התלמידים עם אלבומי הזיכרון (צילום: יערית פדידה)
התלמידים עם אלבומי הזיכרון (צילום: יערית פדידה)

לזכר הנופלים: תלמידים העניקו אלבומי זיכרון למשפחות שכולות

במסגרת תוכנית להנצחת נופלים נפגשו 27 קבוצות עבודה - תלמידי תיכון מבתי הספר הריאלי והטכני של חיל האוויר וסטודנטים במכללה האקדמית גורדון ובמרכז האקדמי ויצו - עם 27 משפחות חיפאיות שכולות שאיבדו את יקיריהן. המפגשים הולידו אלבומי זיכרון גדושים בסיפורי החיים של הנופלים

פורסם בתאריך: 14.6.23 12:06

במסגרת תוכנית להנצחת נופלים השתתפו תלמידי תיכון מבתי הספר הריאלי והטכני של חיל האוויר, לצד פרחי הוראה מהמכללה האקדמית גורדון לחינוך וממרכז האקדמי לעיצוב ויצו, בכתיבה ובעריכה של אלבומי זיכרון.

בתוכנית, שאותה מוביל ארגון יד לבנים ביחד עם אגף מינהל חברה ונוער במחוז חיפה של משרד החינוך ומינהל החינוך בעיריית חיפה, השתתפו 27 קבוצות עבודה שנפגשו עם 27 משפחות חיפאיות שכולות אשר איבדו את יקיריהן. המשפחות שיתפו את התלמידים ואת הסטודנטים בסיפורי חייו של הנופל והאירוע שבו הוא מצא את מותו.

אתמול (שלישי) התקיים בעיריית חיפה טקס במעמד ראש העיר עינת קליש רותם ומנהלת מינהל חברה ונוער במחוז חיפה עינב יניב שוורץ, שבו מסרו התלמידים והסטודנטים את אלבומי ההנצחה למשפחות השכולות.

 

 

יוזם הפרויקט הארצי ד"ר אדיר זלצר: "חיפה היתה מהערים הראשונות בישראל שבהן החלה לפעול תוכנית ההנצחה, והיא פועלת בעיר זה 12 שנה. מאז הונצחו עשרות רבות של חללי צה"ל בני ובנות חיפה. לאורך השנים ניתן להעירך כי מאות בני נוער היו שותפים בתוכנית חשובה זו. נמשיך גם בעתיד לפעול ביחד עם כל השותפים לקדם את תוכנית ההנצחה כדי שתלמידים בחיפה ימשיכו להכיר את סיפורי החיים של החללים. בדרך זו נקיים עשייה חינוכית ונשמור על זכרם של חללי צה"ל".

יניב שוורץ: ״מנהל חברה ונוער גאה להיות חלק ממפעל הנצחת זיכרון הנופלים בעיר חיפה, תהליך חינוכי מעצים ומעורר השראה עבור תלמידי העיר״.

ממנהל החינוך נמסר: "הפרויקט הוא נדבך משמעותי בשימור זכרם של אלה אשר הקריבו את חייהם למען תקומת המדינה, והוא משמעותי ביותר בזיכרון הקולקטיבי ובמעגל השייכות של תלמידי העיר".

 

חניכי בית הספר הטכני של חיל האוויר ואלבומי הזיכרון (צילום: יערית פדידה)

חניכי בית הספר הטכני של חיל האוויר ואלבומי הזיכרון (צילום: יערית פדידה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר