רכבי אגד תיקתק (צילום: אגד)
רכבי אגד תיקתק (צילום: אגד)

סופית: שירות תיקתק של אגד יסיים את פעילותו בחיפה

חודשיים לאחר שהודיע על המשך שירות אגד תיקתק בחיפה, משרד התחבורה עשה סיבוב פרסה והחליט על הפסקתו ב-20 במרץ. הסיבות: השירות לא עמד ביעדי הפיילוט שנקבעו לו, ולכן הוחלט לא להאריך אותו בתנאי הסבסוד הגבוהים שנדרשו לצורך הפעלתו. נוסעי תיקתק פתחו עצומה בקריאה לא לבטל את השירות

פורסם בתאריך: 12.2.23 12:29

עדכון אחרון: 12.2.23 16:55

שירות המיניבוסים תיקתק של חברת אגד יסיים את פעילותו בחיפה ב-20 במרץ, וזאת לאחר שהשירות לא עמד ביעדי הפיילוט שנקבעו לו על ידי משרד התחבורה – כך הודיע היום (ראשון) המשרד.

כזכור, לפני חודשיים הודיע משרד התחבורה כי הוא לא יפסיק את שירות אגד תיקתק בחיפה למרות כישלון הפיילוט בירושלים ובגוש דן (שירות באבל) והפסקתו בסוף חודש דצמבר.

בהודעה שפרסם משרד התחבורה נכתב: "לאחר שבחודש דצמבר האחרון הפסיק המשרד את השירות בירושלים, שירות המיניבוסים תיקתק יסיים את פעילותו גם בחיפה. לאחר שהשירות לא עמד ביעדי הפיילוט שנקבעו לו על ידי משרד התחבורה הוחלט לא להאריך את השירות הניסיוני בתנאי הסבסוד הגבוהים שנדרשו לצורך הפעלתו. מנתוני הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה עולה כי מספרי הנוסעים הנמוכים בשירות תיקתק בחיפה רחוקים מלעמוד ביעדים שנקבעו לחברת אגד, וזאת לצד רמת סבסוד גבוהה של עשרות אחוזים לנוסע .לאחר שלא הוצג מתווה שיבטיח עמידה ביעדי השירות ללא הרחבת הסבסוד הוחלט במשרד לא להאריך את הפיילוט ולהשתמש במשאבים שהוקצו לו לשיפור השירות בתחבורה הציבורית בערוצים אחרים".

 

 

מאגד נמסר בתגובה: "שירות תיקתק הושק לפני שלוש שנים כפיילוט חדשני מבוסס טכנולוגיה לתחבורה שיתופית בהזמנה אישית בחיפה. אגד נרתמה לפיילוט של משרד התחבורה, האמינה בו והשקיעה מאמצים רבים להצלחתו. אגד תיקתק תוכנן להיות אמצעי תחליפי לשימוש ברכב פרטי ומשלים לתחבורה הציבורית. הפיילוט החל לפעול בתקופת הקורונה המאתגרת, התמודד עם  אתגרים רבים וצלח אותם. הוא זכה לאהדה רבה בחיפה וגייס לקוחות נאמנים שנהנו מהשירות, ובתום שנת הפעילות הראשונה הוחלט להאריך את הפיילוט בשנה נוספת. אנחנו מודים לשותפינו בפרויקט ולצוות משרד התחבורה".

מנהל תיקתק בחיפה צלי שבבו: "אני מצר על ההחלטה. למרות שיש מאות אלפי נסיעות בשנה של חיפאים מרוצים, משרד התחבורה החליט לסגור את תיקתק בחיפה. תיקתק פועל בחיפה גם בשכונות וברחובות ללא תחבורה ציבורית סדירה, ודואג להסיע את התושבים לעבודה, לבתי הספר, לחוגים ולבילויים. אם תיקתק לא יפעל באזורים אלה, עלות הנסיעות של התושבים תעלה משמעותית כי הם יצטרכו להשתמש ברכב או להזמין מונית, ועבורם זהו שירות חיוני ולא מותרות. תיקתק משפר את איכות החיים והוא לא עוד שירות תחבורה".

שירות תיקתק החל לפעול בחיפה במאי 2020, והוא מאפשר להזמין מיניבוס של אגד באמצעות האפליקציה של החברה אל תחנת האוטובוס הקרובה למקום המגורים או העבודה של המזמין, ומשם למקומות מרכזיים בעיר כמו הקריה הרפואית רמב"ם, אוניברסיטת חיפה, הטכניון, הגרנד קניון, מרכז הכרמל, מרכז חורב ומרכזית המפרץ. לפי נתוני משרד התחבורה, בשנים 2021 ו-2022 השתמשו בתיתק בחיפה בממוצע 1,101 נוסעים בחודש שהם 13,212 נוסעים בשנה – מספר נמוך בהתייחס לסבסוד הכבד של המשרד.

עדכון (16:55): שעות אחדות לאחר פרסום הידיעה יזמו משתמשים בשירות עצומה תחת הכותרת "משאירים את תיק תק בחיפה". יוזמי העצומה קבעו כיעד לאסוף 2,000 חתימות.

בעצומה נכתב: "משרד התחבורה, הקשיבו לקולות החיפאים והשאירו את תיקתק בחיפה. עשרות אלפי חיפאים נוסעים בתיקתק וחוסכים זמן, דלק וכסף. הם נוסעים לבית הספר, לעבודה, לים ולקניון עם תיקתק. שכונות ורחובות שלא זכו לתחבורה ציבורית לפני תיקתק – רחוב יעקב סולומון בנוה שאנן, הרחובות מרגלית, דן וקדרון בשמבור, טיילת חוף הים, מת"ם ועוד – זוכים עכשיו ליחס ולתחבורה נורמלית. וכמובן, חשוב לנו לשמור על איכות הסביבה ולהוריד רכבים מהכביש. חותמים עכשיו ומשפיעים על שרת התחבורה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. רועי

    מספר המשתמשים שמצויין פה, 1101 בחודש, נראה לי נמוך בהגזמה. זה אומר פחות מ-50 משתמשים ביום, כלומר בכל מיניבוס היה במוצע נוסע אחד ביום.

  2. שולמית, כרמל

    חיפה עיר ענייה מאד, חוסכים כאן שקל לשקל. זה לא תל אביב ולכן היה ברור שזה לא יצליח.

  3. אחמד. י

    צודקים בהחלט, לא מגיע לחיפאים הסמולנים.
    נותנים להם שירות והם ממשיכים לבכות ולא להשתמש.

  4. מאוכזבת

    איזה שטויות, אנחנו נוסעים הרבה מאוד בתיקתק ואני רואה אנשים עלים ויורדים בכמויות כשאני משתמשת.. משהו פה מאוד לא מסתדר, נראה שלמישהו לא התאים שיש לנו דרך טובה להגיע למשרד, חבל מאוד

  5. רחל

    אל תגעו בתיק תק חיפה התחבורה הזאת הצילה המון חיפאים שהשתמשו בשירות המדהים הזה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר