משה שטטמן מקבל את אות יקיר העיר חיפה (צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית חיפה)
משה שטטמן מקבל את אות יקיר העיר חיפה (צילום מתוך דף הפייסבוק של עיריית חיפה)

סגן ראש העיר לשעבר משה שטטמן הלך לעולמו

משה שטטמן, סגן ראש העיר חיפה לשעבר, נפטר בגיל 92. שטטמן היה יו"ר המועצה הדתית וחבר מועצת העיר מטעם המפד"ל. במסגרת פועלו במועצת העיר הוא עמד בראש הוועדה הציבורית להתחדשות הדר. ראש העיר לשעבר עמרם מצנע: "אין כבר אנשים כאלה היום"

פורסם בתאריך: 27.3.23 18:21

משה שטטמן, סגן ראש העיר חיפה לשעבר, נפטר היום (שני) בגיל 92. שטטמן, רואה חשבון במקצועו, היה יו"ר המועצה הדתית וחבר מועצת העיר מטעם המפד"ל. במסגרת פועלו במועצת העיר עמד שטטמן בראש הוועדה הציבורית להתחדשות הדר ועסק רבות בעזרה לזולת. על פועלו הרב למען העיר ותושביה הוא קיבל בשנת 2016 את אות יקיר העיר. שטטמן היה ידוע כמי שדלתו פתוחה לכל, עזר וסייע לכל הקהלים והציבורים, ועשה זאת בהתנדבות מלאה, גם לאחר שפרש מתפקידיו בפוליטיקה המוניציפלית.

שטטמן החליף את אליעזר אלתר כסגן ראש העיר, ושי בלומנטל החליף אותו כנציג המפד"ל במועצה אך את הסגנות הוא קיבל רק עשור לאחר פרישתו של שטטמן מהחיים הציבוריים.

"התמודדתי מול שטטמן באחת ממערכות הבחירות העירוניות והפסדתי לו בקול אחד", נזכר בלומנטל, "למרות זאת נשארנו ידידים וחברים, ולמדתי ממנו הרבה. הצלחתי ללמוד ממנו הרבה דברים בהלכות שליח ציבור. חמש שנים אחר כך נכנסתי למועצת העיר במקומו, ואז הוא התמנה ליו"ר המועצה הדתית. שטטמן שייך לגוורדיה הוותיקה, הוא לא היה שורד היום בפוליטיקה. פחות עניין אותו פרסום, הוא מצא יותר עניין בלעזור לציבור. היום אתה צריך 'לעבוד' בפרסום ולהיות הרבה יותר מוחצן כדי שיצביעו לך. פעם ההצבעות היו מסורתיות. שטטמן זכה בכבוד בתואר יקיר העיר, הוא תרם ועבד למען הציבור. גם לאחר פרישתו הוא המשיך להעביר שיעורים ולעשות למען החברה. הפרס הזה הגיע לו כי הוא היה דמות של איש ציבור אמיתי".

 

 

שטטמן כיהן כסגנו של עמרם מצנע, שאמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "הוא היה איש יקר מאוד. הוא כיהן כסגני בקדנציה הראשונה שלי בשנים 1998-1993. הוא זה שהכניס אותי בסוד העניינים של המגזר הדתי – גם הכיפות הסרוגות, גם המפד"ל וגם החרדים. למדתי ממנו המון דרך ארץ, על פשרות, על גישה מחבקת. הוא היה באמת איש משכמו ומעלה. מהרגע הראשון שבו נפגשנו נוצר בינינו חיבור, והיינו בקשר עד לאחרונה. אין כבר אנשים כאלה היום, בטח לא בציונות הדתית".

הלווייתו של שטטמן תיערך הערב בשעה 21:15 בבית העלמין שדה יהושע, שער ברוש.

 

מודעת האבל

מודעת האבל

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר