רכבי אגד תיקתק (צילום: אגד)
רכבי אגד תיקתק (צילום: אגד)

משרד התחבורה נענה לבקשת אגד: שירות תיקתק לא יופסק בחיפה

על אף כישלון הפיילוט בירושלים ובגוש דן והפסקתו בסוף חודש דצמבר, משרד התחבורה לא יפסיק את שירות אגד תיקתק בחיפה. בשנים 2021 ו-2022 השתמשו בתיתק בחיפה בממוצע 1,101 נוסעים בחודש שהם 13,212 נוסעים בשנה - מספר נמוך בהתייחס לסבסוד הכבד של המשרד

פורסם בתאריך: 13.12.22 14:13

משרד התחבורה לא יפסיק את שירות אגד תיקתק בחיפה למרות כישלון הפיילוט בירושלים ובגוש דן (שירות באבל) והפסקתו בסוף חודש דצמבר.

שירות תיקתק החל לפעול בחיפה במאי 2020, והוא מאפשר להזמין מיניבוס של אגד באמצעות האפליקציה של החברה אל תחנת האוטובוס הקרובה למקום המגורים או העבודה של המזמין, ומשם למקומות מרכזיים בעיר כמו הקריה הרפואית רמב"ם, אוניברסיטת חיפה, הטכניון, הגרנד קניון, מרכז הכרמל, מרכז חורב ומרכזית המפרץ.

 

 

לפי נתוני משרד התחבורה, בשנים 2021 ו-2022 השתמשו בתיתק בחיפה בממוצע 1,101 נוסעים בחודש שהם 13,212 נוסעים בשנה – מספר נמוך בהתייחס לסבסוד הכבד של המשרד. עם זאת, מכיוון שאגד לא ביקשה להעלות את תמיכת המשרד בפיילוט בחיפה, הוא ימשיך.

לשאלה אם נקבע קריטריון למספר הנוסעים שהשירות צריך לעמוד בו כדי שהפיילוט יצליח נמסר ממשרד התחבורה: "לא נקבע קריטריון להמשך הסבסוד. נקבע שלא תעלה רמת הסובסידיה מעל הרמה שבה היא נמצאת היום בהתאם להסכמי ההפעלה. חברת אגד ביקשה להמשיך להפעיל את השירות בחיפה מתוך ניתוח כלל נתוני השירות בעיר ולאור ריכוז הביקושים באזורים מסוימים, והכל מתוך הבנה כי לא תעלה רמת הסובסידיה מעל הרמה הקיימת היום. בהתאם לכך קיבל המשרד את בקשתה של אגד".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אחד מהעם

    העירייה נכשלה בפרסום וקידום בשכונה היכן שיש נשים עם ילדים ועגלות להביא למרכז הכרמל להציל עסקים ש…. ביזיון של דוברות של עיריית חיפה

  2. יהושוע

    המספרים לא הגיוניים. פחות מ 40 אנשים ביום בחיפה על כל התיקתקים? יש לפחות 10 מוניות כאלו שמסתובבות בחיפה, כל אחת מסיעה 4 נועים כל היום? רק מהכיתה של הבת שלי יש 10 נוסעים כל יום וזו כיתה אחת. תבדקו טוב טוב את הנתונים שמשרד התחבורה מוכר לכם.. תבררו גם עם אגד. יש כאן כנראה אינטרסים

  3. חיפאי

    השתמשתי בעצמי בתיק-תק כ-10 פעמים בשנה החולפת, ואני עוד עם אוטו רוב הזמן… המספרים הללו נשמעים לי נמוכים.

    באשר ל"סבסוד" – תחבורה ציבורית לא אמורה להיות רווחית. ובוודאי, שפרויקט בהרצה אשר הציבור עדיין לא התרגל לנצל יהיה עוד פחות רווחי.

  4. אריה

    הנסיעה עולה בשירות הזה כפול מנסיעה באוטובוס. כתוצאה מהפעלתו אגד ומשרד התחבורה צמצמו הפעלת אוטובוסים וקראו לזה ביוני "רפורמה" בלי לפרסם מה עשו. למשל לכרמליה וכבביר ההאוטובוס האחרון נקבע לשעה 21:00 במקום 23:00.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר