רגע התקיפה כפי שנקלט בסרטון (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)
רגע התקיפה כפי שנקלט בסרטון (צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים)

אחרי התקיפה והמעצר, הקתולים יפגינו נגד "ההתקפות הגזעניות"

הסלמה בכנסיית סטלה מאריס: בעקבות מעצרו ביום שישי של קתולי שתקף חסיד בחצר הכנסייה, בעדה הקתולית קוראים למאמינים להפגין היום בשעה 18:00 "לנוכח ההתקפות הגזעניות על מנזר מר אליאס וניסיונות ההפרה, ההתגרות והייהוד". עינת קליש רותם: "ממליצה לפרובוקטורים לחזור למקום שממנו הם באו"

פורסם בתאריך: 18.6.23 07:54

בעקבות מעצרו ביום שישי של קתולי תושב חיפה אשר תועד תוקף חסיד בחצר כנסיית סטלה מאריס הפיצו אתמול (שבת) גורמים בעדה הקתולית קריאה למאמינים לבוא ולהפגין היום בשעה 18:00 מחוץ לכנסייה. "אנשינו בחיפה, ביחד נגן על הכנסייה", נכתב בהודעה, "לנוכח ההתקפות הגזעניות על מנזר מר אליאס וניסיונות ההפרה, ההתגרות והייהוד, אנו מזמינים אתכם להשתתף בהפגנת סולידריות ומחאה נגד ההתקפות הגזעניות ולמען הגנת המנזר".

 

הקריאה להפגנת מחאה בכנסיית מאר אליאס

הקריאה להפגנת מחאה בכנסיית מאר אליאס

 

כבר לפני שבועיים, כפי שפורסם בלעדית ב"כלבו – חיפה והקריות", הזהירו ראשי העדה הקתולית בעיר מפני הסלמה לאחר שאל מתחם הכנסייה נכנסו חסידי ברסלב מקהילת "שובו בנים" של הרב אליעזר ברלנד והתעקשו להתפלל בה. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נשמעו החסידים אומרים כי במקום קבור הנביא אלישע וכי כבר לפני 200 שנה רבי נתן מברסלב התפלל במקום הקדוש הזה.

 

 

ואכן, זהו מקום קדוש לקתולים שאפילו מאמינים שכנסיית מאר אליאס קדושה אף יותר מכנסיית המולד בבית לחם, והם רואים בניסיון של יהודים להתפלל דווקא במקום קדוש כל כך התגרות ופרובוקציה. בתגובה לאותו הסרטון אמר אנטון (טוני) סעיד, דמות ידועה בעיר: "זו שערורייה. אף אחד לא מנע מהם להתפלל, זהו בית אלוהים, אבל הם לא יכולים לטעון לבעלות או לשייכות. זה מצוץ מהאצבע. איפה ממשלת ישראל? איפה משטרת ישראל? הם יעשו ככה למוסלמים? הם יעזו לעשות ככה לאתר מורשת של דרוזים? ברור שלא, כי שם ישחטו אותם. רק אנחנו הנוצרים מכילים הכל. חסרים לכם מקומות קדושים שאתם צריכים להשתלט על המקום הכי קדוש לנו? שלא יתעסקו איתנו".

כאמור, המתיחות במקום עלתה מדרגה בשישי כאשר מתפלל קתולי תקף חסיד ברסלב וסילק אותו משטח הכנסייה. המשטרה איתרה את התוקף ועיכבה אותו לחקירה, אך שחררה אותו עוד באותו יום בתנאים מגבילים, והחקירה נמשכת.

 

 

בתוך כך, סיעת חד"ש במועצת העיר שלחה אתמול מכתב לראש העיר עינת רותם קליש בדרישה לגנות את התקיפה החוזרת ונשנית, לדבריהן, על כנסיית סטלה מאריס. 

"התקיפה החמורה צריכה להדיר שינה מעיני קברניטי העיר ובראשם ראש העיר", כתבו חברות מועצת העיר שהירה שלבי וד"ר ארנת טורין ומזכירת תנועת חד"ש בחיפה רים חזאן, אשר גם מלינות על התנהלות השוטרים "שבמקום לבלום את מי שמנסים להבעיר את העיר תוקפים את הקורבן שמגונן על עצמו. הדבר מוכיח שוב שהמשטרה לא רואה בעצמה כמשרתת הציבור כולו אלא רק חלק אחד שלו. אותו דפוס גזעני של המשטרה ראינו באירועי מאי 2021 ומאי 2018".

שלבי, טורין וחזאן דורשות מראש העיר "לגנות לאלתר את הפרובוקציות המסוכנות של קבוצת 'שובו בנים' בכנסייה ובשטח המנזר – בעברית ובערבית; לגנות את התנהגות המשטרה הגזענית ואת מדיניות האיפה ואיפה; לגלות מנהיגות ולצאת בקריאה לכל תושבי העיר לכבד איש את רעהו ואת אמונתו, ולשמור על מרקם החיים המשותפים בעיר".

במוצ"ש הגיבה ראש העיר: "ביקרתי במנזר סטלה מאריס כאות הזדהות ותמיכה וכגינוי מוחלט להתנהגותם של פרובוקטורים שמקומם לא כאן, לא אצלנו בחיפה. לא אסכים לניסיונות לפגוע במנזר, בקדושתו וברגשותיהם של הנוצרים החיים בחיפה ובעולם. הנחיתי את מנכ"ל העירייה להיות בקשר ישיר עם הכמרים במנזר כדי למנוע את הישנותם של דברים כאלה ולהבטיח טיפול בהם כמתחייב, בסיוע המשטרה שגם איתה אני בקשר יומי בנושא. חשוב שכולנו נשמור על שפיות ונגלה אחריות, בלי לקחת את החוק לידיים ובלי להיכנס למעגלי אלימות. אני ממליצה לאותם פרובוקטורים לעלות על קו 940 לירושלים ולחזור למקום שממנו הם באו, ולהניח לחיפה – עיר הסבלנות והאחווה. אין להם מקום איתנו כאן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק בישראל: האויב הערבי משתולל ותוקף יהודי בגלל שהוא יהודי, ואז מתלונן על גזענות.
    והעבריינית המורשעת, חלאת המין האנושי, תומכת באויב.
    מדינה בפשיטת רגל.

  2. אנרכיפאי

    ל"משתמש אנונימי": האויב המשתולל – הוא אתה, לא הכמרים במנזר.

  3. דרין

    לא חסר בתי כנסת הכניסיות שלנו לא הפקר!
    ולמשתמש האנונימי אתה פשוט גזען ואנשים כמוך הם שגרמו למדינה לפשוט רגל. כאשר אין מכבדים אחרים ומחשבים שהכל מותר לך ורק בגלל שאתה יהודי יש לך זכות לדרוך על אחרים המדינה הפכה ללעג בעולם.
    בדרך כלל הנוצרים שותקים ומעולם לא הרמנו יד ואלימות אינה דרך חיים שלנו אבל בהחלט התגרות זו של העבריינים האלה לא תעבור בשקט. נגן על הכניסייה תמיד אבל לא באלימות ישנם דרכים אחרות ולא נשתוק

  4. הרב החסידי !!!

    חסידים או חזירים !!!
    וכמו שאר חבר הכנסת ליברמן , להעמיס אותם על מריצה ולזרוק למזבלה הכי קרובה …

  5. אחד שיודע

    וואו הנוצרים אוהבי שלום חחוח אתם הגורם העיקרי למלחמות ורצחי העמים בעולם

  6. מביט על המציאות

    מחבלים ערבים תוקפים יהודי שלא מעז להגיב. המשטרה מפנקת אותו בשחרור מיידי. ראש העיר המוטרפת וגולשים מוסתים ומטומטמים תומכים באויבים. עצל ערבים דבר כזה לא יכול לקרות. העוצמה שלהם באחדות מול השנאה העצמית והטפשות של יהודים.

  7. הפכנו ממדינת חוק למדינת חמולה. חייבים רפורמה בבתי המשפט וחופש דת

    התקיפות הגזעניות הן מצד הנוצרים
    יש חופש דת במדינה… אצל הערבים אין חופש כלום. נתקעו במאה ה-18 עם רצח על כבוד המשפחה.. חמומי מוח בחמולות פשע

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר