האמן עדי יונתן כהן לצד הדיוקן של רחל מאופקים (צילום: ענת סלומון, דוברות עיריית חיפה)
האמן עדי יונתן כהן לצד הדיוקן של רחל מאופקים (צילום: ענת סלומון, דוברות עיריית חיפה)

דיוקן של רחל מאופקים צויר על קיר מקלט בנוה שאנן

לאחר ששמע את סיפור הגבורה של רחל אדרי מאופקים ביקש האמן החיפאי עדי יונתן כהן להנציח אותה בציור קיר בעיר. הוא פנה לעיריית חיפה לקבלת אישורים, ותוך פחות מיממה סיים את הציור על קיר של מקלט ברחוב קומוי. כהן: "האמנות היא הצו 8 שלי"

פורסם בתאריך: 16.10.23 10:36

כמו רבים מתושבי המדינה, גם האמן החיפאי עדי יונתן כהן התרגש מסיפור הגבורה של רחל אדרי מאופקים. אדרי עיכבה את מחבלי החמאס שפרצו לדירתה, שוחחה איתם ואף נתנה להם תה ועוגיות. כהן הרגיש צורך להנציח אותה בדרך אמנותית ופנה לעיריית חיפה בבקשה שתאשר לו לצייר את דמותה על קיר במבנה ציבורי בעיר.

לאחר סבב טלפונים קצר קיבל עדי אישור מאגף הדוברות העירוני, שהרים את הכפפה וביחד עם אנשי מינהל התפעול נמצא לו קיר של מקלט ציבורי ברחוב קומוי 4 בנוה שאנן.

 

 

כהן, 31, שמתגורר ברחוב מסדה. הוא אמן, איש חינוך, מנחה סדנאות של בני נוער בתחומים של אמנות וראפ, ופועל עם שגרירות ארצות הברית על פרויקטים קהילתיים. היום (שני) מתכוון כהן לנסוע לדרום כדי לצייר על קירות ביחד עם ילדים ובני נוער.

"אני פועל בחזיתות שאני טוב בהן", הוא מספר, "האמנות היא הצו 8 שלי, והסיפור של רחל מאופקים היה נקודת אור בתוך התקופה הקשה שכולנו חווים. אני שמח שהעירייה נענתה במהירות לרעיון שלי להנציח אותה בציור קיר, וכבר בלילה סיימתי את הציור שבאופן סימבולי צויר על קיר של מקלט ציבורי".

 

הדיוקן של רחל מאופקים (צילום: ענת סלומון, דוברות עיריית חיפה)

הדיוקן של רחל מאופקים (צילום: ענת סלומון, דוברות עיריית חיפה)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בבבבבב

    אנשים אני חושבת שקצת הגזמתם. אוליי בימקום זה תיכתבו ותגדלו את השם .הריי רק בזכותו היא ניצלה והיא הצליחה להרגיע את המחבלים .ובלי העזרה שלו לא היה קורה כלום .

    כל המלחמה הזאות קרתה כדיי לפתוח לנו את העניים ולהבין שכל מה שקורה זה מהשם הוא זה שעשה שלא ישימו לב למה שהם מתכננים וכו …. תפתחו עניים ותגדלו את שמו שם השם ולא בני אדם כי אנחנו כלום ושום דבר בילעדיו .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר