(צילום מתוך פרסומי הלמ"ס)
(צילום מתוך פרסומי הלמ"ס)

מדד איכות החיים בערים הגדולות: חיפה רק במקום התשיעי

מנתונים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי חיפה קיבלה את הציון בינוני במדד איכות החיים בערים הגדולות בישראל. בראש הרשימה ניצבת ראשון לציון, ואחריה רחובות, רמת גן, כפר סבא, פתח תקוה, נתניה, אשקלון, תל אביב-יפו, חיפה, בית שמש, בני ברק, באר שבע, אשדוד, חולון, ירושלים ובת ים

פורסם בתאריך: 4.1.23 08:11

חיפה מדורגת במקום התשיעי מתוך 16 עם ציון בינוני במדד איכות החיים בערים הגדולות בישראל אשר מונות יותר מ-100,000 תושבים – כך עולה מנתוני מדדי איכות החיים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) לשנת 2021.

בראש קבוצת הערים הגדולות עם ציון כולל גבוה במדדי איכות החיים ניצבת ראשון לציון, ואחריה רחובות, רמת גן, כפר סבא, פתח תקוה, נתניה ואשקלון. בקבוצת הערים עם ציון כולל בינוני נמצאות תל אביב-יפו, חיפה ובית שמש, ובקבוצת הערים עם ציון כולל נמוך נמצאות בני ברק, באר שבע, אשדוד, חולון, ירושלים ובת ים.

מתוך 51 המדדים שנבחנו בחיפה, ב-23 מצבה של חיפה היה טוב יותר מהממוצע הארצי, וב-28 מדדים מצבה היה פחות טוב מהממוצע הארצי.

 

 

מפילוח הנתונים עולה כי מצבה של חיפה היה טוב במיוחד לעומת הממוצע הארצי במדדים שביעות רצון מהעבודה (98.5 אחוז לעומת 91.9 אחוז), השכלה על תיכונית והשכלה גבוהה (77.3 אחוז לעומת 50.8 אחוז), צפיפות הדיור (0.69 לעומת 0.85 נפשות לחדר) ואמון בממשלה (42.2 אחוז לעומת 30.1 אחוז).

עוד עולה כי מצב העיר היה טוב יותר לעומת הממוצע הארצי במדדים תפקיד תואם את תחום הלימודים, תמותת תינוקות, זכאות לבגרות, אמון במערכת המשפט, מיחזור, שביעות רצון מהתחבורה הציבורית ואיכות מי השתייה.

מצבה של חיפה היה פחות טוב מהממוצע הארצי במדדים של נשים בניהול במגזר הציבורי (0.73 אחוז לעומת 0.6 אחוז), ביטחון בסביבה מקוונת (35.9 אחוז לעומת 43.4 אחוז), תפקיד מאפשר קידום, הרוגים בתאונות דרכים, עודף משקל לילדים בכיתות א' ו-ז', סרטן גברים, סרטן נשים, שביעות רצון מזמן הגעה לעבודה, שביעות רצון מניקיון, ציפיות ביחס לעתיד, תחושת בדידות, יכולת להתמודד עם בעיות, תחושת אפליה, הערכה מבני המשפחה ושביעות רצון מהמצב הכלכלי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. השלישית בגודלה ותקציבה אבל מקום 9.. איזה בזיון

    קליש החמירה את מצבה של חיפה בכל המדדים החשובים.
    זוועה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר