רכבת (צילום: leonidp/depositphotos.com)
רכבת (צילום: leonidp/depositphotos.com)

העררים נדחו, התוכנית להכפלת מסילות החוף בדרך לאישור

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה את העררים על החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית לאשר את התוכנית להכפלת מסילת החוף משפיים לחוף הכרמל, וכעת היא תובא לאישור הממשלה. הכפלת המסילות תאפשר נסיעה במהירות של כ-250 קמ"ש והגעה מחיפה לתל אביב בחצי שעה

פורסם בתאריך: 11.6.23 15:53

ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה החליטה היום (ראשון) לדחות את העררים שהוגשו על החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית (ולחו"ף) לאשר את התוכנית להכפלת מסילת החוף משפיים לחוף הכרמל (תת"ל 65א).

התוכנית, שאותה יוזמת רכבת ישראל, קודמה בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) כאחת מהתוכניות החשובות ביותר לשדרוג השירות הרכבתי ולשיפור ולייעול של מערך התחבורה הציבורית. התוכנית כוללת את הכפלת מסילות החוף ונסיעה במהירות של כ-250 קמ"ש, כך שזמן הנסיעה מחיפה לתל אביב תתקצר לחצי שעה בלבד.

הוות"ל אישרה את התוכנית כבר בחודש דצמבר אך לא ניתן היה לאשרה בממשלה מכיוון שכנגד החלטת הוולחו"ף לאשר את התוכנית הוגשו שבעה עררים. הדיון בעררים התקיים ב-20 באפריל, והוות"ל טענה בפניה כי יש לדחות את כל העררים הן על הסף והן לגופם, תוך הבהרה כי חשיבותה של התוכנית למשק היא נעלה וכי מוטלת על ועדת הערר אחריות גדולה לשקול את התועלות של התוכנית אל מול הנזקים העצומים שנגרמים למשק בשל כל יום עיכוב שבו התוכנית לא מתאשרת ולא ניתן לבצעה.

 

 

כמו כן הודגש בפני הוועדה כי מדובר בשדרה המרכזית של הרשת המהירה של הרכבות, וכי גם חלוף הזמן הרב ואובדן התועלות למשק הוא שיקול שאין להקל בו ראש.

ועדת הערר דחתה בהחלטתה את העררים וקבעה כי החלטת הוולחו"ף היא ראויה ואין מקום להתערב בה. לעניין הטענות על פגיעה בסביבה החופית קבעה הוועדה כי "הפוטנציאל לפגיעה בסביבה החופית הוא נמוך בחלופה זו בהשוואה לחלופות אחרות, ולכן גם מבחינה זו ולנוכח חשיבות השמירה על הסביבה החופית, החלופה המופקדת היא החלופה המתאימה. החלופה המופקדת פוגעת אמנם בסביבה החופית, אך זאת בשטח שחלקו כבר מופר, תוך מציאת איזונים ראויים, ובהם העברת חלק מהתוואי במנהרה. הנחיות הוולחו"ף כפי שניתנו בשתי החלטותיה מיטיבות עם התוכנית ומצמצמות את הפגיעה".

לאחר אישורה בממשלה תובא התוכנית לרשות הרישוי הארצית במינהל התכנון, שכבר ערוכה לקידום, לליווי ולאישור הביצוע.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ללכת צעד קדימה ולייצר מערכת שינקנסן ללא עצירות בין חיפה לתל אביב ובין באר שבע לתל אביב

    יש לייצר את הרכבת במערכת עילית של גשרים בין חיפה לתל אביב כמו ביפן שיאפשר רכבות במהירות של שינקנסן בלי עצירה בין חיפה לתל אביב תוך 15 דקות. זה יוריד מהכבישים מאות אלפי כלי רכב מהצפון.
    רק תארו לכם לעלות על הרכבת בחוף הכרמל ב-7:30 בבוקר ולהיות ב-7:50 בתחנת תל אביב השלום…

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר