רכבי אגד תיקתק (צילום: אגד)
רכבי אגד תיקתק (צילום: אגד)

קליש רותם לרגב: השאירי את תיקתק בחיפה

ב-21 בפברואר, תשעה ימים לאחר הודעת משרד התחבורה על הפסקת שירות תיקתק בחיפה, נזכרו בעיריית חיפה שיש לפעול למען התושבים. עינת קליש רותם פנתה לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה להשאיר את השירות בעיר והוסיפה כי ההחלטה פוגעת ביכולת התנועה של התושבים ומעודדת שימוש ברכב פרטי

פורסם בתאריך: 28.2.23 10:52

ב-21 בפברואר, תשעה ימים מאז הודעתו של משרד התחבורה על הפסקת שירות תיקתק של אגד בחיפה והמחאה הציבורית נגד ההחלטה, בעיריית חיפה נזכרו שיש תושבים שצריך לפעול למענם. מהעירייה נמסר כי "ראש העיר עינת קליש רותם פנתה לאחרונה לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה להשאיר את שירות תיקתק בחיפה, והוסיפה כי ההחלטה, שעליה התבשרה העירייה מכלי התקשורת, פוגעת ביכולת התנועה של התושבים ומעודדת שימוש ברכב פרטי ולא בתחבורה ציבורית".

במכתבה לשרה רגב כתבה קליש רותם: "שירות תיקתק מאפשר שימוש בתחבורה ציבורית לתושבים המתגוררים ברחובות שבהם לא קיימת תחבורה ציבורית סדירה בשל היעדר יכולת תמרון של האוטובוסים הגדולים ברחובות הצרים והמתפתלים, אשר חלקם אף ללא מוצא. הטופוגרפיה ההררית של העיר מקשה מאוד על תושבי רחובות אלה להגיע לצירי התנועה הראשיים, שבהם פועלים האוטובוסים וגורמת להם לוותר על השימוש בתחבורה הציבורית".

 

 

בעירייה ציינו כי משיחות עם אנשי שירות תיקתק עולה כי מאז הפעלתו במרץ 2020 בוצעו באמצעותו קרוב למיליון נסיעות בחיפה, כאשר במחצית השנייה של 2022 נרשמה עלייה של עשרות אחוזים במספר הנסיעות החודשיות של עשרות אלפי לקוחות. עוד עולה משיחות כי יותר מ-60 אחוז מהמשתמשים בשירות הם בעלי רכב פרטי וכ-80 אחוז מבעלי הרכב השיבו כי הם הפחיתו את השימוש ברכב הפרטי בזכות תיקתק.

"לאור העלייה בשימוש בשירות", כתבה ראש העיר, "אף התחיל הליך להרחבת השירות ומתן מענה לאזורים נוספים באזורי תעשייה ומגורים שונים בעיר". את מכתבה היא סיימה בקריאה לרגב לשקול מחדש את החלטתה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. פיגי

    גם כשראש העיר עושה, אתם מתלוננים.
    יש בארץ עסקנים ופוליטיקאים ולא עיתונאים.

  2. אריק

    חייבים להשאיר את תיק תק בחיפה. שירות על חלל. זה משהו חדשני שמציל חיפאים רבים מתחבורה מסורבלת.

  3. אלון

    למה לא נותנים לשירות לרוץ מספיק זמן. מה הלחץ לסגור. אל תשכחו שהתיקתק נפתח בקורונה שזאת נקודת פתיחה קשה. ובכל זאת הרבה חיפאים התמכרו לשירות היעיל הזה שרק הולך ומשתפר. אם אני לדוגמא נוסע לעבודה עם המכונית אין לי חניה בעבודה וגם כשאני חוזר הבייתה אין סיכוי למצוא חניה קרובה והשרות עזר מאד אז חבל.

  4. אולי עציוני ישקם את הקשר עם משרדי הממשלה

    אף שר בממשלה הקודמת או הנוכחית לא סופר את חיפה בגלל קליש החלשה
    משרדי הממשלה עם דלת סגורה לעיריית חיפה והעיר סובלת
    באוקטובר חייבים לשנות את המצב

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לצערי זה לא מעניין את רגב היא מעולם לא נסעה בתחבורה ציבורית 2 קאליש מנותקת מכל שרי הממשלה קליש חלשה צריך ראש עיר חרדי והוא יפתור את כל הבעיות במדינה רק כוח עובד

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר