר העשיה של עירית חיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר