מצעד הגאווה בחיפה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
מצעד הגאווה בחיפה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

מצעד הגאווה: אמנים סטרייטים טוענים לאפליה

בקול קורא שפרסמה עיריית חיפה לאמנים מקומיים לקראת מצעד הגאווה נכתב כי "רשאים להגיש מועמדות יוצרים, אמנים ויזמים אשר עוסקים באמנות ובתרבות להט"ביות". הפרסום הכעיס אמנים חיפאים סטרייטים שטוענים להדרה ולאפליה. די.ג'יי פיל קוסינוב: "מבחינת הכישרון אני מתאים, אבל בגלל שאני סטרייט אני לא מתאים?"

פורסם בתאריך: 11.5.23 11:40

עיריית חיפה פרסמה קול קורא לאמנים שמעוניינים להשתתף באירוע המרכזי של מצעד הגאווה שיתקיים ב-15 ביוני, ועוררה את זעמם של אמנים מקומיים.

לפי הפרסום, "רשאים להגיש מועמדות יוצרים, אמנים ויזמים המתגוררים בחיפה ופועלים בה, ואשר עוסקים באמנות ובתרבות להט"ביות". הפרסום הכעיס אמנים חיפאים סטרייטים שטוענים להדרה ולאפליה. לטענתם, הם מבקשים לקחת חלק באירוע ולהביע את תמיכתם בקהילה הגאה מבלי שיהיו חלק ממנה ומבלי שיעסקו בתרבות להט"בית.

"מאז הכרזתה של עינת קליש רותם בתחילת הקדנציה על כך שזו אינה עירייה מבדרת, כל מיני מהלכים שקשורים לאגף התרבות לא מובנים לי, ואפילו מוזרים בעיניי", אומר יורם מרק רייך, הסולן של הלהקה הוותיקה קילר הלוהטת, "כמי שמצוי בענייני התרבות בחיפה זה עשרות שנים, הן כעיתונאי וכעורך בתחום התרבות המקומי והן כאמן בעצמי שיזם והפעיל מאות אירועי תרבות ומוזיקה בחיפה, הגשתי את מועמדותי לתפקיד מנהל אגף התרבות לפני כשנתיים במטרה לתרום מניסיוני ומיכולותיי. למרות שעברתי את כל השלבים והדרישות, קיבלתי הודעה שלפיה העירייה החליטה לבטל את המכרז שאליו ניגשתי ולהוציא מכרז חדש וקליל יותר, כדי לאפשר למועמדים שלא עמדו בתנאי המכרז המקורי לגשת ולהתמודד. מאז המקרה הזה, שלא ברורה לי מידת חוקיותו, אני כבר לא מתפלא על שום דבר. ולעצם העניין – אני לגמרי בעד שיתוף הקהילה הלהט"בית ככל הניתן בפעילות המקומית, אבל אני תוהה כמה אמנים מקומיים כאלה אכן יש בחיפה ואם זה לא ייאלץ אחדים מהם לצאת מהארון או פשוט לא להשתתף על מנת לא להיחשף".

 

 

שלומי לחיאני מהלהקה החיפאית השילוש הקדוש: "לא כל כך ברור עניין המידור המגדרי של אמנים. מוזיקה וכתיבה אמורות לחצות קהלים ודעות – זו המהות ומה שיפה באמנות. יש בכך חדירה לפרטיות של אמנים כי יש כאלה שעוסקים בכתיבה שקשורה בהגדרות המדוברות ומרגישים לא נוח להוציא או לצאת בתזמון ובמקום האלה".

די.ג'יי פיל קוסינוב: "בוודאי שהייתי רוצה להשתתף באירוע המרכזי של מצעד הגאווה. אלו האירועים הכי שמחים והכי גדולים מבחינה הפקתית, אירועים שכל אמן היה רוצה לקבל קהל כזה ובמה כזו. אני לא מבין למה אני צריך להתאים את נטיותיי לקבל במה בעיר שאני גר בה. הסעיף הזה בקול הקורא מונע ממני לקחת חלק באירוע. מבחינת הכישרון שלי אני מתאים, אבל בגלל שאני סטרייט אני לא מתאים? חבל מאוד".

דניאל בורוכוף מלהקת דייברסיטי: "אין ספק שהדרה זו משפיעה על כל העיר ועל כל האמנים בעיר. אני יכול להבין את הסיבה להפרדה הזו בין אמנות בכלליות לאמנות העוסקת בקהילה הלהט"בית מתוך רצון ליצור אחדות באירוע, אבל העירייה יוצרת הפרדה בין הקהילות השונות ולא עוזרת לפיתוח המונוגמיה בין הקהילות".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "אירועי חודש הגאווה נועדו להעלות על נס את הקהילה הגאה בעיר, על שלל תוצריה מחד ועל הפערים שעוד קיימים מאידך. מדובר בחודש בעל מהות קונקרטית לקהילה הגאה אשר מתבטא גם באירועי תרבות. כפי שבפסטיבל הסרטים מציגים סרטים ולא הצגות תיאטרון, כך גם באירועי חודש הגאווה אנו מציגים תרבות גאה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. לאמור את האמת

    הארץ מותקפת בטילים ובחיפה מתעסקים במצעד הגאווה

  2. שלומי

    יורם מארק רייך אתה בסוף שנות השישים שלך. לתרבות בעיר צריך מישהו צעיר ומחובר. זמנך עבר.

  3. לא מהקהילה אבל קצת בהלם מהאטימות

    תגידו אתם עושים צחוק??? באים להופיע באירוע הפגנתי ולא רוצים להזדהות עם נושא ההפגנה… אירועי הגאווה זה לא עיר הנוער, זה אירוע שנועד לשים את הקהילה הגאה וזכויותיה במרכז, זה לא רק מסיבה כדי להרים ולעשות שמח. לא מוכנים לעסוק בנושא שלשמו התכנסנו אז תופיעו באירועים אחרים ולא כאן.

  4. אביב

    חיפה היא עיר אגואיסטית ומנותקת, בכל הדרום והמרכז רקטות ואזעקות, ובעיר המוזרה הזו מתעסקים תמיד בשטויות, בענייני חזירים, פחי אשפה ושביתות
    לפעמים אני חושב שלא תל אביבים חיים בבועה, אלא החיפאים

  5. שאלה נוספת על מדיניות תמוהה של העירייה

    למה בל"ג בעומר לא הפיקה העירייה אף אירוע עירוני לחנוכה אבל לקהילת להטב יש מליוני שקלים תקציב?
    עזבו הכל פוליטיקות מכוערות ולא נצא מזה

  6. תגובת העירייה מעידה על עומק הבעיה בחשיבה העקומה שלה

    אם זה פתוח רק ללהט"ב איך מדי שנה הם מזמינים פוליטיקאים סטרייטים לנאום?
    אם הם בעד אפלייה מוחלטת אז עד הסוף.
    בואו נבקש שאף סטרייט גם לא יגיע למצעד.

  7. גלי

    יורם מארק רייך פיספס את ההזדמנות שלו. נשארה לו רק המרמרת.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר