חזירי בר (צילום: predrag1/depositphotos.com)
חזירי בר (צילום: predrag1/depositphotos.com)

דוח: עלייה חדה במספר חזירי הבר בהדר ובבת גלים

מדוח העדכון החודשי שהגישו האקולוגית העירונית והפרויקטור של רט"ג עולה כי 13 חזירי בר סוררים נלכדו והומתו על ידי עיריית חיפה ורט"ג במהלך חודש יוני. בדוח צוין כי נצפו "עלייה משמעותית בתצפיות החזירים בהדר ועלייה מדאיגה בבת גלים". עלייה גם במספר הדיווחים על חזירי בר במוקד העירוני

פורסם בתאריך: 2.8.23 07:59

13 חזירי בר סוררים נלכדו והומתו על ידי עיריית חיפה ורשות הטבע והגנים (רט"ג) במהלך חודש יוני – כך עולה מדוח עדכון שקיבלו חברי מועצת העיר לקראת ישיבת המועצה. בדוח, שאותו הגישו האקולוגית העירונית יעל אולק והפרויקטור עמית דולב מרט"ג, נכתב כי החזירים שהומתו "הראו התנהגות אופיינית להאכלת יד ולהיעדר חשש מאדם, ולכן הם מסוכנים לציבור".

עוד עולה מהדוח כי במהלך חודש יוני נרשמה ירידה במספר הפיכות הפחים ברחבי העיר על ידי חזירים. בחודש זה תועדו 45 מקרים, לעומת 312 מקרים במאי, וזהו מספר נמוך גם בהשוואה ליוני אשתקד שבו התרחשו 152 מקרים של הפיכת פחים. רוב מקרי הפיכת הפחים בחודש יוני (55 אחוז) היו בשכונות רוממה, אחוזה, דניה וכרמל מערבי.

 

 

כמו כן, ביוני התקבלו 395 דיווחים על חזירי בר במוקד העירוני – יותר מאשר במאי שבו התקבלו 361 דיווחים. 44 אחוז מהדיווחים הגיעו מארבע שכונות – הדר (78), אחוזה (49), נוה שאנן (30) ונוה דוד (18). בהדר, למשל, מדובר בעלייה חדה במספר הפניות בהשוואה למאי שבו התקבלו רק 17 דיווחים.

בדוח מצוין כי "נצפתה עלייה משמעותית בתצפיות החזירים בהדר, ויש לבחון את התופעה. נוסף על כך נראתה עלייה מדאיגה שיש לבחון אותה בתצפיות בחזירי הבר בבת גלים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. העיר באמת מתה כמו שהבטיחה קליש.

    העיר הפסיקה לתפקד.
    אין אכיפה, זבל זרוק בכל מקום גם אחרי הנקיון החפיף עם הפחים. הגנים והפארקים לא מטופחים.
    יש תחושה שאין שום ארועים בקיץ. בכל הערים העיריות נרשמו לקייטנות המדע המסובסדות ורק בחיפה לא???
    איזה ניהול כושל
    לא פלא שכל הרשימה סביב ראש העיר קליש פרשה ונעלמה
    תעשו על זה כתבה לא נשארו אפילו בחיפה. הנה לזימי ברחה לחולון חחח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר