ראש העיר עינת קליש רותם במצעד הגאווה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ראש העיר עינת קליש רותם במצעד הגאווה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

מדד הגאווה השנתי: עיריית חיפה צנחה למקום ה-12

ממדד הגאווה השנתי שפרסמה האגודה למען הלהט"ב בישראל על יחסן של הרשויות המקומיות לקהילה הגאה עולה כי עיריית חיפה ממוקמת במקום ה-12 - צניחה של שמונה מקומות ביחס לשנה שעברה. "העירייה נמצאת במגמת ירידה בהשוואה לניקוד שקיבלה בשנה שעברה", נכתב בדוח שהוגש לנשיא המדינה

פורסם בתאריך: 16.5.23 15:00

האגודה למען הלהט"ב בישראל פרסמה היום (שלישי) את מדד הגאווה השנתי שלה באשר ליחסן של הרשויות המקומיות לקהילה הגאה. מהדוח עולה כי עיריית חיפה ממוקמת במקום ה-12 מבין הרשויות ביחסה לקהילה – צניחה של שמונה מקומות ביחס לשנה שעברה שבה היא ניצבה במקום הרביעי.

המדד, שהתפרסם לקראת חודש הגאווה והוגש לנשיא המדינה יצחק הרצוג, בדק את יחסן של רשויות מקומיות בארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד הן תמכו בצרכי הקהילה וקידמו אותה במרחב המקומי בשנה החולפת במטרה לקדם מרחב בטוח ללהט"ב בכל מקום בישראל. השנה נמדד מספר שיא של 85 ערים ורשויות מקומיות שבהן פועלות התארגנויות גאות, וזאת על סמך 34 שאלות בחמש קטגוריות – רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות.

חיפה קיבלה במדד את הציון 80, ועל כך נכתב כי "העירייה ממשיכה בעבודה למען הקהילה הגאה ברשות. בית הקהילות לגאווה וסובלנות בהפעלת העירייה מהווה מרכז עירוני הנותן מענים חברתיים, טיפוליים ותרבותיים לקהילה, ובשנה האחרונה מקדם השתתפות פעילה של הקהילה בעיר לטובת מענה מדיוק יותר על הצרכים העולים. יחד עם זאת, העירייה נמצאת במגמת ירידה בהשוואה לניקוד שקיבלה בשנה שעברה".

עוד עולה מהדוח כי "למרות שהעירייה אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב עבור קבלת זכויות ושירותים מהעירייה, היא טרם יישמה זאת בפועל ולא קיימה הכשרות לצוותי הרווחה בנושאי להט"ב. לצד זאת היא מפעילה עובדת סוציאלית וטיפול ייעודי לקהילה הגאה שמועבר בבית הקהילות, מפעילה קבוצה להורים ללהט"ב של ארגון תהל"ה, וגם קיימת קבוצה של ארגון הנוער הגאה במימון העירייה".

הראשונה מבין הרשויות שתומכות בקהילה הגאה היא עיריית גבעתיים שזכתה לציון 99, ואחריה עיריית רמת גן (98), עיריית ראשון לציון (94), עיריית כפר סבא (93), עיריית תל אביב-יפו (92), המועצה האזורית דרום השרון (89), עיריית קרית אונו (89), עיריית קרית ביאליק (88), עיריית מודיעין-מכבים-רעות (87), עיריית באר שבע (85), המועצה המקומית קרית טבעון (85) ועיריית רמת השרון (83).

את העשיריה השנייה פותחת המועצה המקומית שוהם (81), ואחריה עיריית חיפה, עיריית נתניה והמועצה האזורית מטה אשר (79 כל אחת), עיריית רעננה (78), עיריית הוד השרון (14), עיריית אשדוד (75), עיריית הרצליה (74), עיריית פתח תקוה (71), המועצה האזורית אשכול (69), המועצה האזורית עמק הירדן (67) והמועצה האזורית חוף הכרמל (66). עיריית נשר מדורגת במקום ה-29 עם הציון 44 ועיריית טירת כרמל נמצאת במקום ה-39 עם הציון 30.

 

 

עיריית קרית ביאליק עוקפת כאמור את עיריית חיפה ביחסה לקהילה הגאה. באשר לציון שקיבלה נכתב: "עיריית קרית ביאליק זינקה לראש המדד בהתקדמות מרשימה בעבודה עם הקהילה הגאה. ניתן לראות שינוי משמעותי בכל התחומים – בחינוך, במענים הטיפוליים, שינויים מבניים בעירייה ושפע של אירועי תרבות. העירייה פועלת בשיתוף עם הקהילה הגאה ומעודדת לקיחת חלק פעיל בשינוי המקומי".

על עיריית נשר, שנכללה ראשונה במדד, נכתב כי היא "נמצאת בצעדיה הראשונים של קידום הקהילה הגאה ברשות. העירייה משקיעה משאבים בהבנת הצרכים של הקהילה הגאה המקומית ובהכשרת הצוותים המקצועיים בחינוך וברווחה למענה. העירייה משתפת פעולה עם המענים הקיימים בבית הקהילות בחיפה ויוצרת שיתוף פעולה שמקדם את רווחת הקהילה".

על עיריית טירת כרמל, שגם היא נמדדה השנה לראשונה, נכתב כי היא "מציגה מאמצים חשובים וראשוניים בהתנעת העבודה עם הקהילה הגאה בזירות מצומצמות. העירייה קיימה מיפוי צרכים של הקהילה ומצויה בעיצומה של בניית תוכנית עבור הקהילה".

הנשיא הרצוג: "הקהילה הלהט"בית על כל גווניה היא מאבני הפינה של הפסיפס הישראלי. ידענו לאחרונה מספר אירועים שבהם הקהילה הלהט"בית היתה יעד לתקיפות – אישיות וציבוריות – והדברים האלה מזעזעים את כולנו וצריכים להניע אותנו לפעולה ערכית ומשמעותית כי חביב אדם שנברא בצלם. בלבו של הדוח החשוב הזה נמצאת ההתקדמות המבורכת והמוערכת שקיימת בישראל בכלל ובשלטון המקומי בפרט בנוגע ליחס לקהילת הלהט"ב. זו לא הפעם הראשונה שהשלטון המקומי מוכיח שהוא ספינת הדגל שמובילה את ההתקדמות ושהוא המצפן שמכוון אותנו כעם וכמדינה אל יעד בטוח ומלא תקווה, ואני מברך על כך מעומק הלב".

יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר: "הקהילה הגאה נמצאת בכל אזור בישראל, בכל המגזרים, בכל הקשת הפוליטית ובכל מקום. לא נוותר על קולנו ועל מקומנו בחברה הישראלית. במקומות שבהם הממשלה נמנעת מלבצע את תפקידה אל מול אזרחים ואזרחיות שכל רצונם הוא שוויון והכלה נמצאת הרשות המקומית, ובזאת טמון כוחה. זו מהפכה מקומית גאה, ואנחנו נמשיך אותה במיוחד בתקופה הקרובה עם אירועי הגאווה ברחבי הארץ, שהם המחאה הגדולה ביותר בישראל לשוויון ולסובלנות".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חסר ערך

    אובייקטיבי זה לא – מדובר בעמותות להטב שמנסות לגרום לעיריות להוציא יותר תקציבים לממן אותן

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש קדנציה 2 עם החרדים בשלטון חיפה תהיה במקום האחרון בכל פרמטר ליברלי, תעסוקתי וכו'.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר