סנ"צ ודים בליך ז"ל (צילום: דוברות משטרת ישראל)
סנ"צ ודים בליך ז"ל (צילום: דוברות משטרת ישראל)

לפני שנפל פנה ודים לפקודיו ואמר: "ליום הזה הוכשרנו והתאמנו"

סנ"צ ודים בליך ז"ל, מפקד פלגת קוברה במינהלת תיאום פעולות אכיפה במשטרה, נפל בקרב בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר ביחד עם שישה מלוחמיו. בערב יום הזיכרון ביקרו בני משפחתו באולם ההנצחה בבית יד לבנים בחיפה והתייחדו עם זכרו כשלצדם חבריו ליחידה

פורסם בתאריך: 13.5.24 09:04

בני משפחתו של סנ"צ ודים בליך ז"ל ביקרו באולם ההנצחה בבית יד לבנים בחיפה והתייחדו עם זכרו כשלצדם חבריו ליחידת מתפ"א (מינהלת תיאום פעולות אכיפה במשטרת ישראל), שבה שירת כשנפל בקרב בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר ביחד עם שישה מלוחמיו.

בשבת השחורה הוקפצה יחידת מתפ"א לזירות הלחימה בדרום. בליך נלחם בחירוף נפש לצד חבריו כשנתקלו במעוז מחבלים בבארי, הסתער וחיסל מספר רב של מחבלים. הוא נלחם בתעוזה ובנחישות כאשר אש נורתה מכל עבר, עד שנהרג מירי המחבלים.

בליך, בן 39 במותו, התגייס למשטרת ישראל בשנת 2010 והתגורר בחיפה. הוא החל את שירותו ביחידת המסתערבים של משמר הגבול במסגרת שירותו הסדיר, ולאחר מכן התגייס לשירות קבע ביחידת מתפ"א, שם ביצע מגוון תפקידי לוחמה ופיקוד, שהאחרון שבהם מפקד פלגת קוברה ביחידה. כמו כן הוא מפקד בקורס הקצינים הייעודי במכללה הלאומית לשוטרים. בליך הוא הותיר אחריו אם, רעיה, ושלושה ילדים.

"ודים היה חבר ללא תנאים", מספרים חבריו, "כל מי שהכיר אותו ידע שזכה באדם עם לב ענק. ערכיו ואישיותו הייחודית הונחלו לחניכי קורס הקצינים וללוחמי היחידה שפועלים ברוחו גם לאחר מותו".

 

לוח ההנצחה של סנ"צ ודים בליך ז"ל בבית יד לבנים (צילום: דוברות משטרת ישראל)

לוח ההנצחה של סנ"צ ודים בליך ז"ל בבית יד לבנים (צילום: דוברות משטרת ישראל)

 

 

מפקד מתפ"א נצ"מ איל ראון: "ודים ז"ל נכנס לבארי כמפקד בראש הכוח החלוץ של מתפ"א כדי להציל את תושבי הקיבוץ. מיד עם כניסתם הוא פנה לאחורה לפקודיו ואמר להם 'תהיו מוכנים, ליום הזה הוכשרנו והתאמנו'. ודים הוביל את לוחמיו בקרב מול מאות מחבלים וראה את פקודיו נפגעים ונופלים. על אף פציעתו הקשה הוא פנה אל הלוחם היחיד ששרד את הקרב, אמר לו 'אל תדאג, אני דואג לך', והסתער על המחבלים כשאש נורית מכל עבר. בהסתערות זו מצא ודים את מותו. באופן שבו הוא פעל ניתן לראות שגולמו בו כל התכונות של קצין ולוחם. ודים חי ונשם משטרה, והיה לוחם ומפקד בכל רמ"ח אבריו. את תכונותיו ואת ערכיו, שהבולטים שבהם הם גבורה, חתירה למגע ועוז רוח, הוא הנחיל וחיזק בקרב לוחמיו ופקודיו מרגע גיוסם, דרך קורס לוחם במתפ"א הראשון שהוביל הוא בעצמו כמפקד, ועד לרגע שבו לצערי כל התכונות והערכים הללו הובאו לידי ביטוי בשדה הקרב".

מנהלת בית יד לבנים בחיפה נטע דוברין: "המפגש עם משפחת בליך היה מרגש ושובר לב. פגשתי משפחה מעוררת השראה עם תעצומות נפש מיוחדות. החיבור שלהם עם חבריו ליחידה ועם חבריו מהבית הוא ביטוי לאיש שהיה ודים ז"ל בחייו – איש משפחה מחויב, חבר אמת ולוחם עז נפש. יהי זכרו ברוך".

 

משפחתו של ודים בליך ז"ל בבית יד לבנים (צילום: דוברות משטרת ישראל)

משפחתו של ודים בליך ז"ל בבית יד לבנים (צילום: דוברות משטרת ישראל)

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר