בית הגפן (צילום: בועז כהן)
בית הגפן (צילום: בועז כהן)

עצומה: לא למנוע את קיום האירוע בבית הגפן

שורה של אנשי שמאל חתמה על עצומה הקוראת לא לבטל את האירוע במסגרת פסטיבל "סיפור חיפאי", שבו כך נטען ינאמו דוברת שהביעה תמיכה בפיגוע בהר הבית שבו נרצחו שני שוטרים ופעיל BDS שהשווה את חיילי צה"ל לנאצים: ההתכחשות לקיומה של תרבות פלסטינית היא חלק מהכחשת קיומו של עם פלסטיני"

פורסם בתאריך: 19.11.22 19:04

עשרות אנשי שמאל חתמו על עצומה שמופנית לראש העיר עינת קליש רותם ואשר קוראת לא למנוע את קיום האירוע המתוכנן להתקיים מחר (ראשון) במסגרת פסטיבל "סיפור חיפאי" בבית הגפן.

בתחילת השבוע החל ארגון בצלמו למחות נגד קיום פאנל "סימוני גבול – על גבולות התרבות הפלסטינית העכשווית בחיפה". המחאה הגיעה עד לכנסת, וביום חמישי שלח ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) מכתב לשר התרבות חילי טרופר ולקליש רותם, ובו הוא דרש לבטל את האירוע, ובדף הפייסבוק שלו הוסיף כי אם האירוע לא יבוטל, הוא יגיע למחות במקום.

"קיבלתי פניות רבות שהגיעו אלי מתושבי חיפה וממשפחות שכולות שזועמות על כנס הסתה ושנאה שצפויים להשתתף בו תומכי טרור ושייערך בבית הגפן בחיפה ביום ראשון הקרוב", כתב כהן לטרופר ולקליש רותם והוסיף כי בכנס אמורים לקחת חלק דוברת שהביעה תמיכה בפיגוע בהר הבית שבו נרצחו השוטרים האיל סתאווי וכמיל שנאן, ופעיל BDS שהשווה את חיילי צה"ל לנאצים. עוד כתב ח"כ כהן כי "הכנס נערך במימון מלא של משלם המסים הישראלי על ידי משרד התרבות ועיריית חיפה. לא ייתכן שכספי ציבור יממנו אירוע כזה. אני דורש מכם באופן מיידי לבטל אירוע זה, ובמקומו להזמין את ההורים השכולים שיספרו על ילדיהם ועל מעשי גבורתם".

גם העירייה התייחסה לנושא והודיעה כי "עיריית חיפה והעומדת בראשה מקדמים שיח של שלום וסובלנות אך מגנים בתוקף מתן במה לתומכי טרור מכל סוג שהוא. נודע לנו על קיומו של הכנס מכלי התקשורת, ולבנו עם המשפחות השכולות שכואבות על קיומו של כנס מסוג זה. לפיכך הנחתה ראש העיר את הייעוץ המשפטי לבדוק באופן בהול את חוקיותו של הכנס ואם ניתן למנוע מדוברים שהביעו תמיכה בטרור להשתתף בו, מכיוון שמדובר באולם אירועים השייך לתאגיד עירוני. הייעוץ המשפטי בודק את הדברים ביחד עם משרד התרבות".

 

 

בעצומה שנשלחה לראש העיר, תחת הכותרת "שמרי על חופש הביטוי, על הדמוקרטיה והקיום המשותף", נכתב: "אנו החתומים מטה, יהודים/ות וערבים/ות תושבי ואוהבי חיפה, מתנגדים נחרצות ללחצים שמפעילים גורמים פוליטיים קיצוניים לביטול אירוע בנושא תרבות פלסטינית, במסגרת פסטיבל 'סיפור חיפאי'" שמארגן בית הגפן. המתקפה על חופש הביטוי היא חלק ממתקפה רחבה על המרחב הדמוקרטי. ההתכחשות לקיומה של תרבות פלסטינית היא חלק מהכחשת קיומו של עם פלסטיני. כניעה לגל האנטי דמוקרטי תהיה בכייה לדורות, תעמיד בסכנה את חופש הביטוי והיצירה בחיפה, ותפגע קשות במהותה כעיר משותפת. אנו קוראים לראש העיר להגן על חופש הביטוי בעיר ולא להיכנע לפופוליזם זול. אנו קוראים לציבור הרחב היהודי והערבי לא לשתוק מול ניסיונות ההשתקה וההפחדה אלא לדבוק במאבק המשותף להגנת המרחב הדמוקרטי והקיום המשותף בחיפה".

בין החותמים על העצומה: הסופר סמי מיכאל, חתן פרס ישראל לתיאטרון מכרם חורי, כלת פרס ישראל לספרות פרופ' ניצה בן דב, כלת פרס ישראל לסוציולוגיה פרופ' דבורה ברנשטיין, פרופ' עליזה שנהר, הבמאי עמוס גיתאי, השחקן והבמאי יוסף אבו ורדה, הבמאי סיני פתר, מנהל יחידת האשפוז הקרדיולוגי במרכז הרפואי כרמל ד"ר בשיר כרכבי, ח"כ איימן עודה, חברי מועצת העיר רג'א זעאתרה ושהירה שלבי, יו"ר ועדת התרבות בעיריית חיפה תבור להט, חבר הכנסת לשעבר עיסאם מח'ול, מנכ"ל מרכז מוסאוא ג'עפר פרח, מנהלת שתי"ל חיפה פידא טבעוני ואייל לבקוביץ' מגולדמונד ספרים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. י

    קראתי את הכתבה. נשמע מדי רדוד. אין מילה על הבעיות שהעלו המתנגדים. רק על ”תרבות פלסטינית”.
    בשביל ”תרבות פלסטינית” צריך להזמין תומכי טרור? אין אף אחד אחר? אתמהה! אבל אם זה מה שיש ובאמת אין אף אחד אחר הרי שכל ה”תרבות” הזאת עדיף לה שלא תהיה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר