שעון מים (צילום: Caifas/depositphotos.com)
שעון מים (צילום: Caifas/depositphotos.com)

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 22 מיליון שקל נגד מי כרמל

הבקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד תאגיד המים מי כרמל, שסכומה מוערך בשלב זה ב-22 מיליון שקל, הוגשה מטעם שניים מתושבי העיר בטענה כי תאגיד מי כרמל אינו ממלא אחר חובתו לפי דין ואינו מעדכן באופן שוטף את מספר הנפשות בכל דירה לצורך הענקת תעריף מוזל

פורסם בתאריך: 11.9.23 09:52

אל בית המשפט המחוזי הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד תאגיד המים מי כרמל, כאשר סכום התביעה מוערך בשלב זה ב-22 מיליון שקל. הבקשה הוגשה מטעם שניים מתושבי העיר באמצעות עוה"ד דביר גליזר ועדי מוסקוביץ' ממשרד מוסקוביץ', אזרואל ושות'.

בבקשה נכתב כי "על תאגיד המים המספק מים לחיפה חלה מאז אפריל 2016 החובה לפי דין מכוח כללי המים לעדכן ולסנכרן ממרשם האוכלוסים באופן שוטף ויזום על ידו (לפחות אחת לחודשיים) את מספר הנפשות המוכר ביחידות דיור המשמשות למגורים. החובה בדין היא מפורשת וברורה. לפי כללי תאגיד מים וביוב, לכל נפש המתגוררת ביחידת דיור זכאות לכ-3.5 מ"ק מים בחודש בתעריף מוזל, העומד כיום על 7.897 שקל למ"ק (כולל מע"מ). צריכת מים מעבר לכך תחויב בתעריף גבוה של כ-14.492 שקל למ"ק (כולל מע"מ). לכל יחידת דיור הקצבת מינימום של שבעה מ"ק לחודש (שתי נפשות)".

 

 

עוד צוין בבקשה כי "המשיב (מי כרמל; ב"כ) אינו ממלא אחר חובתו לפי דין ואינו מעדכן באופן שוטף את מספר הנפשות המוכר ממרשם האוכלוסין, או לכל הפחות מעדכן אותם באופן רשלני וחלקי. תחת זאת קובע המשיב לכל יחידת דיור את הקצבת המינימום (שבעה מ"ק לחודש) ודורש למעשה מלקוחותיו שככל שברצונם לעדכן מספר נפשות גדול יותר, עליהם לדווח על כך בטופס בצירוף אסמכתאות. כתוצאה מכך, מספר הנפשות המוכר ביחידות דיור רבות בתחומי המשיב אינו מעודכן, צרכנים רבים אינם מדווחים כלל או שמדווחים באיחור, ורבים מצרכני המים בתחומו של המשיב המתגוררים ביחידות דיור שבהן שלוש נפשות ומעלה אינם מקבלים את הקצבת המים בתעריף המוזל אשר לו הם זכאים. המשמעות הכספית של הדברים היא שבשל מחדלי המשיב נגרם נזק לכל צרכן שלא עודכן בספרי המשיב במועד שיעור של 23.08 שקל לחודש ו-260 שקל לשנה (בערכי היום ולפני הצמדה וריבית)".

בבקשה נקבע גם כי "המשיב הפר את הוראות כללי המים הקובעות את חובתו לעדכן את מספר הנפשות באופן שוטף בהתאם לנתוני משרד הפנים" וכי "הנזק לחברי הקבוצה הוא פועל יוצא של אחוז הבלתי מעודכנים מכלל צרכני המים בתחום המשיב. בתחום המשיב כ-246,770 צרכני מים לפי נתוני רשות המים (ייתכן שהמספר גבוה יותר, ככל שרשות המים מסתמכת בעניין זה על דיווחי המשיב, מכיוון שדיווחי המשיב אינם מעודכנים לפי מרשם האוכלוסין ומן הסתם על הצד הנמוך)".

ממי כרמל נמסר: "התביעה טרם התקבלה במי כרמל. לכשתתקבל התביעה, התאגיד ייתן את תגובתו בבית המשפט כמקובל".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. עומרי

    צריך לסגור את התאגיד הבזבזני הזה . לא תורם בשום דבר לטובת הצרכנים אלא רק ליצירת ג'ובים פיקטיביים למקורבים

  2. יובל

    תביעה מטומטמת ומיותרת. מה הבעיה למלא טופס ולדווח? אף אח לא יעשה את העבודה במקום האזרח. הלוואי ויזרקו אותו מכל המדרגות עם הוצאות שיכאבו לו בכיס.

  3. משה

    אני הייתי סוגר את כל!! תאגידי המים האלה, שנפתחו בזמנו ע"י נתניהו, כדי להתחיל ולעזור לחבריו, על חשבוננו…..

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר