יערות הכרמל (צילום: yura20066/depositphotos.com)
יערות הכרמל (צילום: yura20066/depositphotos.com)

מדוע ההחלטה להקים חורשה להנצחת החללים אינה מיושמת?

למרות שעברה שנה מאז שוועדת השמות העירונית ומועצת העיר אישרו את ההחלטה להקים את חורשת הבנים להנצחת חללי כוחות הביטחון, דבר לא נעשה. יוזם ההצעה אלי דבי: "זו חוצפה. ההורים השכולים רק רוצים לחוש תקווה". יו"ר הוועדה עו"ד שרית גולן שטיינברג: "ראש העיר אחראית על הביצוע"

פורסם בתאריך: 9.1.23 07:56

שנה לאחר האישור בוועדת השמות ובמועצת העיר, חורשת הבנים עדיין לא קמה. בדצמבר 2021 אישרה ועדת השמות את יוזמתו של אלי דבי, מייסד ארגון לנצח אחי, להקים חורשה להנצחת חללי כוחות הביטחון שתיקרא חורשת הבנים. דבי הציג את יוזמתו בפני ועדת השמות ואמר בה: "אני לא מדבר בשמי אלא בשם כל המשפחות השכולות שאין לנו שום תקווה בחיים עצמם. אחרי שחייל נהרג, כל המשפחה מתרסקת. הרעיון שלי הוא להפיח במשפחות האלה רוח חיים חדשה ותקווה, הרעיון הוא להקים את חורשת הבנים, שכל עץ בה יהיה על שם של חלל. אני לא חושב שהוועדה מבינה כמה מהותית היא הנצחה כזאת למשפחות השכולות, על אחת כמה וכמה להורים המבוגרים".

ועדת השמות אימצה את היוזמה והצביע בעדה פה אחד. "הועדה מחליטה לאשר הבקשה לייחוד חורשה לזכר הנופלים שהם חללי כוחות הביטחון", נכתב בפרוטוקול הוועדה, "הוועדה מבקשת ממחלקת תכנון נוף לאתר ביחד עם מחלקת תכנון דרכים אתר מתאים אשר יאפשר הקמת חורשה שמתאימה לכ-1,900 עצים. מוצע כי החורשה תיוחד לנטיעת עצי פרי בכפוף להמלצת גורמי המקצוע. לאחר קבלת אישור מועצת העיר נבקש הצעות שיוחזרו לוועדת שמות תוך 60 ימים". חודש לאחר מכן, בינואר 2022, אישרה מועצת העיר את ההחלטה של ועדת השמות.

 

 

"זו חוצפה", אומר דבי בכעס, "היוזמה הזו אושרה, וכבר דיברו על כך שכבר ביום הזיכרון 2022 היא תקרום עור וגידים, והנה – אנחנו מתקרבים ליום הזיכרון 2023, ואין כלום. הורים שכולים רוצים להנציח את יקיריהם ובינתיים גם הם הולכים לעולמם. איפה הנושא הזה עומד? אם מחפשים שטח אדמה, יש בכרמל הרבה אתרים שרק מחפשים מישהו שיקים את זה, אבל דבר לא נעשה. ההורים השכולים רק רוצים לחוש תקווה".

יו"ר ועדת השמות עו"ד שרית גולן שטיינברג: "ועדת השמות אחראית על ההחלטה להנציח, ועל הביצוע של ההחלטה אחראית ראש העיר מול מינהל ההנדסה. כמו רוב החלטות המועצה, גם החלטה חשובה זו לא מיושמת".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר